Bee Zee – dlaczego marka popularnej influencerki raczej zirytowała niż chwyciła za serca?
Bee Zee – dlaczego marka popularnej influencerki raczej zirytowała niż chwyciła za serca?

Większość mogła spodziewać się, że jeśli Red Lipstick Monster ma stworzyć własną markę kosmetyczną, to w kategorii, która jest ewidentnie jej specjalizacją, czyli w makijażu.

Tymczasem influencerka poszła w suplementację olejkami CBD, a samo wejście w ten biznes spotkało się ze sporą krytyką fanów, czyli potencjalnych klientów.

15 listopada Ewa Grzelakowska-Kostoglu, czyli uwielbiana przez swoich fanów Red Lipstick Monster, ogłosiła, że rusza z własną marką. Pojawił się w tym pewien element zaskoczenia, kiedy ujawniła, że nie poszła w szminki, ale postawiła biznesowo na modny trend self-care. Makijażystka, którą na Instagramie obserwuje 1,5 miliona osób, opowiadała, jak to przeróżne problemy pojawiły się u niej z przepracowania, jak postanowiła szukać rozwiązań swoich bolączek, które i jej fanom mogłyby też przynieść swoiste ukojenie. "Chcę mówić otwarcie o swoich słabościach, bo wiem, że to dobry krok w stronę oswojenia ich. Taka samoświadomość pomaga też w szukaniu rozwiązań, które skutecznie pomogą nam ułatwiać sobie codzienność, a w dłuższej perspektywie, poprawić jakość życia. Z takiej właśnie potrzeby powstało bee*zee – marka self-care, z której jestem bardzo dumna. Marka, której produkty będą dobrym wstępem do zadbania o siebie. Reszta zależy od Was" – tak uzasadniała swój pomysł na markę.


Poruszenie

Jednak zamiast natychmiastowej lawiny zamówień, uruchomiła się lawina krytyki. Influencerce zarzucono absurdalnie wysokie ceny produktów. 30-mililitrowa buteleczka cbd mimosa ("powiew świeżości i zupełna nowość na rynku") i cbd lavender ("istny smakowy majstersztyk dzięki wzbogaceniu o najlepszą lawendę z chorwackich upraw") kosztuje aż 246 złotych, podczas gdy podobne specyfiki, można kupić w podstawowej wersji już za 90-150 złotych. Red Lipstick Monster próbowała odperzeć te zarzuty, tłumacząc, że wysoka cena wynika z większej zawartości substancji czynnej niż w konkurencyjnych olejkach, że troszcząc się o los planety marka korzysta z komponentów pochodzących z najlepszych, lokalnych manufaktur oraz stawia na przyjazne dla środowiska opakowania (co również zostało zawestionowane, że ani nie są eko, ani przesadnie funkcjonalne).

Po drugie internauci uważają, że influencerka spłaszczyła ideę self-care, a olejki CBD jako remedium na problemy ze zdrowiem psychicznym, to już zdecydowane nadużycie w komunikacji marki.

Był też podnoszony wątek kwestii badań i oceny bezpieczeństwa - większość osób przedstawione dane uznała za mało wiarygodne. Powoływanie się na „niezależne amerykańskie instytuty badawcze” było odebrane raczej jako kpina niż poważne podejście do tak istotnej kwestii. Po uzupełnieniu informacji i podaniu nazwy placówki znów jednak pojawiły się zarzuty, że w sieci nie sposób znaleźć żadnych wiarygodnych informacji na temat tego ośrodka badawczego.

Red Lipstick Monster postanowiła zmierzyć się z krytyką i przyznała, że film na YouTube faktycznie mógł być odebrany, że olejek CBD jest remedium na problemy psychiczne. – Mówię, że CBD to forma wsparcia, nie rozwiązania, ale nie było to wystarczająco mocno podkreślone. (...) Uczę się na własnych błędach, dlatego dziękuję Wam za tak duże zaangażowanie, bo ono pozwala mi się rozwijać. Cieszę się, że jesteście tak uważni i uwrażliwieni. Taka społeczność to skarb! – dodała.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez bee*zee (@beezeeselfcare)

Czy fani dali się załagodzić? Na razie wciąż pojawia się więcej głosów rozczarowania niż entuzjazmu dla Bee Zee. Szału na pewno nie ma. Jak widać nie tylko nie zadziałała magia nazwiska, ale część fanów zdecydowała się pożegnać z Red Lipstick Monster na dobre. Efekt jest taki, że jej marka osobista raczej na marce Bee Zee straciła niż zyskała.

