Szerokie wsparcie marketingowe dla Bielenda Blue Matcha

Szerokie wsparcie marketingowe dla Bielenda Blue Matcha

Kosmetyki linii Blue Matcha, wprowadzone niedawno na rynek przez firmę Bielenda, błyskawicznie podbiły Internet, stając się jedną z najchętniej pokazywanych i komentowanych nowości tej wiosny.

Filmy na Tik Toku, relacje i rolki publikowane przez influencerki oraz konsumentki, prezentują kosmetyki wielowymiarowo, rozwijając w naturalny sposób buzz w sieci. W bezpośredni sposób zwiększa się więc zainteresowanie linią Blue Matcha wśród młodych klientek marki, a to w dzisiejszych czasach bezsprzecznie wspiera sprzedaż produktów.

Blue Matcha – na fali trendów

Linia nawiązuje do modnego superfood, jakim jest matcha. Bielenda Blue Matcha to osiem wyjątkowych produktów przeznaczonych do codziennej pielęgnacji i oczyszczania każdego rodzaju cery, a w szczególności tej ze skłonnością do przesuszania się. Cechuje ją wysoka zawartość składników aktywnych, takich jak: woda z limonki, woda morska, fermenty z zielonej herbaty, olej z malin, kwas hialuronowy, kwas poliglutaminowy, witamina C, kwasy AHA i PHA, betaina salicylowa, niacynamid, ekstrakt z ogórka, ekstrakt z trawy cytrynowej, skwalan, probiotyki, prebiotyki, cica i woda kokosowa.

Wszystkie produkty posiadają delikatny niebieski kolor, wegańskie receptury i są #crueltyfree (co potwierdza organizacja PETA).

Konsumentki intrygują nieoczywiste formuły: krem-pianka, krem-żel, krem-tonik 2w1 w mgiełce, serum w sztyfcie, krople korygujące, esencja tonizująca w mgiełce,  #hottrend w oczyszczaniu twarzy – pianka do mycia twarzy – i woda micelarna. Kosmetyki zawierają od 92% do 97% składników pochodzenia naturalnego.

>>Bielenda Blue Matcha to nasza najważniejsza wiosenna nowość stworzona dla młodych konsumentek. Wybraliśmy modny składnik – niebieską matchę, która stała się podstawą formuł pielęgnacyjnych, zainspirowała tonację kolorystyczną opakowań oraz nadała serii nazwę. Jest nieoczywista, TikTokowa i widzimy już, że wzbudza duże zainteresowanie.<< - mówi Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne.

Firma zdecydowała, że wyróżnikami tej linii będą lekkie, intrygujące formuły oraz oryginalna, ale przy tym łatwa aplikacja kosmetyków, czyli wszystko to, co zapewnia skuteczną i przyjemną pielęgnację, a jednocześnie pozwala atrakcyjnie pokazywać ją w mediach społecznościowych.

O tym się mówi

Firma postawiła mocno na influencer marketing, kampanie na Tik Toku, Instagramie oraz YouTube oraz inne działania digitowe. Jednym z elementów wykorzystywanych w kampanii jest animacja stworzona przez Anię Augustynowicz – multidyscyplinarną ilustratorką, specjalizującą się w kolażu, której unikalna, surrealistyczna twórczość jest doceniana, m. in. przez największe magazyny modowe. Reklamy i publikacje dotyczące tej linii pojawiają się także w wiosennych edycjach poczytnych magazynów.

Po dłuższej pandemicznej przerwie firma zdecydowała się na zorganizowanie wyjątkowego spotkania prasowego. W kwietniu, w Warszawie, odbył się event, w którym wzięło udział kilkadziesiąt influencerek i redaktorek mediów internetowych. W loftowej, niebiesko-białej przestrzeni, pełnej chmur i luster, które są elementem komunikacji wizualnej tej serii, kosmetyki Blue Matcha oraz pozostałe nowości marki Bielenda na ten sezon, prezentowały się po prostu doskonale. Podczas spotkania nie tylko rozmawiano o kosmetykach, ale odbyły się również warsztaty z dietetykiem, lekcje parzenia herbaty blue matcha oraz zajęcia z masażu twarzy. Zaaranżowana scenografia okazała się wyjątkowo #instafriendly, co potwierdziło mnóstwo relacji w mediach społecznościowych, opublikowanych przez uczestniczki eventu.

Muzyczna współpraca

Po pandemii młodzi ludzie złaknieni są koncertów i festiwali. Marka zdecydowała się więc na ciekawą kooperację, która łączy młode konsumentki Bielenda z popularną dla tego pokolenia artystką – sanah. Bielenda została partnerem wiosennej trasy koncertowej sanah, podczas której prezentowane są utwory z jej najnowszej płyty – „Uczta”. W ramach współpracy sponsorskiej przy Uczta Tour ‘22, marka Bielenda będzie promowana na dwunastu koncertach artystki, zaplanowanych od końca kwietnia do początku czerwca. sanah to jedna z najciekawszych polskich artystek młodego pokolenia. Znana jest z niepowtarzalnego stylu swoich utworów, zaliczanych do nurtu tzw. quality pop. Rozpoznawalność oraz uznanie słuchaczy i krytyków zdobyła takimi utworami jak „Szampan”, „Melodia” czy „Ale jazz”. 15 kwietnia premierę miał album zatytułowany „Uczta”, który zawiera 11 utworów zaśpiewanych przez sanah w duetach ze znakomitymi wokalistkami i wokalistami (m. in. Ania Dąbrowska, Artur Rojek, Grzegorz Turnau, Daria Zawiałow.


Zaplanowane przez markę aktywności, realizowane w czasie wszystkich koncertów, związane są z szerokim brandingiem i emisją materiałów filmowych, możliwością przetestowania kosmetyków przez ich uczestników oraz wsparciem pakietów dla największych fanów artystki. W mediach społecznościowych marki Bielenda będzie też można wygrać bilety na wszystkie wydarzenia.

>>sanah jest jedną z najpopularniejszych młodych artystek, a wiosenna trasa cieszy się ogromnym zainteresowaniem jej słuchaczy. W tej grupie dominują młodzi ludzie, dlatego współpraca sponsorska przy Uczta Tour ‘22 jest dla nas możliwością ciekawego zaprezentowania kosmetyków, które tworzymy właśnie dla nich.<< - podkreśla Katarzyna Butrymowicz-Knap.

Spójność i dopasowanie

Marka postawiła zatem na bardzo spójną i dopasowaną do profilu odbiorców kampanię w bardzo szerokim ujęciu. Łączenie działań online i offline zwiększa rozpoznawalność linii i sprawia, że trudno będzie tę nowość przeoczyć na drogeryjnej, mocno konkurencyjnej półce. Bielenda od kilku lat z sukcesami poszerza swoje dotarcie do młodych konsumentów. Tej wiosny to właśnie Blue Matcha nadaje ton.

# Newsy producenci
 reklama