Temat zero-waste zdominował tematykę warszawskich Ekocudów
Temat zero-waste zdominował tematykę warszawskich Ekocudów

7. edycja targów kosmetyków naturalnych Ekocuda odbyła się pod hasłem „Zero waste w praktyce”. Temat był motywem przewodnim panelu dyskusyjnego z udziałem ekspertek, które działają na rzecz szerzenia edukacji związanej ze zmniejszeniem liczby odpadów.

Trend ten był widoczny także na stoiskach wystawców – kilka marek oferowało możliwość uzupełnienia opakowań, zamiast zakupu pełnowymiarowych produktów. Rekordowa liczba odwiedzających, bo aż ponad 27 tysięcy osób, potwierdza rosnącą świadomość i potrzebę wyborów skierowanych na ekologię.

fot. Joanna OleszekPodczas targów wielu wystawców przygotowało dla odwiedzających specjalne oferty, co sprawiło, że zakupy stały się czystą przyjemnością. Nie dziwi fakt, że stali bywalcy Ekocudów zaopatrują się w swoje ulubione produkty właśnie podczas targów, co daje im dużą oszczędność czasu i pieniędzy.

– Trzy lata temu, kiedy organizowaliśmy 1. edycję Ekocudów wystawców było 69. Pamiętam, że liczba odwiedzających sięgnęła ponad 7 tysięcy, co było dla nas dużym sukcesem. Trzy lata później – chętnych do wystawienia się marek jest więcej niż stoisk, a frekwencja wynosi ponad 27 000 osób  – mówi Zuzanna Mierzejewska, właścicielka marki Ekocuda. Dodaje: - Cieszę się, że coraz więcej osób dba o swoje zdrowie i wybiera kosmetyki, które mają dobre składy. A im większe będzie zapotrzebowanie, tym więcej marek znajdzie swoich odbiorców. Z dużą ciekawością zawsze czekam na kolejne edycje, ponieważ każda daje możliwość poznania nowych ekocudów.

Misją Ekocudów poza łączeniem producentów/dystrybutorów z ich odbiorcami jest edukacja na temat zdrowego stylu życia. Właśnie dlatego stałą częścią każdej edycji są warsztaty i wykłady. Dodatkowo, już po raz drugi podczas warszawskiej edycji, odbył się panel dyskusyjny, w którym udział wzięły: Sylwia Majcher, Sylwia Sikorska, Katarzyna Udrycka, Anna Stokowksa i Anna Komar. Rozmawiały o zero waste, podzieliły się swoją drogą do nie marnowania w różnych obszarach życia. Udzieliły także szeregu drobnych wskazówek, od czego warto zacząć świadome używanie produktów i kupowanie. Panel poprowadziła Dorota Steliga.

Sponsorem wydarzenia po raz kolejny była marka Annabelle Minerals, oferująca mineralne kosmetyki do makijażu.

# Newsy handel
 reklama