Life after Likes - mija rok, od kiedy Lush porzucił social media

Life after Likes - mija rok, od kiedy Lush porzucił social media

W ubiegłym roku brytyjska marka kosmetyków LUSH wycofała się z Instagrama, Facebooka, TikToka oraz Snapchata na całym świecie. Był to skutek niepokoju związanego z praktykami biznesowymi stosowanymi przez te platformy.

Dla firmy LUSH były one antytezą wszystkiego, z czym chce być kojarzona: dbania o siebie, życzliwości i bycia dobrym dla siebie i innych. Na wszystkich 48 rynkach, na których działa LUSH, klienci byli zachęcani do "bycia gdzie indziej", czyli do rezygnacji lub ograniczenia czasu spędzanego w sieci.

Priorytetem po podjęciu tak radykalnej decyzji było wymyślenie innych kreatywnych sposobów na bycie w łączności z odbiorcami, zarówno nowymi, jak i istniejącymi. Pytanie było proste i trudne jednocześnie: jak nie ograniczać się do polubień i udostępnień, tylko tworzyć nowe doświadczenia, realnie wpływające na dobre samopoczucie?

Co z tego wyszło?

Poniżej kilka przykładów kreatywnych działań, które pomogły marce dotrzeć do jej społeczności po wycofaniu się z kanałów social media.

Współpraca z innymi markami
(One Piece, Netflix, a od 24 listopada 2022 z brytyjską marką slow fashion Lazy Oaf)

W krótkim czasie firma LUSH ogłosiła trzy nowe współprace: dwie licencyjne i pierwszą w historii Brand x Brand. Dyrektor kreatywny ds. koncepcji LUSH, Melody Morton wyjaśnia, dlaczego wierzy w zgodne, strategiczne partnerstwa: "Chętnie decydujemy się na kreatywne współprace, bo pomagają w rozwoju naszej społeczności. Łączymy miłośników marek poprzez wspólne działania i jesteśmy w stanie stworzyć emocje, nowe doświadczenia i niezapomniane chwile. Chcemy odkrywać nowe sposoby docierania do klientów, wykraczając poza zwykłe kanały społecznościowe i niezdrowe algorytmy. Wiemy, że możemy zdobyć nową publiczność poprzez współpracę z markami, które ludzie kochają i śledzą ze względu na ich innowacyjność. Budowanie długoterminowych relacji to nasz sposób na pozostawienie świata w lepszym stanie niż go zastaliśmy.”

Stworzenie produktów na różne potrzeby

30 listopada, zaledwie kilka dni po ogłoszeniu wycofania się z social mediów, firma LUSH wprowadziła na rynek sześć nowych bomb do kąpieli. Do każdej z nich została stworzona playlista na Spotify oraz relaksująca wizualizacja, mające zapewnić chwilę wytchnienia od niekończącego się scrollowania na mediach społecznościowych. Kolekcja została wprowadzona na rynek z subtelnie dodanym hasłem "Nie musisz iść daleko, aby być gdzie indziej", zgodnego z przesłaniem firmy LUSH. Od momentu wprowadzenia na rynek, firma LUSH sprzedała na całym świecie prawie 3 miliony bomb kąpielowych z kolekcji Adventures in Bathing.

Dostarczanie kosmetyków prosto do rąk ludzi

Z okazji ustanowionego przez LUSH Światowego Dnia Bomb do Kąpieli (27 kwietnia) rozdano 100 000 bomb przechodniom. W tym dniu ruch w sklepie stacjonarnym wzrósł o 60% w porównaniu z przeciętną środą, a ruch w sieci o 108%. Zainteresowanie utrzymywało się na wysokim poziomie jeszcze przez 2 tygodnie po zakończeniu akcji promocyjnej.

24-godzinne, zautomatyzowane zakupy

Aby docierać z etycznymi i ręcznie robionymi produktami do swoich klientów zawsze, gdy tego potrzebują, firma LUSH otworzyła swój pierwszy w historii 24-godzinny, zautomatyzowany punkt sprzedaży detalicznej w Coal Drops Yard przy King's Cross w Londynie. System iLocker został zaprojektowany z myślą o zrównoważonym rozwoju, dlatego zużywa niewiele energii. Ponieważ aktywacja trwała tylko przez sześć miesięcy, firma LUSH wykorzystała tę okazję, by udostępnić kupującym naprawdę dobre okazje, takie jak wcześniejsze udostępnienie produktów z najlepiej sprzedającej się kolekcji świątecznej Snow Fairy.

Wykorzystanie technologii do poprawy samopoczucia

Z okazji Światowego Dnia Self Care (24 lipca 2022 r.) firma LUSH umożliwiła klientom śledzenie wpływu kąpieli na ich samopoczucie. "LUSH Bathe" to aplikacja dostępna na iOS i Android, która została zaprojektowana, aby obserwować i maksymalizować korzyści płynące z kąpieli. Użytkownicy aplikacji mogą połączyć ją ze swoimi danymi zdrowotnymi, aby zrozumieć i określić rzeczywiste efekty, jakie daje ciału kąpiel. Podczas realizacji tego projektu firma nawiązała współpracę z inspirującymi ekspertami w dziedzinie dobrego samopoczucia, praktykami i mentorami well-beingu sprawiając, że można korzystać z ciekawych praktyk poprawiających samopoczucie podczas codziennych rytuałów pielęgnacyjnych. Aplikacja została wprowadzona na rynki w Wielkiej Brytanii, Europie, Azji, Ameryce Północnej i Australii i została pobrana ponad 3200.

