Raport nie tylko rzuca światło na preferencje prezentowe kobiet, ale oferuje także praktyczną ścieżkę wyboru kosmetycznego podarunku, który z dużą dozą pewności ucieszy obdarowywaną osobę.
Ze stwierdzeniem „zazwyczaj cieszę się z otrzymania prezentu kosmetycznego” zgodziło się niemal 90% ankietowanych kobiet. Sam fakt wyczekiwania takiego podarunku nie oznacza jednak, że niezależnie od wyboru zostanie on przyjęty z entuzjazmem. Wśród 1210 przedstawicielek społeczności KWC by Wizaz.pl, które wzięły udział w badaniu, zdecydowana większość zwracała uwagę na dwa konkretne aspekty prezentów: praktyczność oraz adekwatność do preferencji. Najmniej istotną cechą była natomiast cena.
Wybór prezentu kosmetycznego wymaga zatem zrozumienia, że kobiety cenią sobie przede wszystkim użyteczność i personalizację. - W świecie, gdzie osobiste doświadczenia oraz oczekiwania konsumenckie ewoluują, dopasowanie prezentu kosmetycznego stało się swego rodzaju procesem, wymagającym pełnego zrozumienia indywidualnych potrzeb i stylu życia osoby obdarowywanej. – komentuje Agata Dudar, Community Manager Klubu Recenzentki Wizaz.pl. - Zadbanie o personalizację nie tylko jest gwarantem zadowolenia dla obydwu stron, ale stanowi także istotny element w budowaniu satysfakcjonujących relacji – dodaje.
Rynkowe bogactwo produktów z kategorii beauty sprawia, że już wybór rodzaju kosmetyku przyprawić może obdarowującego o ból głowy. I w tym aspekcie warto zatem zwrócić się w kierunku preferencji osób zainteresowanych. Chociaż najbardziej uniwersalnym prezentem kosmetycznym wydają się perfumy, to nie one zajęły pierwsze miejsce na liście pożądanych podarunków.
Sympatia wobec produktów do pielęgnacji twarzy i/lub ciała również w formie prezentu potwierdza mocną pozycję, jaką w ostatnich latach wywalczyły sobie na rynku kosmetyki do pielęgnacji. - Kobiety coraz bardziej cenią praktyczne i funkcjonalne prezenty, które podkreślają ich naturalne piękno – zauważa Aneta Chilczuk, Community Manager KWC. - Perfumy, choć piękne, mogą być subiektywne i zależą od indywidualnych preferencji zapachowych, co sprawia, że nie zawsze będą trafionym prezentem. Kobiety widzą korzyści płynące ze stosowania dobrych jakościowo kosmetyków pielęgnacyjnych, ponieważ nie tylko zapewniają trwałe rezultaty dla urody, ale stanowią także przyjemną formę rytuału, taką „chwilę tylko dla siebie” – uzupełnia.
O ile zgodnie z wynikami raportu KWC by Wizaz.pl cena nie odgrywa szczególnie istotnej roli przy ocenie prezentu, poznanie preferencji w tym zakresie może być sporym ułatwieniem dla osób wybierających prezent. Bardzo dobrą wiadomością będzie dla nich fakt, że respondentki wybierały podobne przedziały cenowe niezależnie od deklarowanych zarobków, poziomu wykształcenia czy wieku.
Większe różnice można zauważyć dopiero w przypadku kobiet, które zarabiają powyżej 8 000 zł netto miesięcznie. Duże znaczenie ma także charakter relacji z osobą wręczającą prezent. Zdecydowanie najmniejsze są oczekiwania wobec dzieci, podczas gdy mężowie, żony, partnerzy i partnerki powinni nastawić się na nieco większe wydatki.
Najważniejszy wniosek z badania stanowi fakt, że kluczem do serca obdarowywanej osoby jest zrozumienie jej unikalnych potrzeb i preferencji. Personalizacja i dopasowanie prezentu do stylu życia oraz osobistych upodobań sprawią, że prezent z pewnością przypadnie do gustu. O ile wyniki żadnego badania deklarowanych skłonności konsumenckich nie będą w stanie zapewnić stuprocentowej trafności w doborze prezentu, zapoznanie się z pełną treścią raportu pozwoli oszacować, na ile planowany prezent pokrywa się ze standardowymi gustami osób z tych grup społeczno-demograficznych, które reprezentowały respondentki.