Unilever nie zamierza podbijać stawki w negocjacjach z GSK, ale chce rozwijać sektor kosmetyków premium

Unilever nie zamierza podbijać stawki w negocjacjach z GSK, ale chce rozwijać sektor kosmetyków premium

Unilever odmówił wdania się w bitwę negocjacyjną z GlaxoSmithKline i nie decyduje się podbić swojej oferty opiewającej na 50 mld funtów za część biznesu GSK.

W zeszłym tygodniu ujawniono, że koncern złożył trzecią propozycję przejęcia, obejmującą 41,7 mld funtów w gotówce i 8,3 mld funtów w akcjach Unilevera, ale została ona odrzucona przez GSK. Koncern farmaceutyczny uważa, że taka oferta to "fundamentalnie niedoszacowane" biznesu i jego perspektyw na przyszłość. Potencjalna transakcja spotkała się do tego z dość silną krytyką kilku akcjonariuszy Unilevera (pisaliśmy o tym tutaj).

GSK, właściciel popularnych marek środków do higieny jamy ustnej, utworzył spółkę joint venture z grupą medyczną Pfizer w 2019 roku. Rozmaite źródła sugerowały, że oczekiwana kwota, na którą mógł przystać w sprzedaży części swojego biznesu to 60 mld. W oświadczeniu wydanym 19 stycznia, Unilever twardo obstaje przy swojej dotychczasowej ofercie. "Unilever jest zobowiązany do utrzymania ścisłej dyscypliny finansowej, aby zapewnić, że przejęcia tworzą wartość dla naszych akcjonariuszy" - czytamy w oświadczeniu. Dodano również, że Unilever ponawia swoje zobowiązanie do kontynuowania poprawy wyników istniejącego portfolio poprzez ciągłą koncentrację na doskonaleniu działalności operacyjnej, nadchodzącą reorganizację oraz poprzez rotację portfela w kierunku kategorii o wyższym wzroście".

W tym celu Unilever zobowiązał się do poważnych inwestycji w kategorię prestiżowych kosmetyków w najbliższych latach.

Vasiliki Petrou, wiceprezes i dyrektor generalny działu Unilever Prestige, chce zbudować kategorię, która stanie się biznesem wartym 3 miliardy euro. Oczekuje się, że portfel produktów prestiżowych firmy obejmie handel cyfrowy, przejęcia i dalszą ekspansję. Obecnie obejmuje ono dziewięć marek, w tym Murad, Ren Clean Skincare i Hourglass Cosmetics. Ostatnie przejęcie miało miejsce w 2021 roku i dotyczyło marki Paula's Choice, ale w 2022 roku może dojść do kolejnych przejęć.

 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Cosibella - Specjalista/ka ds. Hurtu Zagranicznego Marek Własnych Oferta pracy: Veoli Botanica - Key Account Manager Oferta pracy: Eurus - Specjalista ds. promocji w dziale Trade Marketingu Oferta pracy: Silcare - Export Manager - rynki DACH Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Venita - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Croda - Country Marketing Associate Oferta pracy: BasicLab - Specjalista ds. rozwoju nowych produktów (NPD Specialist) Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: Wibo - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm - Młodszy Specjalista ds. Treści Produktowych Oferta pracy: Silcare - Business Development Manager Oferta pracy: Hebe - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Oferta pracy: Marion - Key Account Manager Oferta pracy: Baltic Company - Specjalista ds. CRM i Marketing Automation Oferta pracy: Trichopartner - Export Manager Oferta pracy: Specjalista ds. eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Nivea Polska - Key Account Manager Oferta pracy: Project manager - Paese Oferta pracy: Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Super-Pharm - Head of Skin and Beauty and Lux Categories Oferta pracy: MG Evolution - Kierownik Produkcji Oferta pracy: Forte Sweden - Junior Key Account Manager / Junior Product Manager w Dziale Marek Prywatnych Oferta pracy: Menedżer ds. Eksportu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Mokosh - Specjalista/Specjalistka ds. sprzedaży eksportowej Oferta pracy: 4Mass - Key Account Manager