Pinterest zauważa, że makijaż odchodzi od modnego dotąd stylu "clean girl" i zwraca się ku bardziej drapieżnemu, ale jednocześnie wyrafinowanemu lookowi, który wyraźnie sięga do tendencji z lat 90. i 2000. Zostają jednak one przełożone na współczesne wydanie, dzięki czemu unikają groteski czy przerysowania.
Oto jak rosną wyszukiwania poszczególnych fraz:
To wyraźny sygnał, że Gen Z — główna baza użytkowników Pinteresta — poszukuje estetyki balansującej między nostalgicznymi inspiracjami a nowoczesną wersją glamu.
Równie dynamicznie rośnie też popularność krótko ostrzyżonych, odważnych stylizacji włosów, inspirowanych latami 90. i wczesnym okresem 2000:
To pokazuje, że coraz więcej użytkowniczek (i użytkowników) eksperymentuje z odważnym cięciem, które ma w sobie zarówno elementy beauty nostalgii, jak i nowoczesnej śmiałości.
Jesień sprzyja otulającej estetyce – i Pinterest to potwierdza. Wzrosty w wyszukiwaniach zapachowych pokazują, czego będą teraz szukać użytkownicy na półce z zapachami:
To trend, który zachęca do tworzenia wielowarstwowych, komfortowych perfum – jakby otulających nas cieplejszym, spokojnym klimatem.
W pielęgnacji ujawnia się zainteresowanie inspiracjami i składnikami pochodzącymi z mórz i oceanów. Śluz ze ślimaka na nowo stał się kosmetycznym składnikiem hero, głównie za sprawą marki COSRX - jej kosmetyk snail essence zanotował aż +33% więcej wyszukiwań.