Unilever nie zamierza podbijać stawki w negocjacjach z GSK, ale chce rozwijać sektor kosmetyków premium

Unilever nie zamierza podbijać stawki w negocjacjach z GSK, ale chce rozwijać sektor kosmetyków premium

Unilever odmówił wdania się w bitwę negocjacyjną z GlaxoSmithKline i nie decyduje się podbić swojej oferty opiewającej na 50 mld funtów za część biznesu GSK.

W zeszłym tygodniu ujawniono, że koncern złożył trzecią propozycję przejęcia, obejmującą 41,7 mld funtów w gotówce i 8,3 mld funtów w akcjach Unilevera, ale została ona odrzucona przez GSK. Koncern farmaceutyczny uważa, że taka oferta to "fundamentalnie niedoszacowane" biznesu i jego perspektyw na przyszłość. Potencjalna transakcja spotkała się do tego z dość silną krytyką kilku akcjonariuszy Unilevera (pisaliśmy o tym tutaj).

GSK, właściciel popularnych marek środków do higieny jamy ustnej, utworzył spółkę joint venture z grupą medyczną Pfizer w 2019 roku. Rozmaite źródła sugerowały, że oczekiwana kwota, na którą mógł przystać w sprzedaży części swojego biznesu to 60 mld. W oświadczeniu wydanym 19 stycznia, Unilever twardo obstaje przy swojej dotychczasowej ofercie. "Unilever jest zobowiązany do utrzymania ścisłej dyscypliny finansowej, aby zapewnić, że przejęcia tworzą wartość dla naszych akcjonariuszy" - czytamy w oświadczeniu. Dodano również, że Unilever ponawia swoje zobowiązanie do kontynuowania poprawy wyników istniejącego portfolio poprzez ciągłą koncentrację na doskonaleniu działalności operacyjnej, nadchodzącą reorganizację oraz poprzez rotację portfela w kierunku kategorii o wyższym wzroście".

W tym celu Unilever zobowiązał się do poważnych inwestycji w kategorię prestiżowych kosmetyków w najbliższych latach.

Vasiliki Petrou, wiceprezes i dyrektor generalny działu Unilever Prestige, chce zbudować kategorię, która stanie się biznesem wartym 3 miliardy euro. Oczekuje się, że portfel produktów prestiżowych firmy obejmie handel cyfrowy, przejęcia i dalszą ekspansję. Obecnie obejmuje ono dziewięć marek, w tym Murad, Ren Clean Skincare i Hourglass Cosmetics. Ostatnie przejęcie miało miejsce w 2021 roku i dotyczyło marki Paula's Choice, ale w 2022 roku może dojść do kolejnych przejęć.

# Newsy producenci
 reklama