O ciekawostkach związanych z marką oraz procesie tworzenia kultowych produktów opowiada Magdalena Pietryka, kierownik działu badań i rozwoju - główny technolog.
Kultowe kosmetyki
Kosmetyki marki Barwa to produkty na każdą kieszeń. Zarówno stale wprowadzane przez markę nowości, jak i kosmetyki dostępne na rynku od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością wśród polskich konsumentów. Niektóre z produktów są dostępne niemal od początku istnienia firmy, aż do dziś, a ich sprzedaż nie spada.
- W naszej ofercie wciąż występują produkty o niezmienionej formule takie jak pasta Ola, płyn Ania oraz szampony ziołowe. Oprócz tego zmywacze do paznokci i wody ziołowe: brzozowa i pokrzywowa – mówi ekspert marki. A jaki jest najstarszy produkt w portfolio marki cały czas dostępny? - Nadal w sprzedaży jest mydło siarkowe i wody ziołowe do włosów – na przykład woda brzozowa, którą możemy zobaczyć w kultowym filmie „Miś” z 1980 roku – dodaje.
Współcześni konsumenci, zwłaszcza przedstawiciele pokolenia Z, nieustannie poszukują w kosmetykach naturalnych składów. Na ich potrzeby odpowiada Barwa – od lat wierna naturze w połączeniu z zaawansowaną technologią. Doceniają to klienci w 31 krajach, do których marka eksportuje swoje produkty. Tajemnicą sukcesu są proste składy oparte na składnikach pochodzenia naturalnego o maksymalnej skuteczności.
- Barwa korzysta nadal z wielu różnorodnych ekstraktów (np. z pokrzywy, z tataraku-chmielu, z brzozy, ze skrzypu polnego), wspierając przy tym lokalnych polskich dostawców. Szczególną popularnością cieszy się linia Barwa Naturalna – do jej tworzenia inspirują nas domowe zabiegi oraz składniki dostępne w kuchni, znane ze swojego działania upiększającego włosy, takie jak ocet, drożdże, jajka, siemię lniane czy awokado i winogrona - opowiada ekspertka.
Linia Barwa Naturalna jest wciąż rozwijana o nowe produkty bazujące na trendujących i skutecznych składnikach aktywnych. Ostatnią nowością, z entuzjazmem przyjętą przez klientów, jest seria Barwa Naturalna Mleczko Migdałowe.
100 kostek mydła na minutę
Te dane oddają dynamikę rozwoju i potęgę firmy: Barwa Cosmetics jest pionierem w produkcji mydeł i jedną z nielicznych firm, która wytwarza mydło w kostce o mocy przerobowej 40 tys. kostek w ciągu jednej zmiany. Ten wynik to też dowód ogromnego rozwoju oraz inwestycji w usprawnienie i unowocześnienie procesu produkcyjnego. Ale to nie jedyne wyznaczniki sukcesu. Technolog marki przedstawia jak zmieniał się on na przestrzeni lat.
- Mydła to nasza specjalność, a zaufanie, jakim darzą nas nasi klienci jest dla nas najważniejsze, dlatego od ponad 20 lat produkujemy je tą samą, niezmienioną i sprawdzoną metodą. W temacie mydeł byliśmy, jesteśmy i zostaniemy wierni tradycji. Co więcej, Barwa jako pierwsza firma kosmetyczna zrezygnowała z wykorzystywania tłuszczów zwierzęcych do produkcji mydeł, dlatego nasi klienci mogą mieć pewność, że ich produkt jest roślinny, wegański i przyjazny naturze. Ponadto każdy może znaleźć mydło na miarę swoich indywidualnych potrzeb. Oferujemy różnorodne linie: hipoalergiczną, naturalną, siarkową, dermatologiczną i premium o luksusowych, niszowych zapachach.
