Sprzedaż online istotna dla branży beauty

Sprzedaż online istotna dla branży beauty

Globalna sprzedaż w branży kosmetycznej wzrosła o ponad 15% w pierwszej połowie roku. Liczba zamówień online w Polsce była większa o 20% rdr. Wartość brutto zamówień kosmetycznych dokonanych w naszym kraju wzrosła natomiast o 10%. Tak wynika z badania firmy Admitad.

Szacunki opierają się na ponad 6,5 mln zamówień z całego świata i ponad 200 tys. zamówień w Polsce, które dla marek kosmetycznych i witryn detalicznych wygenerowali partnerzy Admitad. Eksperci przeanalizowali sprzedaż 450 marek na całym świecie i 90 marek w Polsce, w tym takich jak Sephora, Alibaba, Allegro, iHerb, Lancome, Yves Rocher, ICI Paris XL, Babor, L’Occitane, Clarins, Calvin Klein czy Kiehl’s.

Wzrost sprzedaży internetowej produktów kosmetycznych na świecie jest stały, chociaż umiarkowany

Admitad szacuje, że globalna sprzedaż online w tym segmencie wzrosła o 11% w 2022 r., natomiast w pierwszej połowie 2023 r. wzrost wyniósł już 15%. Wartość sprzedanych towarów brutto była większa odpowiednio o 8% i 12%.

W Polsce pozytywny trend sprzedażowy jest jeszcze silniejszy. W 2022 r. liczba zamówień wzrosła o 15%, a w pierwszej połowie 2023 r. wzrost wyniósł aż 20%. Wartość brutto polskiej sprzedaży wzrosła odpowiednio o 13% i 15%.

O kilka procent spadła natomiast średnia wartość pojedynczego zamówienia. Wynosi ona obecnie około 175−180 zł (43−44 dol.). Polacy zamawiają online kilka produktów jednocześnie i chętnie korzystają przy tym z okresów rabatowych oraz pakietów.

Najpopularniejsze kanały sprzedażowe w branży beauty

Najważniejszymi słowami kluczowymi w 2023 r., na podstawie których internauci wyszukiwali interesujące ich produkty, były „korzyści” i „inteligentne zakupy”. Jak wynika z danych Admitad, zakupy kuponowe i cashback cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Duży udział w całkowitej liczbie zamówień mają również rekomendacje influencerów oraz twórców treści internetowych.

Średnie globalne zamówienia na produkty kosmetyczne z reklam kontekstowych Google w 2023 r. były większe o ponad 30%. Komunikatory, a w szczególności Telegram, również zaliczyły rekord pod względem wzrostu sprzedaży w tym segmencie. Liczba zamówień za ich pośrednictwem zwiększyła się ponad dwukrotnie. Sprzedaż ze sklepów afiliacyjnych była z kolei większa o 45%.

Polscy użytkownicy w jeszcze większym stopniu zwracają uwagę na recenzje i rekomendacje platform contentowych. Ich udział w ogólnej liczbie zamówień w Polsce przekroczył 30% w 2023 r., w czym pomógł 15-proc. wzrost zakupów dokonanych za ich pośrednictwem.

Sprzedaż online z trendem wzrostowym w branży

Regularne wzrosty, które zalicza globalna branża beauty, odczuwa również sprzedaż mobilna. W 2022 r. wynosiła ona 44%, natomiast w 2023 r. wynosi już 46% i stale rośnie. Pod tym względem Polska dopiero dogania światowe trendy. W 2023 r. udział sprzedaży mobilnej wzrósł z 25% do 36% i w ocenie ekspertów ma dużą szansę zrównać się z globalnymi wskaźnikami.

Zarówno globalne, jak i polskie dane wyraźnie wskazują ponadto, że wzrost sprzedaży online w branży beauty zostanie utrzymany. Według ekspertów Admitad rok 2023 może się okazać dla polskich marek kosmetycznych jeszcze korzystniejszy niż 2022. Jest wysoce prawdopodobne, że wzrost sprzedaży sięgnie nawet 20−25%.

fot. unsplash.com
# Raporty tematyczne
loki joanna