Dove nie zaangażuje sztucznej inteligencji do swoich reklam, by ta kreowała nierealnie piękne kobiety

Dove nie zaangażuje sztucznej inteligencji do swoich reklam, by ta kreowała nierealnie piękne kobiety

Od 20 lat Dove z zaangażowaniem prowadzi kampanie na rzecz inkluzywności, naturalności, samoakceptacji i prawdziwego piękna. Już w 2004 roku marka pokazała alarmujące dane z badań, z których wynika, że jedynie 2% kobiet uważa się za piękne.

Dove stawia na odpowiedzialną komunikację, która może uświadomić mediom, samej branży kosmetycznej i społeczeństwu, że warto zmienić paradygmat jednego wzorca piękna, bo nierealistyczne standardy piękna wyrządzają sporo krzywd i wpędzają kobiety w kompleksy.

AI generuje wyidealizowane obrazy i kompleksy

W tym roku Dove jeszcze bardziej skupia się na wspieraniu kobiet. Wniosek marki jest jeden: sztuczna inteligencja najbardziej zagraża ukazywaniu prawdziwego piękna. W związku z tym, Dove rusza z kampanią uzupełniającą zatytułowaną „The Code” oraz ogłasza, że nigdy nie będzie wykorzystywać AI do przedstawiania kobiet w swoich reklamach.

– W Dove szukamy przyszłości, w której kobiety będą mogły decydować i deklarować, jak wygląda prawdziwe piękno – a nie algorytmy. Wykorzystując możliwości i wyzwania, jakie niosą ze sobą nowe i powstające technologie, nadal angażujemy się w ochronę, świętowanie i wspieranie prawdziwego piękna. Zobowiązujemy się do tego, aby nigdy nie używać sztucznej inteligencji w naszej komunikacji. To tylko jeden krok. Nie spoczniemy, dopóki piękno nie stanie się źródłem szczęścia, a nie niepokoju dla każdej kobiety i dziewczynki – wyjaśnia Alessandro Manfredi, dyrektor ds. marketingu w Dove.

Z kolei dla tych, którzy chcą wykorzystywać AI, marka stworzy Real Beauty Prompt Guidelines, czyli łatwe w użyciu wskazówki dotyczące tego, jak tworzyć obrazy reprezentatywne dla Real Beauty w najpopularniejszych programach generatywnej sztucznej inteligencji.

Stan piękna na 2024

Dove postanowiło także ponowić badania dotyczące tego, jak piękno wpływa obecnie na kobiety i dziewczęta. Chociaż zaszły pewne zmiany, wyniki w 2024 roku nadal nie są pozytywne. Zgodnie z raportem „Prawdziwy stan piękna 2024”:

  • ​​2 na 5 osób oddałoby rok swojego życia, aby osiągnąć idealny wygląd lub idealną sylwetkę,
  • chociaż ideały piękna zmieniały się na przestrzeni lat, lista kontrolna jest coraz większa i niemożliwa do spełnienia – od zdrowego wyglądu (79%) po szczupłą (71%), wąską talię (66%) i jednocześnie krągłą sylwetkę (55%),
  • 2 na 3 kobiety uważają, że od współczesnych kobiet oczekuje się, że będą bardziej atrakcyjne fizycznie niż pokolenie ich matek,
  • jednym z największych zagrożeń dla prawdziwego piękna jest sztuczna inteligencja (obecnie prawie 9 na 10 kobiet i dziewcząt twierdzi, że zetknęło się w Internecie ze szkodliwymi treściami dotyczącymi urody).

 

# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi