Unilever - mocno nieprzewidywalny 2020
Unilever - mocno nieprzewidywalny 2020

Szef Unilever Alan Jope pozostaje ostrożny w estymowaniu wyników za rok 2020, mimo że koncern odnotował wzrost sprzedaży w III kwartale przekraczający oczekiwania analityków.

Prezes powiedział, że w najbliższym czasie sytuacja wydaje się mocno nieprzewidywalna. Sprzedaż właściciela takich marek, jak Dove, Love Beauty and Planet, Vaseline czy Dermalogica wzrosła o 4,4% rok do roku. Wzrost ten był napędzany przez rynki wschodzące i e-commerce (sprzedaż internetowa wzrosła o 76%!).

Dział Beauty & Personal Care odnotował 3,8% wzrost sprzedaży, przy utrzymującym się wysokim popycie na produkty higieniczne. Sprzedaż produktów do mycia skóry wzrosła o 19,9%, ale w III kwartale spadła sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry, jak też dezodorantów.

W przypadku włosów na dobry wynik pracowały produkty do mycia i pielęgnacji, bo kosmetyki stylizacyjne nie cieszyły się w tym roku wyjątkowym popytem (nic dziwnego: praca i nauka zdalna czy mniej imprez wskutek pandemicznych ograniczeń nie sprzyjają kategorii).

# Newsy producenci
 reklama