Polacy nie cenią pracy influencerów, polityków i marketerów

Polacy nie cenią pracy influencerów, polityków i marketerów

Najmniejszym poważaniem Polacy darzą zawody polityka i influencera. Mają one też zdaniem badanych niskie znaczenie społeczne. Na trzecim miejscu ocen negatywnych plasują się specjaliści ds. marketingu. Tak wynika z raportu serwisu No Fluff Jobs „Ranking zawodów 2024. Jak Polki i Polacy oceniają wybrane profesje?”.

Zawody związane z polityką nie cieszą się w Polsce sympatią. 86 proc. badanych uważa, że politycy i polityczki zarabiają za dużo. U 70 proc. zawód ten budzi negatywne skojarzenia. Zdaniem 39 proc. ta praca ma małe znaczenie dla społeczeństwa. Zdaniem prawie 70 proc. Polaków influencerzy zarabiają za dużo, a u 54 proc. budzą najmniejszą sympatię ze wszystkich zawodów.

Chociaż oba te zawody teoretycznie powinny kojarzyć się z wywieraniem wpływu na społeczeństwo, 61 proc. ankietowanych sądzi, że zawód influencera/influencerki ma niskie znaczenie społeczne. Takiego zdania o politykach i polityczkach jest 39 proc. ankietowanych. Trzecie miejsce zajmują specjaliści i specjalistki ds. marketingu (29 proc. odpowiedzi).

Najwięcej sympatii budzą natomiast zawody medyczne – lekarski oraz pielęgniarski. Jednocześnie zajmują wysokie miejsca na liście profesji uznawanych za zbyt nisko opłacane.

Zawody o największym wpływie społecznym najgorzej opłacane

W ocenie badanych odpowiednio wynagradzane są przede wszystkim osoby zajmujące się:

  • księgowością (60 proc. odpowiedzi),
  • przedstawicielstwem handlowym (56 proc.),
  • programowaniem (52 proc.).

Za mało, zdaniem największej liczby osób, zarabiają:

  • pielęgniarze i pielęgniarki (65 proc. odpowiedzi),
  • rolnicy i rolniczki (59 proc.),
  • nauczyciele i nauczycielki (54 proc.).
fot. unsplash/sonnie hiles
# Raporty tematyczne
loki joanna