Zrównoważony rozwój według Colgate-Palmolive
Zrównoważony rozwój według Colgate-Palmolive

Od stworzenia pierwszej w swoim rodzaju tubki na pastę do zębów nadającej się całkowicie do recyklingu, po inicjatywy w zakresie idei zero waste, czyli ograniczania odpadów oraz oszczędzania wody, firma Colgate-Palmolive konsekwentnie podąża wyznaczoną przez siebie drogą zrównoważonego rozwoju.

Nadrzędnym celem firmy jest wprowadzenie bardziej przyjaznych środowisku produktów oraz wzmacniania proekologicznych nawyków w milionach domów w Polsce i na świecie.

Cykliczne badania świadomości i zachowań ekologicznych Polaków realizowanych przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska¹ pokazują, że świadomość ekologiczna w naszym kraju wzrosła, co wyraźnie przekłada się na nasze zachowania konsumenckie. Znacznie częściej niż w poprzednich latach zwracamy uwagę na ograniczenie zużycia wody (93%) oraz wybieramy rozwiązania ekologiczne, nawet wtedy, gdy oznacza to dodatkowy koszt (82%). Większość z nas segreguje śmieci (96%), a ponad połowa przedkłada rower nad samochód (61%). Aż siedmiu na dziesięciu mieszkańców Polski uważa zmiany klimatu za bardzo poważny problem, a ponad połowa wskazała ochronę środowiska, jako dziedzinę w której nasz kraj ma najwięcej problemów do rozwiązania.

Jako firma o globalnym zasięgu produkująca artykuły gospodarstwa domowego obecne w domach na całym świecie częściej niż jakakolwiek inna marka z tej kategorii², Colgate-Palmolive jest świadoma zarówno spoczywającej na niej odpowiedzialności, jak i możliwości podjęcia działań na rzecz zdrowszej przyszłości dla ludzi oraz ochrony naszej planety. Niezależnie od tego, czy myjemy zęby pastą Colgate, bierzemy prysznic z płynem do mycia ciała Sanex, czy zmywamy naczynia płynem Palmolive lub podłogi środkiem Ajax, możemy mieć pewność, że wybierając te produkty dbamy wraz z marką o środowisko.

- Traktujemy ochronę środowiska i kwestie społeczne jako katalizatory wzrostu w całym przedsiębiorstwie, a ​​zrównoważony rozwój jest zintegrowany ze wszystkimi aspektami naszej działalności – produktami, które tworzymy; sposobem, w jaki pracujemy; mechanizmami wprowadzania naszych produktów na rynek – powiedział Noel Wallace, prezes i dyrektor generalny Colgate-Palmolive.

Pod koniec ubiegłego roku firma ogłosiła swoje  cele na 2025 rok w ramach strategii zrównoważonego rozwoju i wpływu społecznego. Obejmują one nie tylko zmianę praktyk biznesowych, tak aby były bardziej przyjazne dla środowiska, ale także tworzenie nowych technologii i procesów produkcyjnych.

Opakowania w 100% podlegające recyklingowi

Jednym z kluczowych zobowiązań firmy jest wyeliminowanie do 2025 r. jednej trzeciej nowo produkowanych tworzyw sztucznych w ramach przejścia na opakowania plastikowe nadające się w 100% do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania.

W 2020 r. firma wprowadziła na rynek całkowicie zdatną do recyklingu tubkę past Colgate Smile for Good, która jest dostępna również na rynku polskim. Przy jej produkcji zastosowano polietylen o wysokiej gęstości (HDPE). Nowe, innowacyjne opakowanie zostało uznane za jeden z najlepszych wynalazków roku 2020 przez Time Magazine³. Do 2025 r. wszystkie tubki z pastami do zębów marki Colgatebę dą nadawać się do recyklingu. Warto podkreślić, że Colgate nie zamierza chronić swojego pomysłu przed konkurencją. Otwarcie dzieli się tą technologią w celu redukcji odpadów generowanych przez miliardy tubek na pastę do zębów wyrzucanych każdego roku na świecie.

Produkty do mycia ciała Palmolive również przechodzą transformację. Przezroczyste butelki Palmolive pochodzą w 100% z recyklingu, co pozwala ograniczyć o 1,4 tys. ton wykorzystanie pierwotnego plastiku rocznie. Do 2025 roku wszystkie produkty marki mają mieć opakowania w 100% z recyklingu, być wielokrotnego użytku lub nadawać się do kompostowania.

