W ubiegłym roku kosmetyczne wyszukiwania na Google najczęściej dotyczyły henny pudrowej

W ubiegłym roku kosmetyczne wyszukiwania na Google najczęściej dotyczyły henny pudrowej

Kategoria wyszukiwań kosmetycznych w Google w 2020 roku wzrosła aż o 40 proc. w porównaniu do roku 2019. Początek lockdownu w Polsce był czasem, kiedy wyszukiwania haseł związanych z kosmetykami i pielęgnacją spadły, aby w kwietniu znacząco wzrosnąć.

Podobnie często szukaliśmy w Google tematów związanych z urodą przed świętami Bożego Narodzenia, w związku z prezentami oraz Sylwestrem. W 2020 roku aż o 19,45 proc. w porównaniu do 2019 roku wzrosły wyszukiwania kosmetyczne dokonane w Google przy pomocy smartfonów.

Domowy salon piękności

Pandemia zatrzymała ludzi w domach, a dostęp do usług kosmetycznych i fryzjerskich był w niektórych momentach mocno ograniczony. Coraz więcej osób decydowało się więc na zabiegi samodzielnie wykonywane w domu, wykorzystując przy tym internetowe porady i triki. Henna pudrowa była najczęściej wyszukiwanym hasłem kosmetycznym w Google w 2020 roku. Okazuje się, że bardzo często szukaliśmy także pędzli do makijażu oraz porad tematyki związanej z laminacją brwi. Strobing, czyli sposób konturowania twarzy przy pomocy rozświetlacza, był hasłem, który zaliczył największy wzrost w Google w 2020 roku - aż o 717 proc. rok do roku. W ubiegłym roku w wyszukiwarce królowała również laminacja. Oprócz tego, że była jednym z najczęściej wyszukiwanych fraz, zaliczyła także rekordowe wzrosty: hasło laminacja brwi wzrosło o 551 proc., a laminacja rzęs o 150 proc.. Na popularności stracił natomiast makijaż ślubny (spadek o 31 proc.), zapewne dlatego, że wesel w 2020 było znacząco mniej niż w latach poprzednich. Hasło rzęsy 1:1 było wyszukiwane o 29 proc. mniej, co mogło mieć związek z czasowym zamknięciem salonów kosmetycznych.

Za to hitem w Google były hasła związane z makijażem oka: "Jak malować brwi?", "Jak przykleić rzęsy?" lub "Jak wyregulować brwi?"

Kwestia higieny i nie tylko...

W wyszukiwarce Google szukaliśmy też haseł związanych z higieną. To właśnie higiena i higieniczne akcesoria była najszybciej rosnącą podkategorią wyszukiwań kosmetycznych w 2020 roku w Google, co nie dziwi zważywszy  na pandemiczne okoliczności (wzrost o 46 proc. w skali roku). O 37 proc. wzrosła kategoria pielęgnacja skóry, a o 25 proc. - golenie i pielęgnacja brody. Popularnością cieszyły się także wyszukiwania związane z dbaniem o włosy, usta, opalaniem i ochroną przeciwsłoneczną oraz przeciwstarzeniową.

Najpopularniejsze hasła kosmetyczne 2020 w Google

1. Henna pudrowa
2. Pędzle do makijażu
3. Laminacja brwi

Top 10 pytań dotyczących urody w Google w 2020 roku

1. Jak malować brwi?
2. Jak przykleić rzęsy?
3. Jak wyszczuplić twarz?
4. Jak wyregulować brwi?
5. Jak nakładać rozświetlacz?
6. Jak zrobić kreski?
7. Jak zmyć hennę z brwi?
8. Jak zrobić kreskę na oku?
9. Jak zrobić makijaż?
10. Jak dobrać podkład?

Najszybciej zyskujące na popularności hasła kosmetyczne w 2020 (w porównaniu do 2019 roku)

1. Strobing +717 proc.
2. Laminacja brwi +551 proc.
3. Laminacja rzęs +150 proc.
4. Zestaw kosmetyków +138 proc.
5. Henna do brwi +136 proc.
6. Paletka cieni +122 proc.
7. Drogeria internetowa +118 proc.
8. Kosmetyki +103 proc.
9. Eyeliner +78 proc.
10. Korektor +69 proc.

# Raporty tematyczne
 reklama