Wprowadzenie refilli, czyli formatu pozwalającego na ponowne uzupełnienie butelek produktem przy zużyciu znacznie mniejszej ilości plastiku, to odpowiedź na potrzebę ograniczenia ilości odpadów z opakowań, które stanowią istotne wyzwanie dla branży.
Jako światowy lider w branży fryzjerskiej, marka L’Oréal Professionnel od dawna działa
w pełni transparentnie w odniesieniu do 3 głównych wyzwań: wody, gospodarki o obiegu zamkniętym i energii. Marka zobowiązuje się do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko, stawiając zrównoważony rozwój w centrum swoich innowacji i pomagając w ustalaniu bardziej świadomych standardów konsumpcji dla branży.
Działania te obejmują ambitne, mierzalne cele z jasno określonymi terminami na dalsze lata aż do roku 2030. Refille szamponów Serie Expert wprowadzone na rynek we wrześniu 2024 roku są doskonałym przykładem tego zaangażowania w działaniu, oferując bardziej zrównoważoną alternatywę, bez kompromisów w zakresie profesjonalnych rezultatów.
Po udanym wdrożeniu refilli w formacie technicznym w 2023 roku (dostępnym wyłącznie dla salonów fryzjerskich, w których zużycie produktów jest największe), w kolejnym roku marka L’Oréal Professionnel rozszerzyła swoją ofertę o refille dla konsumentów. Teraz już każdy może korzystać z ulubionych szamponów, wygodnie uzupełniając butelki wielokrotnego użytku.
Wskazane szampony L’Oréal Professionnel produkowane są w fabryce korzystającej w 100% z energii odnawialnej i wykorzystującej zamknięty obieg wody. Butelki szamponów wykonane są w 95%
z plastiku pochodzącego z recyklingu. Wprowadzenie refilli pozwala na dalszą redukcję zużycia plastiku – opakowania te zużywają aż o 73% mniej plastiku w porównaniu z tradycyjnymi butelkami.
Refille szamponów w formacie konsumenckim dostępne są w ramach najbardziej popularnych gam marki, takich jak Metal Detox, Absolut Repair Molecular, Vitamino Color Spectrum, Absolut Repair, Vitamino Color, Scalp Advanced oraz Silver. Każdy z tych produktów zapewnia wysoką jakość profesjonalnej pielęgnacji włosów, a zastąpienie tradycyjnych butelek opakowaniami wielokrotnego użytku to nie tylko sposób na zmniejszenie ilości produkowanego plastiku, ale również istotny element budowania bardziej ekonomicznych nawyków konsumenckich.