Aflofarm: „albo grubo, albo wcale”. Digital wchodzi do gry w pełnej skali

Aflofarm: „albo grubo, albo wcale”. Digital wchodzi do gry w pełnej skali

Przez lata digital nie był elementem komunikacji Aflofarmu. Firma konsekwentnie obserwowała rynek, analizowała jego dynamikę, modele działania oraz realny wpływ kanałów cyfrowych na zachowania konsumentów.

Dziś, po etapie intensywnej nauki, digital wchodzi do strategii Aflofarmu w pełnej skali – jako pełnoprawny element DNA organizacji. Jest zintegrowany z telewizją i mediami tradycyjnymi w ramach jednej strategii i jednego, spójnego ekosystemu komunikacji.

Obecnie digital stanowi jeden z kluczowych obszarów bezpośredniego kontaktu z konsumentami. Obejmuje online video, social media, portale tematyczne, strony WWW oraz formaty audio i podcastowe. Aflofarm wzmacnia kompetencje digitalowe, budując spójny ekosystem mediowy marek, w którym działania telewizyjne i cyfrowe funkcjonują w ramach jednej strategii. Takie podejście pozwala skuteczniej odpowiadać na realne zachowania odbiorców, którzy płynnie poruszają się między ekranami, formatami i punktami styku z marką. Dzięki temu komunikacja jest bardziej efektywna, spójna i lepiej dopasowana do codziennych ścieżek mediowych konsumentów.

Strategia ta wynika z wcześniejszych doświadczeń Aflofarmu w radiu i telewizji. Firma rozpoczynała ten proces od zera, krok po kroku budując kompetencje wewnątrz organizacji. Konsekwentne inwestycje we własną kreację, produkcję oraz rozwój know-how pozwoliły stworzyć unikalny na rynku model oparty na silnych zespołach in-house. Kompetencje telewizyjne, obejmujące cały proces – od pomysłu po realizację – zostały trwale osadzone w strukturach firmy i dziś stanowią jedną z jej kluczowych przewag konkurencyjnych.

– Innowacja jest w DNA Aflofarmu, dlatego nie potrafimy działać inaczej niż stale szukać nowych rozwiązań i sposobów docierania do konsumentów. Kilkanaście lat temu zaryzykowaliśmy, wchodząc do radia i telewizji – byliśmy pionierami i ten ruch biznesowo się opłacił. Dziś gramy dokładnie ten sam mecz o wszystko w digitalu. Do każdego medium podchodzimy etapami: najpierw je poznajemy, uczymy się jego mechanizmów i zachowań odbiorców, a dopiero potem wchodzimy w pełną skalę. W digitalu nie testujemy na pół gwizdka – wychodzimy na boisko przygotowani, z taktyką i zespołem gotowym do gry. A kiedy już gramy, gramy na serio i w pełnym pierwszym składzie. U nas obowiązuje jedna zasada: albo grubo, albo wcale – podkreśla Jacek Furman, prezes Aflofarmu.

Elastyczność zamiast geografii. Dwa biura, jeden kierunek

Jednym z fundamentów strategii digitalowej Aflofarmu jest dwulokalizacyjna struktura zespołu – w Warszawie i w Pabianicach. Model ten łączy dostęp do kompetencji rynkowych ze spójnością kulturową i decyzyjną organizacji. Pabianice pozostają centralnym ośrodkiem firmy i miejscem wyznaczania długofalowych kierunków rozwoju, natomiast warszawskie biuro pełni funkcję wspierającą. Umożliwia skalowanie zespołów digitalowych, szybszy przepływ wiedzy oraz dalszy rozwój kompetencji in-house.

– Łączymy siłę telewizji jako głównego kanału budowania zasięgu z precyzją i interaktywnością digitalu, bo od lat konsekwentnie przygotowywaliśmy organizację do działania w większej skali. To świadoma decyzja biznesowa, oparta na rozwoju kompetencji, budowie zespołów in-house i jasno określonym kierunku strategicznym. Dlatego dziś intensywnie inwestujemy w ludzi i szukamy wybitnych specjalistów z obszaru digital, którzy chcą grać o najwyższe cele i budować skalę od środka organizacji. Działamy w jednym ekosystemie i w ramach jednej strategii – niezależnie od miejsca pracy zespołów – dodaje Jacek Furman.

Nowa szefowa digital & e-commerce w Aflofarmie

W ramach wzmacniania kompetencji cyfrowych do Aflofarmu dołączyła Joanna Jakucewicz, która z początkiem października objęła stanowisko head of digital & e-commerce. Wcześniej była związana m.in. z polskim oddziałem TikToka, gdzie odpowiadała za współpracę z kluczowymi markami w regionie Europy Południowo-Środkowej, a także z Beko, Whirlpool Corporation oraz Nestlé.

