Pielęgnacja twarzy jest szczególnie popularna wśród mężczyzn z pokolenia Z - mających od 18 do 27 lat. Stanowi to szansę dla marek kosmetycznych na skoncentrowanie się na tej mocno zaangażowanej kosmetycznie grupie demograficznej.
Coraz więcej mężczyzn chętnie sięga po kosmetyki z wyższej półki. Ponad dwie piąte mężczyzn w wieku 18-34 decyduje się na kupowanie kremów nawilżających do twarzy i ciała z linii premium zamiast marek masowych. Niemal połowa (46%) mężczyzn z generacji Z oraz Millenials przyjmuje za kluczowy czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowych czystość i naturalność składników. Zwracają szczególną uwagę na aspekty związane z bezpieczeństwem produktów.
Carson Kitzmiller, Starszy Analityk ds. Urody i Pielęgnacji Osobistej w firmie Mintel, stwierdził: - W ciągu ostatnich dwóch lat zaobserwowaliśmy znaczny wzrost używania kosmetyków do pielęgnacji twarzy wśród młodych mężczyzn. Nasze badania świadczą o prężnie rozwijającym się rynku męskich kosmetyków pielęgnacyjnych. Młodsi mężczyźni są skłonni inwestować w produkty z wyższej półki i o dobrym składzie. Aby skutecznie zaangażować tę grupę konsumentów, marki kosmetyczne muszą skupić się na obszarze clean-beauty. Powinny uważnie słuchać opinii młodych mężczyzn na temat ich potrzeb i oczekiwań. Dzięki temu będą mogły budować zaufanie i lojalność konsumencką.
Opr. IL