W 2022 roku Grupa L'Oréal zainwestowała ponad 1,1 mld euro w badania i innowacje, a dzięki technologiom czyni piękno bardziej dostępnym, różnorodnym i zrównoważonym. Najnowsze innowacje wdrażane we współpracy ze strategicznymi partnerami – światowymi liderami technologicznymi i start-upami zaprezentowano podczas czerwcowych targów Viva Technology w Paryżu.
Viva Technology to największe targi i konferencja technologiczna w Europie, w których udział biorą najbardziej wpływowi biznesmeni, politycy, naukowcy i innowatorzy. W tym roku gośćmi targów byli m.in. Elon Musk oraz Prezydent Francji Emmanuel Macron. Podczas wydarzenia, największe koncerny zaprezentowały swoje osiągnięcia technologiczne. Wśród nich już po raz siódmy była Grupa L’Oréal. Osiągnięcia i cele strategiczne firmy przedstawił CEO - Nicolas Hieronimus, a reprezentanci zespołu Badań, Innowacji i Technologii oraz Inkubatora Technologicznego zaprezentowali najnowsze innowacje w branży Beauty.
Rewolucja kosmetyczna dzieje się tu i teraz. Grupa L’Oréal dąży do tego, by być liderem w obszarze Beauty Tech, aby czynić piękno dostępnym dla każdego i dla wszystkich. Wdrażamy szereg opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań do pielęgnacji skóry, spersonalizowane urządzenia do makijażu czy innowacje wspierające zrównoważoną produkcję i konsumpcję produktów naszych marek. Często znajdujemy genialną technologię, która ma zastosowanie poza branżą kosmetyczną. Połączenie tradycji i wiedzy L'Oréal z tymi zaawansowanymi technologiami pozwala nam tworzyć zupełnie nowe wymiary piękna. Z dumą prezentujemy innowacyjne urządzenia naszych marek, które podczas targów Viva Tech można było zobaczyć i wypróbować – mówi Valéry Gaucherand, prezes HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Dodatkowo sami rozwijamy dynamicznie kulturę innowacji w naszej lokalnej organizacji, gdzie powołaliśmy do życia tzw. Innovation Squad, czyli grupę utalentowanych intrapreneurów, którzy pracują właśnie nad innowacyjnymi projektami – dodaje.
Piękno dla każdego – personalizacja dzięki technologii
Eksperci Grupy L’Oréal korzystają z nowoczesnych technologii do tworzenia usług o wysokim stopniu personalizacji. Dzięki pełnej gamie urządzeń diagnostycznych zasilanych danymi, konsumentki i konsumenci mogą poznać unikalne informacje na temat własnej skóry, włosów i skóry głowy. Przykładem są SKIN META PROFILER marki Giorgio Armani, SCALP READER marki Kérastase oraz SPOTSCAN marki La Roche-Posay.
Piękno dostępne dla wszystkich
L’Oréal opowiada się za pięknem bez granic i barier. Firma dąży do tego by być tak różnorodna, jak ludzie, którym służy. Nowe rozwiązania z obszaru Beauty Tech czynią piękno dostępnym dla wszystkich. Przykładem są HAPTA marki Lancôme, L'Oréal Colorsonic i L'Oréal Brow Magic.
Piękno wkracza do wirtualnej rzeczywistości
L’Oréal daje użytkownikom internetu możliwość kreatywnej zabawy i wyrażania siebie w wirtualnej rzeczywistości. Stylizacje stworzone z myślą o awatarach czy „cyfrowa kosmetyczka” dostępna w Microsoft Teams to tylko wybrane działania marek z portfolio Grupy L’Oréal pozwalające tworzyć „nowe kody piękna”.
Technologie dla zrównoważonego piękna
Najnowsze technologie to także realny wpływ na zmniejszenie zużycia cennych zasobów planety i ograniczenie emisji CO2, zarówno w procesie produkcji kosmetyków, jak i ich użytkowania. Urządzenia wdrażane przez L’Oréal mierzą wpływ środowiskowy i pomagają go redukować.
Transparentna komunikacja i doradztwo
Innowacje pomagają także czynić marketing bardziej odpowiedzialnym i inkluzywnym. Narzędzie Google Muse wykorzystuje technologię Computer Vision AI do efektywnego skanowania zasobów graficznych i wideo L’Oréal na dużą skalę. Dzięki temu reprezentacja ludzi w reklamach może być bardziej sprawiedliwa. Z kolei, dzięki zastosowaniu szerokiej gamy produktów rozszerzonej rzeczywistości wykorzystujących kody QR, L’Oréal prowadzi transparentną komunikację z konsumentkami i konsumentami, za pośrednictwem opakowań produktów. To medium umożliwia kontakt, odpowiadanie na ich pytania i dostarczanie informacji o procesach produkcyjnych oraz wpływie na środowisko.
Natomiast marka L'Oréal Paris, współpracuje z renomowanymi partnerami technologicznymi w celu opracowania pierwszego wirtualnego doradcy ds. urody wspieranego przez Generative AI. Asystent nowej generacji ma być dostępny w czasie rzeczywistym w telefonach komórkowych za pośrednictwem czatu. Będzie można zapytać go o absolutnie wszystko na temat makijażu, pielęgnacji skóry, koloru lub pielęgnacji włosów, a także o sekrety produktów L’Oréal Paris.
Grupa L'Oréal to globalny lider rynku kosmetycznego z obrotami na poziomie 38,26 mld euro w 2022 r. W Polsce firma oferuje konsumentom portfolio 26 marek w każdej kategorii kosmetycznej, a jej produkty dostępne są we wszystkich kanałach dystrybucji. L’Oréal zatrudnia w Polsce blisko 1000 osób, a w fabryka L’Oréal Warsaw Plant produkuje rocznie prawie 360 mln kosmetyków. Marki L’Oréal są obecne we wszystkich sieciach dystrybucji: na rynku masowym, w centrach handlowych, aptekach, drogeriach, salonach fryzjerskich, sieciach sklepów wolnocłowych. Produkty L’Oréal dostępne są także we własnych sklepach marek oraz w handlu internetowym. Dział badań i innowacji wraz z grupą 4000 badaczy stanowi podstawę strategii L’Oréal dążącej do spełnienia marzeń o pięknie klientów na całym świecie. Firma działa zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju, realizując ambitne cele w zakresie klimatu, ochrony bioróżnorodności i zasobów naturalnych, a także w obszarze wspierania społeczeństwa inkluzywnego. Więcej informacji: www.loreal.com; https://twitter.com/LOrealPL; https://facebook.com/LOrealPoland/