Barwna historia szarego mydła
Mydła stały się siłą napędową marki i zapewniły jej rozpoznawalność – w Polsce i na świecie. Poza najpopularniejszym mydłem szarym, produkowano wiele rodzajów mydeł specjalistycznych, skierowanych do szerokiego kręgu odbiorców o bardzo różnych upodobaniach i potrzebach. Łącznie w ofercie znalazło się 12 gatunków tego produktu, w tym m.in.: mydło undecylenowe, salicylowe, karbolowe i ichtiolowe. Wszystkie mydła w Barwie są w 100% wegańskie i wytwarzane na bazie naturalnych wiórek roślinnych pozyskiwanych z oleju palmowego.
- Tradycyjne Polskie Szare Mydło od lat gości w milionach polskich domów. Warto podkreślić, że jest stworzone wyłącznie z wegańskich składników, co oznacza, że nie ma w nim substancji pochodzenia zwierzęcego. Jego wyjątkowość polega również na niesamowitej wielozadaniowości – nasze szare mydło to produkt, który znajdzie zastosowanie w pielęgnacji skóry z AZS, łuszczycą i trądzikiem, myciu włosów, ciała i twarzy, praniu ubrań dla alergików, przemywaniu ran, czyszczeniu pędzli do makijażu, ochronie roślin przed mszycami. Nasi klienci stale dostarczają nam pomysłów na nowe zastosowania szarego mydła. – wymienia Magdalena Pietryka.
Kosmetyki do wnętrz
Wprowadzona przez Barwę marka Perfect House pomaga w czerpaniu przyjemności ze sprzątania. Barwa z sukcesem weszła w całkowicie nową kategorię produktów. Magdalena Pietryka wymienia główne zalety marki:
- Znużone cytrusowymi środkami czyszczącymi w opakowaniach, które musiałyśmy chować głęboko po szafkach, postanowiłyśmy stworzyć zupełnie nową jakość produktów do sprzątania. Tak powstały kosmetyki do wnętrz Perfect House, których zapachy zostały wyselekcjonowane we współpracy z firmami produkującymi perfumy, w drodze 2-letnich testów. Znalezienie pięknych, niszowych kompozycji zapachowych to jedno, ale przykrycie nimi zapachu detergentu to było niezwykle trudne wyzwanie. Na szczęście nasi specjaliści poradzili sobie z tym zadaniem doskonale. Do tego nowoczesny, wyszukany design butelek i etykiet, sprawia, że produkty atrakcyjnie prezentują się we wnętrzach i są ich ozdobą, a zapach, który roztaczają, przypomina aromat w ekskluzywnym hotelu lub butiku.
Polskie dobra
Jedną z podstawowych wartości marki jest wspieranie polskich, lokalnych dostawców. Barwa stawia wyłącznie na uczciwe składy produktów i rzetelne deklaracje marketingowe. Klienci bardzo cenią produkty, które powstają na bazie rodzimych surowców.
- Polskie surowce są dla Barwy niezwykle istotne i przy produkcji korzystamy z wielu różnorodnych ekstraktów, które znamy z polskiej natury, na przykład z pokrzywy, z tataraku-chmielu, z brzozy, ze skrzypu polnego czy rumianku i nagietka. W Barwie współpracujemy z polskimi dostawcami już blisko 40 lat i nie zamierzamy z nich nigdy rezygnować.
Jest to długofalowa współpraca, nie tylko z uwagi na dostępność surowców, szybki czas realizacji oraz jakość, ale także ze względu na nasze uwielbienie do polskich cudów przyrody i ich znakomitość działania. Polskie składniki pozwalają nam tworzyć najlepsze kosmetyki – od szamponów ziołowych, przez mydła i żele z roślinnymi komponentami, aż po odżywki pełne naturalnych i znanych nam od lat składników – dodaje Magdalena Pietryka.
Barwa nadal tworzy kultowe produkty, urozmaicając swój szeroki asortyment o nowe linie. Jednocześnie opiera strategię na unowocześnianiu składów tych najpopularniejszych od wielu lat, aby dostosować je do współczesnych potrzeb rynku i konsumentów.
Bazując na doświadczeniu udoskonala nie tylko proces produkcyjny, ale też rozwija nowe kanały dystrybucji oraz rozszerza działalność na rynek międzynarodowy. W tym roku marka świętuje swoje 75-lecie i udowadnia, że wcale się nie starzeje. Wręcz przeciwnie – wciąż kwitnie.