Przyjazne środowisku formuły produktów

Nie tylko opakowanie, ale również składy produktów z portfolio Colgate-Palmolive są coraz bardziej przyjazne środowisku. Ich formuły są nieustannie udoskonalane, aby pomóc konsumentom prowadzić coraz bardziej zrównoważone życie. Dla przykładu obecna na polskim rynku marka  Sanexwprowadziła pod koniec ubiegłego roku linię żeli pod prysznic Sanex ZERO%, które nie tylko dbają o nawilżenie skóry, ale również o planetę zawierając wegańską i biodegradowalną w 99% formułą. Z kolei wspomniana wcześniej pasta do zębów Colgate Smile for Good to pierwsza linia marki Colgate, która na opakowaniu posiada przejrzyście opisane składniki i ich działanie, tak aby ułatwić swoim klientom podejmowanie świadomych decyzji. Starannie wyselekcjonowane składniki pasty pochodzą w 99,7% z naturalnych źródeł, zapewniając optymalną codzienną ochronę jamy ustnej. 

Zerowa ilość odpadów

Kolejnym elementem strategii Colgate-Palmolive jest również inwestowanie w proces produkcyjny. Celem firmy jest zdobycie certyfikatu zerowej ilości odpadów (TRUE zero waste) dla wszystkich obiektów firmy oraz uzyskanie certyfikatu Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) amerykańskiej organizacji Green Building Council (USGBC) dla wszystkich nowych zakładów produkcyjnych Colgate-Palmolive do 2025 r. Do tej pory uzyskano 20 takich certyfikatów – w tym dla polskiej fabryki w Świdnicy5, gdzie wytwarzane są m.in. produkty marki elmex.

Dążenie do standardu Net Zero Water i promowanie świadomości konsumentów w zakresie oszczędzania wody

Aby uzyskać certyfikat Net Zero Water, zakład musi udowodnić, że 100% wody pitnej, z której korzysta, jest zwracane do źródła, z którego została pobrana (na przykład studnia), lub pozyskane zostało z alternatywnego źródła (takiego jak system odprowadzania wody deszczowej). Celem Colgate-Palmolive jest osiągnięcie zerowego poziomu wody netto w zakładach produkcyjnych firmy, na obszarach dotkniętych niedoborem wody do 2025 r. W 2019 roku firma zmniejszyła zużycie wody na tonę produkcji o prawie 50% w porównaniu z 2002 rokiem, unikając zużycia wody wystarczającej do napełnienia 274 miliardów szklanek wody. Od momentu uruchomienia w 2016 r. programu „Save Water”, Colgate-Palmolive szacuje, że uniknęła zużycia 99 miliardów galonów wody i około 5,5 miliona ton metrycznych emisji gazów cieplarnianych.

Zero emisji CO2 i pozyskiwanie w 100% odnawialnej energii elektrycznej w globalnej działalności firmy do 2030 roku

Obecnie firma koncentruje się na przejściu na energię w 100% odnawialną dla wszystkich operacji globalnych do 2030 r. Badane są różne strategie wykorzystania zielonej energii, od umieszczania paneli słonecznych na dachach budynków, po zakup energii od zewnętrznych dostawców, którzy sprzedają energię wiatrową. Jednocześnie, firma dąży do osiągnięcia celu „Net Zero Carbon” do 2040 r., w ramach którego zrekompensuje lub usunie równoważną ilość dwutlenku węgla wytwarzaną przez całą zużywaną przez nią energię – w tym energię dojeżdżających do pracy pracowników.

- Jako producent o globalnym zasięgu zdajemy sobie sprawę, że spoczywa na nas nie tylko odpowiedzialność, ale również szansa na przeprowadzanie realnych zmian mających wpływ na otoczenie. Zależy nam aby komunikować nasze postępy transparentnie do wszystkich zainteresowanych osób, zarówno wewnątrz, jak i na zewnętrz organizacji - dodała Ann Tracy, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Colgate-Palmolive.

1 Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski, październik 2020 r., PBS Sp z o.o. i BR Spółka z o.o. dla  Ministerstwa Klimatu i Środowiska
2 Kantar 2020 Global Brand Footprint Report, czerwiec 2020 r., kantarworldpanel.com
3 The Best Inventions of 2020. A Cool NewTube., grudzień 2020 r., time.com; Artykuł dostępny na stronie: https://time.com/collection/best-inventions-2020/5911424/toms-recyclable-tube/
fot. unsplash.com i materiały producenta
# Społeczny biznes
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager