#CoquetteBeauty, #LatteMakeup czy nostalgiczny #GrungeMakeup z lat 90-tych - wydaje się, że mają ze sobą niewiele wspólnego. A jednak te dobrze trendujące frazy, obrazują, jak malują się dziś młode osoby. Obecnie nie dominuje jeden trend i właśnie o to chodzi, ponieważ dla pokolenia Z (które nadal stanowi 60% użytkowników TikToka) liczy się wolność wyboru i personalizacja.
Według Piper Sandler's Taking Stock with Teens Survey, 2023, amerykańskie nastolatki wydają obecnie więcej na makijaż niż na pielęgnację skóry. Makijaż odnotował wzrost o 32% rok do roku, podczas gdy pielęgnacja skóry wzrosła o 11%, a badanie wykazało również, że liczba nastolatków wykonujących makijaż każdego dnia wzrosła do 45% z 37% w zeszłym roku.
Nastolatki używają makijażu w konkretnym celu: aby wyrazić siebie, swój styl, swój aktualny nastrój, poeksperymentować z wizerunkiem lub po prostu dobrze się bawić.
Przykład #CoquetteBeauty makeup by Tik Tok