Kampanie etyczne

LUSH nigdy nie milczy o ważnych sprawach: problemy dotykające ludzi, los zwierząt czy kryzys klimatyczny - problemów na świecie nie brak. Prowadząc kampanie dotyczące istotnych współcześnie i w przyszłości kwestii, LUSH współpracuje z aktywistami, organizacjami charytatywnymi i grupami zajmującymi się tematyką społeczną i ekologiczną, dowodząc, że są rzeczy ważniejsze niż kampanie reklamowe w socialach.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy LUSH wspierał wiele kampanii. Poniżej kilka przykładów.

- After Exploitation, czyli wezwanie rządu brytyjskiego do zniesienia współczesnego niewolnictwa;
- Human Society International, aby podtrzymać zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach w UE;
- Marriage for All Japan w sprawie aktywizacji równości małżeńskiej;
- Kampania na rzecz wprowadzenia całkowitego zakazu używania futer w UE;
- Współpraca z młodą działaczką na rzecz praw zwierząt Olivią Mandle w Hiszpanii w celu zebrania podpisów pod petycją #NoesPaísparaDelfines na Change.org, wzywającą do planowego zamknięcia delfinariów w całym kraju;
- Kampanie trzech lokalnych stowarzyszeń we Francji, Belgii i Luksemburgu na rzecz "dekolonizacji przestrzeni publicznej" i prośby o umieszczenie tablic wyjaśniających na pomnikach gloryfikujących osoby zaangażowane w historię kolonialną;
- Godzina zero wzywająca członków społeczeństwa do lobbowania u swoich posłów, by poparli ustawę o klimacie i ekologicznym stanie wyjątkowym i ekologicznego pogotowia ratunkowego;
- SOS (Sumatran Orangutan Society), aby przybliżyć globalną świadomość o West Toba i wspierać społeczności w ochronie niesamowitych lasów deszczowych.

Jaki jest wpływ finansowy wycofania się firmy LUSH Globally z Facebooka, Instagrama, TikTok i Snapchata?

Określenie wpływu decyzji Lush na biznes było do tej pory trudne, ponieważ zbiegło się to w czasie z pandemią, a następnie z trwającą wciąż inwazją na Ukrainę oraz - jako skutkiem tej wojny - rosnącymi kosztami produkcji. Po opuszczeniu wiodących platform mediów społecznościowych, firma LUSH odnotowała najwyższe od dwóch lat świąteczne wyniki sprzedaży detalicznej. Sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii (bez VAT) za 5 tygodni do 26 grudnia 2021 r. osiągnęła 41,8 mln GBP; wzrost o 20,0% ogółem w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku i wzrost o +2,6% w stosunku do tego samego okresu w 2019 r. Wzrost sprzedaży ze 104 brytyjskich sklepów wyniósł +54,4% w porównaniu z rokiem 2020 i -9,8% w porównaniu z rokiem 2019. Sprzedaż e-commerce spadła o 34,3% w porównaniu z rokiem 2020, ale wzrosła o 108,4% w porównaniu z rokiem 2019. Grupa LUSH odnotowała również zysk przed opodatkowaniem w wysokości 29 mln funtów w swoich audytowanych sprawozdaniach finansowych za rok FY22, w porównaniu do straty w wysokości 45 mln funtów w poprzednim roku.

# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Saraya - Regulatory Affairs Manager Oferta pracy: Yonelle ekspert/szkoleniowiec marki Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Brand Manager – kosmetyka biała Oferta pracy: Ezebra.pl - Kupiec Oferta pracy: Semilac - Brand Manager Oferta pracy: Stara Mydlarnia - Manager ds. marketingu Oferta pracy: Mustela - Junior Product Manager Oferta pracy: BasicLab - Media Planner Buyer Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Technolog Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Koordynator ds. marketingu i e-commerce Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Dax Cosmetics - Key Account Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. Zakupów i Logistyki Oferta pracy: Mokosh Cosmetics - Samodzielny Technolog Oferta pracy: Caudalie - PR Manager Oferta pracy: Fundacja Piękniejsze Życie - Koordynator Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Victoria Vynn - Brand Manager Oferta pracy: Phenicoptere - Ekspert ds. marketingu Oferta pracy: Wella Company - Commercial Manager Oferta pracy: Yokaba - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. PR i influencer marketingu Oferta pracy: Oriflame Polska - Commercial Planning Manager Oferta pracy: L'Oreal Poland - Hub Engagament Brand Manager Oferta pracy: Marion - Junior Brand Manager - marki własne Oferta pracy: Chanel - Product Manager Oferta pracy: Isono Cosmetics - Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży Oferta pracy: beBIO - Export Manager Oferta pracy: Drogerie Natura - Asystent/ka ds. Zakupów Oferta pracy: Orbico - Trade Marketing Specialist Oferta pracy: HR Concept - Technolog Oferta pracy: EcoWipes - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu i social mediów Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager