Wiosenne Ekocuda - klienci znów twarzą w twarz z producentami kosmetyków naturalnych

Wiosenne Ekocuda - klienci znów twarzą w twarz z producentami kosmetyków naturalnych

Wiosenna edycja targów Ekocuda, które odbyły się 26 – 27 marca we Wrocławiu oraz 9 - 10 kwietnia w Warszawie, zgromadziła aż 13 000 odwiedzających.

Po ciężkim czasie pandemii i braku możliwości przeprowadzenia wydarzenia stacjonarnie można było zaobserwować, jak bardzo odwiedzający tęsknili za tą formułą. Targi stacjonarne to niesamowita okazja do poznania producentów, rozmów ze specjalistami, a także możliwość udziału w wyjątkowych warsztatach.

Decyzje zakupowe o wyborze kosmetyków naturalnych to nie tylko chwilowy trend. Popularność tego rodzaju produktów znacznie wzrosła, a wiele czynników i zmian pokazuje, że trzeba się z nimi liczyć. Ilość naturalnych polskich marek na rynku i coraz większa dostępność produktów w dużych, sieciowych drogeriach pokazuje, że takie są oczekiwania konsumentów, a zwiększająca się dystrybucja zagranicznych brandów ujawnia jak bardzo rozwija się branża. Śmiało możemy mówić o trwałej zmianie, a nie chwilowej modzie. Ponadto, Eko kosmetyki dostępne są w cenach na każdą kieszeń, a ich producentami wcale nie muszą być wielkie koncerny. Z ogromnym powodzeniem wytwarza się je w duchu hand made, czy w małych manufakturach rzemieślniczych. Co więcej, Polacy pokochali eko trend i możliwość doświadczania ekskluzywności wynikającej z wyborów właśnie tych, mniej popularnych, ale jakże skutecznych propozycji pielęgnacyjnych.

- Myślę, że to kwestia ostatnich paru lat, w ciągu których rynek i marki uległy postępowi. Kosmetyki to kolejna zmiana w naszym podejściu do ekologii i zdrowia. Od dawna mówi się o jedzeniu przetworzonym, które niekoniecznie nam służy. Skoro zaczęliśmy zwracać uwagę na składy produktów spożywczych, naturalnie zaczęliśmy interesować się również tym co kładziemy na skórę. I znów, skoro dysponujemy alternatywą w postaci „zielonych” produktów, bez syntetycznych składów, to wybór wydaje się oczywisty. Według mnie szeroka oferta producentów (produkty anti-aging, do różnych rodzajów cery, kolorówka, produkty premium) sprawia, że wybór jest prostszy przez co częściej sięgamy po produkty naturalne. Ostatnio jest o nich głośniej, temat ekologii jest systematycznie podnoszony, a to wszystko się łączy. Ewidentnie zwracamy się ku naturze i dostrzegamy, jak jest ważna - mówi Zuzanna Mierzejewska, prezes zarządu Ekocuda Spółka z o.o.

Zainteresowanie konsumentów kosmetykami naturalnymi oraz świadomi i doświadczeni producenci to „rewolucja”, która nieustannie się rozwija o czym mogą świadczyć statystyki. Pierwsza edycja Ekocudów odbyła się w listopadzie 2016 r. w Warszawie. Odwiedziło ją około 7 tysięcy osób. Każda kolejna odsłona gromadziła coraz większą liczbę wystawców i odwiedzających. W kolejnych latach Ekocuda zaczęły pojawiać się w Gdańsku czy Poznaniu, a w marcu tego roku targi debiutowały we Wrocławiu. Nawet w obliczu pandemii Ekocuda cieszyły się bardzo dużą frekwencją, edycję wrześniową odwiedziło w Warszawie ponad 10 000 osób pomimo wciąż panujących wtedy restrykcji. Ten rok przyniósł nowy rekord, ponieważ targi gościły aż 13 000 uczestników!

Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że Ekocuda są świetną okazją do sprzedaży i promocji nowych marek. Wiele osób na wydarzeniu poznaje brandy stając się ich stałym klientem w późniejszym czasie lub sięga po nowo odkryte kosmetyki regularnie. Mimo, że Ekocuda to targi B2C, goszczą również wielu przedstawicieli branży czy właścicieli sklepów, co skutkuje udanymi relacjami biznesowymi. Na targach obecni są właściciele firm, którzy chętnie doradzą i podzielą się wiedzą, co na pewno ułatwia proces zakupowy.

Kolejna edycja tego wyjątkowego wydarzenia już jesienią. Z doświadczenia organizatora wynika, że zainteresowanych brandów nieustannie rośnie (podobnie jak odwiedzających).

# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi