Za realizację kampanii odpowiada dom mediowy Media Choice, który zajął się planowaniem oraz zakupem mediów.
Nowość w ofercie marki Joanna wpisuje się w jeden z najbardziej aktualnych trendów branży kosmetycznej. Wegańska linia dedykowana pielęgnacji włosów to wynik udanego debiutu w tym segmencie – po wprowadzeniu produktów do depilacji twarzy i ciała Sensual Vegan, które spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów.
Działania promocyjne w ramach kampanii będą widoczne we wszystkich kluczowych mediach, dobranych precyzyjnie pod kątem grupy docelowej. Obejmują przede wszystkim obszar digital oraz social media. – Poza tradycyjnym zakupem mediów i emisją reklam w serwisach tematycznych najbardziej dopasowanych do naszej grupy docelowej, pojawiają się również materiały contentowe, m.in. artykuły sponsorowane. Dodatkowo prowadzona jest także ścisła współpraca z influencerami oraz aktywna komunikacja marki w social mediach – mówi Aleksandra Filipowicz, Senior Media Planner, Media Choice.
Każdy produkt z nowej serii marki Joanna posiada oznaczenie fundacji Viva! Oznacza to, że przeszły szereg badań w procesie certyfikacji, która wyklucza zawartość składników pochodzenia zwierzęcego lub odzwierzęcego na każdym etapie produkcji. To także zapewnienie, że kosmetyki z tym emblematem nie zawierają komponentów GMO oraz nie są testowane na zwierzętach. Wszystkie z nich zawierają ponad 97,5% składników pochodzenia naturalnego, natomiast pozostałe procenty to elementy, które zabezpieczają przed utratą jakości. Każdy kosmetyk posiada także bardzo krótki skład INCI. W kolekcji VEGAN znajdują się obecnie trzy nowe linie szamponów oraz odżywek – do włosów normalnych i suchych, do włosów zniszczonych oraz przetłuszczających się. Zawierają one m.in. najwyższej jakości naturalne wyciągi z aloesu, słodkich migdałów i bergamotki. Dodatkowo pojawiły się także produkty uzupełniające, tj. odżywki w sprayu i serum olejkowe.
Razem ze startem kampanii promującej nową linię VEGAN, Laboratorium Kosmetyczne wprowadziło szereg ciekawych zmian. Marka Joanna zyskała niedawno nowe, odświeżone logo, które odzwierciedla najważniejsze przesłanie. Jest proste i przejrzyste – tak jak składy nowych produktów, a jednocześnie nowoczesne i dynamiczne – tak jak zmiany, które zachodzą w marce. Refresh identyfikacji wizualnej to jedynie znaczący symbol nowego kierunku. – Najważniejsze zmiany można podzielić na cztery bloki tematyczne. To głównie ograniczenie ilości plastiku, realizacja idei less waste poprzez proponowanie produktów łączących kilka funkcji (np. pielęgnacja i stylizacja), dzięki czemu można ograniczyć ilość kupowanych kosmetyków. To wreszcie dobry skład – bazowanie na składnikach przyjaznych środowisku, ale także coraz więcej produktów w serii wegańskiej z certyfikatem Viva! – mówi Magdalena Wojciechowska, Product Manager, Laboratorium Kosmetyczne Joanna.