Czwarty wymiar przestrzeni - Rossmann ogłasza konkurs dla studentów Politechniki Łódzkiej
Czwarty wymiar przestrzeni - Rossmann ogłasza konkurs dla studentów Politechniki Łódzkiej

Myśleliście kiedyś o zaprojektowaniu nowego wyglądu sklepu największej sieci drogeryjnej w Polsce? Jesteście kreatywni? Studiujecie architekturę na Politechnice Łódzkiej? Rossmann rozpoczyna konkurs „Generacje Rossmann – czwarty wymiar przestrzeni”, w którym do wygrania są atrakcyjne nagrody finansowe.

Architektura przyjmuje, że istnieją cztery wymiary przy projektowaniu: długość, szerokość, wysokość i czas. Ten czwarty wymiar jest dla Rossmanna kluczowy. To wspólny mianownik uniwersalnego projektu sklepu dostosowanego do klientów w każdym wieku.

Proponowane rozwiązania powinny służyć podwyższeniu komfortu podczas zakupów i sprzyjać upowszechnianiu pozytywnych wzorców zdrowego stylu życia taki jak dbałość o zdrowie, środowisko czy o uczucia.

Zadaniem uczestników jest opracowanie koncepcji wykończenia wnętrz drogerii Rossmann.

Wyobraźcie sobie, że chodzi o najbardziej prestiżowe lokalizacje sklepów. Ważne jest to, aby taki projekt był uniwersalny. Musi być przygotowany z myślą o starszych i młodszych klientach. Powinien uwzględniać dużą ilość produktów na półkach. Do wykonania jest prezentacja multimedialna, plansza wystawowa, a także opis idei danego rozwiązania.

Pytaniem, z którym muszą się zmierzyć konkursowicze, to: jak zaprojektować przestrzeń przyjazną, w której każde pokolenie będzie czuło się komfortowo?

Uniwersalne projektowanie zakłada integralność międzypokoleniową oraz dbałość o zdrowie i komfort każdego użytkownika. Jest ono oparta na poniższych zasadach:

- projektowanie rozwiązań, które będą dogodne dla jak największej grupy klientów;
- uwzględnianie indywidualnych preferencji użytkowników. Niektórzy robią zakupy szybko i potrzebują mieć wybrany produkt „pod ręką”, a inni chcą poszukać nowych rzeczy, sprawdzić ich skład i skonsultować swój wybór z doradzą;
- projektowanie rozwiązań intuicyjnych w użytkowaniu, które będą wygodne dla klientów. Zależy nam na czytelnych informacjach w drogeriach, uwzględniających takie warunki jak oświetlenie w sklepie, podział na kategorie produktowe;
- projektowanie rozwiązań, które pozwolą klientom zachować naturalną pozycję ciała przy wybieraniu produktów, tak, aby nie wymagało to od nich nadmiernego wysiłku;
- unikanie rozwiązań przygotowanych tylko dla wybranej grupy wiekowej, co w pewien sposób dyskryminowałoby inne osoby.

Komisja konkursowa wyłoni najlepszą pod względem architektonicznym, wizualnym i użytkowym koncepcję wykończenia wnętrza sklepu. Firma przygotowała atrakcyjne nagrody finansowe. Zwycięzca otrzyma 10 tys. zł. Osoba, która zajmie 2. miejsce - 7 tys. zł, a za 3. miejsce przewidziano nagrodę w wysokości 5 tys. zł.

Do konkursu sieć handlowa zaprasza osoby aktualnie studiujące na wszystkich kierunkach architektonicznych Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska Politechniki Łódzkiej.

Pracę konkursową należy dostarczyć do siedziby Organizatora (ul. św. Teresy 109 w Łodzi) z wyraźnym dopiskiem „Dział Inwestycji - Sklepy”. Na zgłoszenia Rossmann czeka do 19.11.2018 r. Listę zwycięzców ogłosi do 17.12.2018 r.

Regulamin, pliki do pobrania i szczegóły konkursu znajdują się na stronach: www.rossmann.pl/konkurs-luxwww.rossmann.pl/regulamin.

# Społeczny biznes
 reklama