Gorzkie uwagi internautów (przykłady)

„Ten film jest szkodliwy pod tak wieloma względami, że jeszcze jestem w szoku. Dziwsię się, że Ty go nagrałaś. Wspominanie dopiero na końcu filmu o tym, że najważniejsza jest terapia, jest poniżej poziomu. Dobrze wiesz, jak to działa i że dużo ludzi po usłyszeniu tego, co chcą usłyszeć, może odpuścić oglądanie do końca. A to doprowadzi do błędnego przekonania, że olejki cbd to zbawienie dla zdrowia psychicznego. Otóż nie. Jako osoba zmagająca się z depresją jestem zdegustowana.”

„Za 200 zł miesięcznie (bo taki wychodzi koszt tego magicznego olejku) zdecydowanie bardziej polecam zainwestować w psychologa/psychiatrę. SZCZEGÓLNIE jeśli ma się ataki paniki - CBD nas z nich nie "wyleczy", ani z innych zaburzeń psychicznych. Cena jest ewidentnie zawyżona, a Ewa od jakiegoś czasu promuje ten olejek jako lek na wszystko. Czekam na inne produkty.”

„Serio? Od kilku lat cierpliwie czekamy na kosmetyki. Ciągle przebąkiwałaś, że nad nimi pracujesz. Dostaję TAKI tytuł i TAKĄ miniaturę, wchodzę podekscytowana, że to w końcu ten wyczekiwany moment, a tu coś takiego? Serio? Smakowe cbd? Super, że działa na ciebie. Super, że na kogoś działa. Jednak większość wszechświata ma to totalnie gdzieś. Co to ma wspólnego z twoim kanałem Ewo? Co to ma wspólnego z twoją wieloletnią pracą tutaj? Naprawdę, dawno się tak nie rozczarowałam, jak w tym momencie. Cała ta marka brzmi jak jeden wielki scam”.

„Dzień dobry. Gratuluję Pani swojej marki, jednak jako studentka psychologii, nie popieram promowania olejku CBD. Brak nam wystarczających danych empirycznych, potwierdzających korzystny wpływ tej substancji, na samopoczucie. Jeśli borykamy się z obniżonym nastrojem, innymi trudnościami emocjonalnymi i nie tylko - proponuję udać się do specjalisty. CBD nam nie pomoże. Przykro mi... Kibicuję Pani i mam nadzieję, że marka się rozwinie.”

„Zawiodłam sie. Selfcare to dla mnie coś zupełnie innego niż suplementacja CBD. Nie każdy może i nie każdy powinien przyjmować takie suplementy. Nie ma długoletnich badań, nie ma badań, jaki ma to wpływ na przyjmowane leki, nie ma badań na wpływ na ciążę, nie ma badań na skutki odstawienia. Jest to moda, na której można zarobić dużo bo jest uniseks i póki co wciąż w miarę niszowa. To nie jest remedium na wszystko, a już na pewno nie selfcare.”

„Zacytuję klasyka „Hej prorocy moi z gniewnych lat, obrastacie w tłuszcz. Już was w swoje szpony dopadł szmal, zdrada płynie z ust…” „Nie płacz Ewka” nomen omen…”

„Nie ma czegoś takiego, jak stężenie 300 g. Stężenie to ilość substancji przypadająca na objętość roztworu. Mogłoby to być na przykład mg/ml. Przydałoby się chyba zadbać o poprawną terminologię w takich postach”.

„Totalne rozczarowanie. Powstaje kolejne Mango. Niedługo będziesz sprzedawać pasy masująco-odchudzające”.

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager