Trendy zaczynają się w mediach społecznościowych i nakręcają sprzedaż kosmetyków - twierdzi Circana

Trendy zaczynają się w mediach społecznościowych i nakręcają sprzedaż kosmetyków - twierdzi Circana

Konsumenci niechętnie rezygnują z wydatków na kosmetyki, nawet w trudniejszej sytuacji makroekonomicznej.

Według raportu Circana (dawniej NPD Group i IRI), w Wielkiej Brytanii wartość sprzedaży prestiżowych produktów kosmetycznych wzrosła o 13,5%, a sprzedaż jednostkowa o 10%, w roku do końca sierpnia 2023 r., w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim, do 1,4 mld GBP.

Wzrost widać w szczególności wśród kosmetyków do makijażu, które zwiększyły wartość o 17% od stycznia do końca sierpnia, dzięki szerokiej dostępności tutoriali online nagrywanych przez influencerów na TikTok-u i Instagramie - podkreślają eksperci Circana.

"Kosmetyki prestiżowe są wyjątkiem na rynku dóbr konsumpcyjnych" - powiedziała Emma Fishwick, account director w dziale Prestige Beauty w Circana, o ogólnym wzroście kategorii. Analityczka podała popularny w socialach trend „ombre pod oczami”, w którym różne odcienie korektora i różu tworzą efekt rozświetlenia, aby okolica oczu wyglądała jaśniej. Dowodem jest wartość sprzedaży korektorów, która wzrosła o 35%, a różów do policzków o 60% w ciągu ostatniego roku. Jak mówi, szminka jest tylko metaforą konsumenckiego rekompensowania ograniczonych wydatków i przenosi się na inne kategorie kosmetyczne.

Jej zdaniem obecnie tutoriale, prezentujące lub wręcz inicjujące kosmetyczne trendy, przekładają się na sprzedaż poszczególnych produktów. Łatwa do zobaczenia na filmach różnica „przed” i „po” lub "jedna połowa twarzy" vs "druga połowa" - szczególnie w przypadku kosmetyków makijażu - co łatwo zademonstrować w mediach społecznościowych - pozwala na ich rozpowszechnienie i tym samym zwiększenie zainteresowania użytymi w materiałach influencerów produktami.

fot. unsplash
# Raporty tematyczne
loki joanna