– Wchodzę w projekty, w których digital buduje realną skalę biznesową. To długofalowy proces wymagający konsekwencji, odpowiedzialności i systematycznego rozwijania kompetencji zespołów. Skala przedsięwzięcia w Aflofarmie była jednym z kluczowych argumentów mojej decyzji o dołączeniu do firmy – daje przestrzeń do tworzenia rozwiązań, które realnie pracują na wzrost marek. To organizacja z zapleczem kompetencyjnym, decyzyjnością i jasno określonym kierunkiem – podkreśla Joanna Jakucewicz.

Rynek reklamy przyspiesza. Digital w centrum wzrostu

Zmiany zachodzące w Aflofarmie wpisują się w szersze trendy rynkowe, w których digital odgrywa coraz większą rolę w strukturze wydatków reklamowych. Zgodnie z raportem This Year Next Year. Global End-of-Year Forecast 2025 globalny rynek reklamowy w 2025 roku ma urosnąć o 8,8 proc. (bez uwzględnienia wydatków na reklamę polityczną w USA).

W bardzo podobnym tempie rozwija się rynek polski – według szacunków WPP Media jego dynamika wzrostu w 2025 r. wyniesie 8,9 proc., a łączna wartość rynku osiągnie 18,56 mld zł. Prognozy na 2026 rok zakładają dalszy wzrost o 6,9 proc.

Warto podkreślić, że prognozowany przez WPP Media wzrost globalnego rynku na poziomie 8,8 proc. jest wyraźnie wyższy od wcześniejszych założeń (7,7 proc.). Zaktualizowana prognoza wskazuje, że globalne przychody z reklamy wzrosną w 2025 r. do 1,14 bln dolarów, a w 2026 r. zwiększą się o kolejne 7,1 proc. (również bez uwzględniania reklamy politycznej w USA).

Za wzrost reklamy opartej na treściach odpowiadają przede wszystkim platformy społecznościowe i cyfrowe – ich globalne przychody mają sięgnąć 413 mld dolarów w 2025 r. (+12,8 proc.) i wzrosnąć do 445,4 mld dolarów w 2026 r. (+7,8 proc.). Na tym tle reklama audio pozostaje segmentem stabilnym: w 2025 r. jej wartość wyniesie 27,5 mld dolarów (-0,1 proc.), a w 2026 r. wzrośnie nieznacznie do 27,6 mld dolarów (+0,3 proc.).

 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Influencer Marketing Specialist - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group: Specjalista ds. Rozwoju Marki Oferta pracy: La Rive: Export Manager Oferta pracy: General Topics Polonia - Key Account Specialist Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu Oferta pracy: Sarantis - Junior Key Account Manager Oferta pracy: New Approach - Key Account Manager Oferta pracy: Be BIO Cosmetics - Key Account Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Only Bio - Specjalista ds. trade marketingu Oferta pracy: Veoli Botanica - Head of Marketing Oferta pracy: Hdrey Group - Specjalista ds. treści produktowych i marketingowych Oferta pracy: Bell - Trade Marketing Assistant Oferta pracy: Douglas Polska - Assistant Marketing Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dyrektor handlowy - rekrutacja zewnętrzna Everdea Polska - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży i marketingu Oferta pracy: Hairy Tale - Specjalista ds. Sprzedaży do Sieci Handlowych Oferta pracy: Eurus - Kierownik ds. rozwoju rynku tradycyjnego Oferta pracy: Alkmie - Key Account Manager Oferta pracy: Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Key Account Manager Oferta pracy: Head of Marketing - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: MG Evolution - Project Manager Oferta pracy: Hagi - Key Account Manager Oferta pracy: Anwen - Key Account Manager Oferta pracy: BasicLab - Key Account Manager Oferta pracy: Stara Mydlarnia - Dyrektor Operacyjny Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Oferta pracy: Phenicoptere - Export Manager Oferta pracy: Bielenda - Key Account Manager - rynki międzynarodowe Oferta pracy: Polsko-Niemiecka Izba Handlowa - Key Account Manager Oferta pracy: Duetto Jeziorscy - Specjalista ds. Obsługi Klienta oraz Social Media Oferta pracy: Cztery Szpaki - Kierownik ds. rozwoju sieci sklepów Oferta pracy: BasicLab - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Tulea - Key Account Manager Oferta pracy: Orbico - Key Account Manager – DRUGSTORE Channel Oferta pracy: Rossmann SDP - Category Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Harpers Hygienics - Starszy Specjalista ds. Trade Marketingu Oferta pracy: Natura - Specjalista/ka ds. Marketingu i PR Oferta pracy: Bielenda Group Export Sales and Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Paese - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży Oferta pracy: Category Manager/Kupiec - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Monduniq - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Dramers - Export Key Account Manager Oferta pracy: Resibo - Przedstawiciel handlowy/Przedstawicielka handlowa ds. eksportu Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager