Koronawirus: Australia reglamentuje sprzedaż papieru toaletowego, francuski rząd występuje przeciw spekulantom
Koronawirus: Australia reglamentuje sprzedaż papieru toaletowego, francuski rząd występuje przeciw spekulantom

Masowe wykupowanie towarów to nie tylko przejaw polskiej zapobiegliwości w obawie przed Covid-19. Pustoszejące półki, niedostępność pewnych produktów, a także ruchy spekulacyjne to obecnie wyzwanie globalne.

Rządy poszczególnych państw próbują zapanować nad sytuacją. Na przykład reglamentując pewne dobra.

Duże sklepy w Australii wprowadziły limity sprzedaży papieru toaletowego. Obecnie pod hasztagami #toiletpapergate#toiletpapercrisis na Twitterze można znaleźć mnóstwo zdjęć i nagrań z pustoszejących australijskich marketów. Popłoch wywołany zagrożeniem epidemii koronawirusa spowodował, że największa sieć supermarketów w kraju - Woolworths Group Ltd - ograniczyła liczbę opakowań papieru toaletowego sprzedawanego jednemu klientowi do czterech. Inna sieć - Costco Wholesale Corp wprowadziło limit sprzedaży papieru toaletowego, który pozwala jednemu klientowi kupić tylko jedno opakowanie. Ograniczana jest także sprzedaż mleka, jajek, ryżu oraz artykułów dezynfekujących i sanitarnych.

Wybuch epidemii koronawirusa spowodował gwałtowny wzrost cen środków do dezynfekcji rąk, który rząd Francji zamierza zatrzymać regulacjami – informuje natomiast France24.

Francja jest drugim krajem europejskim spośród najmocniej dotkniętych epidemią. Prezydent Macron zapewnia, że francuski rząd zadba, by maseczek higienicznych nie zabrakło dla pacjentów oraz pracowników służby zdrowia. Francuski minister gospodarki i finansów Bruno Le Maire ogłosił, że dekret regulujący ceny środków do dezynfekcji rąk zostanie opublikowany 4 marca.

Epidemia spowodowała również wzrost zainteresowania książką wydaną po raz pierwszy w roku 1947. Mowa oczywiście o „Dżumie” Alberta Camusa. Francuskie wydawnictwo Gallimard podało, że w ciągu dwóch miesięcy 2020 r. sprzedaż tej pozycji poszybowała w górę ekspresowo, osiągając w krótkim czasie 40 proc. sprzedaży rocznej z lat poprzednich.

Czy następny na liście czytelniczych bestsellerów będzie "Dekameron" Giovanniego Boccaccia?

fot. Pixabay
# Newsy handel
reklama