Blogi pomagają w sprzedaży drogeriom i perfumeriom internetowym

Blogi pomagają w sprzedaży drogeriom i perfumeriom internetowym

Sklepy internetowe z branży kosmetyków i urody mają na swoich blogach średnio 322 opublikowane artykuły, które generują około 119 tys. miesięcznych odwiedzin.

To statystyki będące wynikiem analizy przeprowadzonej przez agencję Elephate w raporcie „Ranking blogów w e-commerce”. W ten sposób wyłoniono liderów, którzy przy pomocy content marketingu angażują największą grupę czytelników w branży.

Raport powstał dzięki danym pochodzącym z narzędzia Senuto. Analizie poddano setki sklepów internetowych prowadzących działania content marketingowe przy pomocy blogów, aby finalnie wyłonić 285 serwisów z 19 branż generujących największy ruch organiczny z wyszukiwarki Google.

Jedną z analizowanych branż e-commerce jest „Kosmetyki i uroda”. W tej kategorii przeciętny ruch organiczny pojedynczego artykułu wynosi 369 odwiedzin miesięcznie.

Serwisem e-commerce gromadzącym największą bazę czytelników okazał się superpharm.pl, który przy pomocy artykułów blogowych generuje ruch organiczny na poziomie ponad 375 tys. odwiedzin miesięcznie. Na podium stanęły również witryny hairstore.pl (269 tys. odwiedzin) oraz fryzomania.pl (194 tys. odwiedzin).

– Blog stanowi istotną część ruchu organicznego Super-Pharm, wspiera sprzedaż w wielu punktach ścieżki zakupowej klienta i wzmacnia wizerunek naszej firmy jako eksperta w temacie pielęgnacji skóry – mówi Ewelina Błeszyńska, Senior Content Specialist w SuperPharm.pl.

Duże zainteresowanie tematyką beauty w sieci

Co ciekawe, spośród 19 analizowanych kategorii e-commerce, tematyka „Kosmetyki i uroda” jest jedną z tych, gdzie zainteresowanie czytelników jest ponadprzeciętne. Potwierdzają to statystyki ukazujące sumę organicznych odwiedzin z podziałem na branże:

  • Zdrowie: 25 714 116 odwiedzin miesięcznie
  • Zakupy, ogłoszenia i marketplace: 5 363 755 odwiedzin miesięcznie
  • Zwierzęta: 5 002 673 odwiedziny miesięcznie
  • Elektronika i technologia: 3 975 270 odwiedzin miesięcznie
  • Dom i ogród: 3 286 412 odwiedzin miesięcznie
  • Kosmetyki i uroda: 1 783 663 odwiedziny miesięcznie
  • Sztuka, rozrywka i prezenty: 1 591 311 odwiedzin miesięcznie
  • Motoryzacja: 1 169 551 odwiedzin miesięcznie

– Publikując raport, chcieliśmy umożliwić wszystkim prowadzącym blogi w sklepach internetowych porównanie osiąganych wyników do konkurencji i zaczerpnięcie inspiracji od liderów w swojej branży, co pozwoli im udoskonalić własną strategię. Co istotne, do naszych rankingów nie dostało się wiele popularnych marek. To dowodzi, że internet jest demokratycznym miejscem, w którym jest przestrzeń dla każdej firmy pragnącej budować swoją rozpoznawalność poprzez przemyślane działania z zakresu content marketingu i SEO – mówi Wojtek Mazur, CEO wrocławskiej agencji Elephate.

Spośród serwisów e-commerce w branży „Kosmetyki i uroda” szczególnie wyróżniona została także marka beardman.pl, jako serwis, który:

  • osiąga największy udział artykułów w całości ruchu organicznego;
  • posiada najmniejszy udział artykułów z zerowym ruchem organicznym;
  • w całej branży ma artykuł generujący największy ruch organiczny.

Analizując działalność najpopularniejszych blogów marek e-commerce, zespół Elephate przyjrzał się zabiegom, które służą zdobywaniu ruchu organicznego. Pod lupę wzięto dobór tematów i ich opracowanie, język i styl tekstu, sposoby wsparcia sprzedaży, aspekty SEO oraz autorstwo treści. Każdy z liderów w swojej branży doczekał się indywidualnej analizy, która wykazała, jak istotną częścią serwisu jest właśnie sekcja contentowa.

– Blog to główny filar treści w arsenale każdego e-commerce. Wybór metryk do śledzenia użytkowników powinien być oparty na KPI, które wyznaczamy dla naszej sekcji z artykułami. Jednym z kluczowych celów jest zrozumienie, czy użytkownicy rzeczywiście angażują się w nasze treści – zaznacza Mariusz Michalczuk, CEO i co-founder firmy Conversion.

– Artykuł blogowy to przestrzeń, w której możesz bardziej szczegółowo opisać produkt, uzupełniając tym samym informacje podane na karcie produktu. W tekście możesz uwzględnić jego zastosowanie, zarekomendować komplementarne oferty lub akcesoria, czy dokonać porównania go z innymi. Całość warto uzupełnić rozbudowanymi opiniami od innych kupujących – mówi Renata Gajoch-Bielecka Head of Content w edrone.

Kompletny raport to prawie 200 stron ciekawych informacji, statystyk oraz wniosków.

Wśród partnerów publikacji można znaleźć takie firmy jak IdoSell, Conversion, Cyber Folks, Casbeg czy WhitePress.
# Raporty tematyczne
 reklama