Rynek kosmetyczny nieustannie się rozwija, a firmy prześcigają się w dążeniu do innowacyjnych rozwiązań i zaskakiwania kolejnymi nowościami. Ta klęska urodzaju sprawia, że klientom coraz trudniej odnaleźć się w gąszczu produktów.
Badanie przeprowadzone przez Tropic Skincare wskazują, że 40% osób z Gen Z nie ma czasu i ochoty na skomplikowane rytuały piękna.
Wyszukiwanie w internecie frazy “łatwa i szybka rutyna pielęgnacyjna” znacząco wzrasta. Młodzi ludzie zdecydowanie szukają prostych i efektywnych rozwiązań kosmetycznych.
Z badania wynikają także inne, ciekawe wnioski:
Ankieta wskazuje również, że prawie 2 miliony osób z Generacji Z w Wielkiej Brytanii wydaje na produkty pielęgnacyjne około 200 funtów w skali roku.
Prawie połowa Zetek liczy na zauważenie pierwszych efektów już po tygodniu używania danego produktu. Skincare Tropic zauważa, że te nierealistyczne oczekiwania (i zawód, gdy kosmetyk ich nie spełnia) mogą przyczyniać się do poczucia zniechęcenia i przytłoczenia wśród młodych konsumentów.
Susie Ma, CEO Tropics Skincare, zauważa: - Szeroki asortyment produktów rzeczywiście może przytłaczać. W mediach społecznościowych dostajemy też dużo sprzecznych informacji dotyczących tego, które produkty powinniśmy wybierać. W Tropics zależy nam na upraszczaniu rutyn pielęgnacyjnych dla wszystkich grup konsumenckich. Dążymy także do tworzenia produktów wielofunkcyjnych, aby usprawniać skincare.
(IL)