Dynamiczny wzrost sprzedaży własnych marek przełożył się na 103 mln zł obrotu skonsolidowanego ze sprzedaży a osiągnięta EBITDA na poziomie 6,7 mln zł oznacza ponad trzykrotny wzrost r/r.
Nowy design, udoskonalone formuły, w dużej mierze wegańskie i oparte na składnikach pochodzenia naturalnego, podane w przyjaznych dla środowiska opakowaniach to benefity, które doceniają konsumenci. Kolejnym przykładem strategicznych inwestycji jest marka Sofin, znana do tej pory głównie z płynów do płukania. Dziś Sofin to kompletna paleta detergentów posiadająca w asortymencie: kapsułki i płyny do prania, koncentraty do płukania czy też boostery zapachowe, obecne m.in. na rynkach: polskim, niemieckim, szwajcarskim, czeskim, węgierskim i ukraińskim. Potencjał marki Sofin jest dla nas jednym z filarów rozwoju, co potwierdzają wyniki sprzedaży osiągnięte w Q1 ’23, czyli ponad dwukrotny wzrost względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Ambicje Sofina sięgają zarówno naszych rynków macierzystych, czyli Niemiec i Polski, jak również sprzedaży eksportowej.
„Równie ważne, jak rozwój produktów i sprzedaży, jest udoskonalanie systemów produkcyjnych. Decyzja o przeniesieniu części produkcji ze Świętochłowic do innych zakładów wpłynie na poprawę efektywności. Przykładem jest nasz zakład w niemieckim Stadtilm. Dzięki przeprowadzonym inwestycjom oraz realokacji dwóch maszyn ze Świętochłowic, uzyskaliśmy już w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wzrost produkcji o 1,5 mln sztuk w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. To konkretne oszczędności w kosztach transportu i emisjach gazów cieplarnianych (produkcja w Stadtilm opiera się na zielonej energii elektrycznej), co jest niezwykle istotnym czynnikiem budowania efektywności i przewagi konkurencyjnej na stale rosnącym niemieckim rynku sprzedaży” - skomentowała Magdalena Miele, wiceprezes zarządu Global Cosmed S.A.