Rossmann ulubionym sklepem Polaków
Rossmann ulubionym sklepem Polaków

Agencja Inquiry sprawdziła, które marki są szczególnie lubiane przez polskich konsumentów w oparciu o dane z badania YouGov BrandIndex, które mierzy siłę wizerunku danej marki.

Rossmann i Lidl znalazły się na czele ulubionych sieci handlowych Polaków. W rankingu YouGov BrandIndex dominują drogerie Rossmann (47,3 pkt.) i Lidl (45 pkt.). Dalsze miejsca zajmują Empik, IKEA, Biedronka i CCC.

Badacze Inquiry zadali także pytane: „O których markach rozmawiałaś/eś z przyjaciółmi lub rodziną w ciągu ostatnich dwóch tygodni (osobiście, online lub w mediach społecznościowych)?”. Na podstawie wyników opracowano zestawienie marek, o których najwięcej się mówi (według wskaźnika Word-of-Mouth).

W tym podrankingu wyraźnie dominują Biedronka, Lidl i Rossmann. Na dalszych miejscach znalazły się CCC i Pepco, następnie IKEA oraz H&M.
- Na silną markę trzeba pracować latami. Najlepsze marki detaliczne angażują klientów, oferując im nie tylko produkty, ale także atrakcyjne ceny, dobre doświadczenia zakupowe, ciekawą komunikację i możliwość zapoznania się z nowinkami na rynku. Silne marki to takie, które dobrze rozumieją swoich klientów, a nawet wyprzedzają ich oczekiwania - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

Badanie przeprowadzono na grupie N=6996, próba ogólnopolska. W 2019 r. badanie objęło w Polsce 116 marek.
 
# Newsy handel
 reklama