Coraz więcej mężczyzn w USA sięga po kosmetyki pielęgnacyjne

Coraz więcej mężczyzn w USA sięga po kosmetyki pielęgnacyjne

Ponad połowa amerykańskich mężczyzn używa obecnie kosmetyków do pielęgnacji twarzy - widoczny jest wzrost o 68 proc. w porównaniu do 2022 roku. Jest to duży przeskok, bo dwa lata temu jedynie 31 proc. ankietowanych mężczyzn zadeklarowało używanie tego typu kosmetyków.

Pielęgnacja twarzy jest szczególnie popularna wśród mężczyzn z pokolenia Z - mających od 18 do 27 lat. Stanowi to szansę dla marek kosmetycznych na skoncentrowanie się na tej mocno zaangażowanej kosmetycznie grupie demograficznej.

Coraz więcej mężczyzn chętnie sięga po kosmetyki z wyższej półki. Ponad dwie piąte mężczyzn w wieku 18-34 decyduje się na kupowanie kremów nawilżających do twarzy i ciała z linii premium zamiast marek masowych. Niemal połowa (46%) mężczyzn z generacji Z oraz Millenials przyjmuje za kluczowy czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowych czystość i naturalność składników. Zwracają szczególną uwagę na aspekty związane z bezpieczeństwem produktów.

Carson Kitzmiller, Starszy Analityk ds. Urody i Pielęgnacji Osobistej w firmie Mintel, stwierdził: - W ciągu ostatnich dwóch lat zaobserwowaliśmy znaczny wzrost używania kosmetyków do pielęgnacji twarzy wśród młodych mężczyzn. Nasze badania świadczą o prężnie rozwijającym się rynku męskich kosmetyków pielęgnacyjnych. Młodsi mężczyźni są skłonni inwestować w produkty z wyższej półki i o dobrym składzie. Aby skutecznie zaangażować tę grupę konsumentów, marki kosmetyczne muszą skupić się na obszarze clean-beauty. Powinny uważnie słuchać opinii młodych mężczyzn na temat ich potrzeb i oczekiwań. Dzięki temu będą mogły budować zaufanie i lojalność konsumencką.

Zainteresowanie tematyką pielęgnacji jest ogólnoświatowym trendem. Narracja się zmienia, a skin care nie jest już zarezerwowany dla kobiet i grup mniejszościowych. Świadczy to o poszerzającej się świadomości w zakresie dbania o swoją urodę i samopoczucie. Chęć używania kosmetyków o czystych składach wynika z tego, że zdrowie i ekologia to hasła istotne dla grupy młodszych konsumentów.

Opr. IL

# Badania rynkowe
loki joanna