Fenty Beauty, Rare Beauty i MAC w TOP 5 marek o największym oddziaływaniu w social media
Należąca do koncernu Puig marka Charlotte Tilbury zajęła pierwsze miejsce w nowym rankingu Total Social Impact Score, przygotowanym przez Dash Social. W pierwszej dziesiątce znalazły się także Fenty Beauty Rihanny oraz Rare Beauty Seleny Gomez.
Charlotte Tilbury została uznana za markę beauty o największym wpływie społecznym w zestawieniu. Marka makijażowa, pielęgnacyjna i zapachowa, należąca do Puig, zajęła pierwsze miejsce w rankingu Total Social Impact Score (TSI) przygotowanym przez platformę zarządzania social mediami Dash Social.
Nowy ranking uwzględnia sygnały społeczne ze wszystkich kanałów, formatów i sposobów dystrybucji od 2016 roku do 31 października 2025 r. Oceniane są m.in. TikTok, Instagram, Facebook i Pinterest.
Charlotte Tilbury osiągnęła wynik aż 640 razy wyższy niż branżowa średnia, co pozwoliło jej stanąć na szczycie tabeli TSI.
Drugie miejsce zajęła amerykańska marka Colourpop, osiągając wynik 447 razy wyższy od średniej. Tak wysoka pozycja wynika z mocno instagramowej strategii opartej na twórcach i społeczności – Instagram odpowiada za 62% całkowitego wyniku marki.
Na trzecim miejscu uplasowała się Fenty Beauty Rihanny – marka obejmująca dziś makijaż, pielęgnację skóry i produkty do włosów – z wynikiem 407 razy wyższym od średniej.
Pierwszą piątkę zamykają Rare Beauty Seleny Gomez oraz MAC Cosmetics (Estée Lauder), z wynikami odpowiednio 384 i 312 razy wyższymi od średniej.
– Marketing w social mediach nigdy nie był tak potężny ani tak trudny do zmierzenia – powiedziała Maggie Hickey, Executive VP of Marketing w Dash Social. – Przez lata goniliśmy za pojedynczymi metrykami, ale prawdziwe pytanie zawsze brzmi tak samo: czy dostarczamy realną, mierzalną wartość? TSI pozwala zobaczyć pełen wpływ działań w social mediach i daje zespołom jasność, co robić dalej.
W pierwszej dziesiątce znalazły się także: Huda Beauty, Morphe, e.l.f. Beauty, Anastasia Beverly Hills oraz Maybelline.