Unilever nie zamierza podbijać stawki w negocjacjach z GSK, ale chce rozwijać sektor kosmetyków premium

Unilever nie zamierza podbijać stawki w negocjacjach z GSK, ale chce rozwijać sektor kosmetyków premium

Unilever odmówił wdania się w bitwę negocjacyjną z GlaxoSmithKline i nie decyduje się podbić swojej oferty opiewającej na 50 mld funtów za część biznesu GSK.

W zeszłym tygodniu ujawniono, że koncern złożył trzecią propozycję przejęcia, obejmującą 41,7 mld funtów w gotówce i 8,3 mld funtów w akcjach Unilevera, ale została ona odrzucona przez GSK. Koncern farmaceutyczny uważa, że taka oferta to "fundamentalnie niedoszacowane" biznesu i jego perspektyw na przyszłość. Potencjalna transakcja spotkała się do tego z dość silną krytyką kilku akcjonariuszy Unilevera (pisaliśmy o tym tutaj).

GSK, właściciel popularnych marek środków do higieny jamy ustnej, utworzył spółkę joint venture z grupą medyczną Pfizer w 2019 roku. Rozmaite źródła sugerowały, że oczekiwana kwota, na którą mógł przystać w sprzedaży części swojego biznesu to 60 mld. W oświadczeniu wydanym 19 stycznia, Unilever twardo obstaje przy swojej dotychczasowej ofercie. "Unilever jest zobowiązany do utrzymania ścisłej dyscypliny finansowej, aby zapewnić, że przejęcia tworzą wartość dla naszych akcjonariuszy" - czytamy w oświadczeniu. Dodano również, że Unilever ponawia swoje zobowiązanie do kontynuowania poprawy wyników istniejącego portfolio poprzez ciągłą koncentrację na doskonaleniu działalności operacyjnej, nadchodzącą reorganizację oraz poprzez rotację portfela w kierunku kategorii o wyższym wzroście".

W tym celu Unilever zobowiązał się do poważnych inwestycji w kategorię prestiżowych kosmetyków w najbliższych latach.

Vasiliki Petrou, wiceprezes i dyrektor generalny działu Unilever Prestige, chce zbudować kategorię, która stanie się biznesem wartym 3 miliardy euro. Oczekuje się, że portfel produktów prestiżowych firmy obejmie handel cyfrowy, przejęcia i dalszą ekspansję. Obecnie obejmuje ono dziewięć marek, w tym Murad, Ren Clean Skincare i Hourglass Cosmetics. Ostatnie przejęcie miało miejsce w 2021 roku i dotyczyło marki Paula's Choice, ale w 2022 roku może dojść do kolejnych przejęć.

# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi