Jatania, który od końca 2024 roku pełnił funkcję przewodniczącego rady nadzorczej brytyjskiej marki beauty, może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem operacyjnym i imponującym dorobkiem w budowaniu marek konsumenckich.
Jego nominacja ma pomóc The Body Shop ponownie zaznaczyć swoją obecność na konkurencyjnym rynku kosmetyków i pielęgnacji ciała.
Jatania zastępuje Charlesa Dentona, który objął stanowisko CEO w momencie przejęcia The Body Shop przez konsorcjum Auréa kierowane przez Jatanię we wrześniu 2024 roku. Denton przez ostatni rok prowadził firmę przez okres intensywnej restrukturyzacji.
– The Body Shop to marka o wyjątkowym, pionierskim dziedzictwie i ogromnym potencjale – podkreśla Jatania. – Zbliżając się do jej 50-lecia, pozostajemy dumni z tej historii jako lidera i inicjatora zmian, a zarazem pełni entuzjazmu wobec kolejnego etapu rozwoju. Dzięki pracy Charlesa udało się ustabilizować działalność – teraz startujemy w nowy rozdział z mocnej pozycji. Cieszę się, że będę mógł jeszcze ściślej współpracować z zespołem, by przyspieszyć wzrost, lepiej odpowiadać na potrzeby klientów i zapewnić marce trwałą obecność w świadomości kolejnych pokoleń.
Jak podano w oświadczeniu The Body Shop, zmiany w kierownictwie następują po roku „stabilizacji i odnowy”.
– To był przywilej – pomóc przywrócić The Body Shop na właściwe tory i odegrać rolę w jej odrodzeniu – powiedział Denton. – Dziękuję zespołowi za ich niezwykłe zaangażowanie. Odchodzę z przekonaniem, że marka jest w dobrych rękach.
W ostatnim czasie The Body Shop przeniosło swoją siedzibę z powrotem do Brighton, czyli miejsca, w którym marka powstała. Firma określa ten ruch jako „kulturowy reset”.