Salony kosmetyczne zapłacą od kwietnia niższy VAT

Salony kosmetyczne zapłacą od kwietnia niższy VAT

Premier Donald Tusk zapowiedział 30 stycznia obniżkę VAT dla branży beauty, m.in. salonów kosmetycznych. Uzasadnia, że jest to sektor obarczony wyższym podatkiem niż podobna branża fryzjerska.

Decyzja w sprawie obniżonego VAT ma obowiązywać od 1 kwietnia 2024 r. Szef rządu przypomniał, że obniżenie VAT na usługi branży kosmetycznej było jego zobowiązaniem w kampanii wyborczej. - Ta branża bardzo się rozwinęła w Polsce. Ludzie mieli poczucie nieuzasadnionej krzywdy, bo byli obarczeni VAT wyższym niż dość podobna branża fryzjerska - podkreślił Donald Tusk. Przypomniał, że branża beauty to ok. 30 tys. firm, w których zatrudnionych jest blisko 100 tys. osób. Podczas kampanii wyborczej premier zapowiadał, że VAT dla tego sektora zostanie obniżony z 23 proc. do 8 proc.

Z zadowoleniem zmianę stawki podatkowej przyjął Michał Łenczyński z organizacji branżowej Beauty Razem, która od czterech lat postulowała obniżenie VAT: - To prawdziwy win-win-win. Klienci nie odczują takich podwyżek, salonom przestanie się opłacać szara strefa, a budżet zyska dodatkowe inne podatki. Nareszcie marchewka, a nie tylko kij na ciężko pracujące przedsiębiorcze kobiety - mówił w wywiadzie dla Wirtualnej Polski.

Obniżkę VAT poparł też Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz: - 8 proc. VAT dla branży beauty to wyrównanie konkurencji i mniej szarej strefy, a co za tym idzie większe wpływy do budżetu, niwelujące ubytek związany z obniżeniem stawki - napisał na platformie X. 

Mocno wątpliwe, a raczej niemożliwe jest jednak, że w efekcie tej obniżki, klienci zapłacą w salonach mniej za usługi. Przedsiębiorcy szacują, że koszty prowadzenia działalności w ostatnim roku wzrosły o 30-40 proc. Drożeje niemal wszystko. Więcej trzeba wyłożyć nie tylko za wynajęcie lokalu, ale także za towar: kosmetyki, akcesoria i sprzęt. Drożeją media, drożeją usługi takie jak księgowość, więcej trzeba zapłacić za aplikację Booksy do rezerwowania wizyt przez internet. Koszty prowadzenia działalności to prawdziwe wyzwanie - szczególnie z perspektywy mniejszych biznesów.

Jednak jak podkreśla Łenczyński 8-proc. VAT powinien przerwać spiralę podwyżek w salonach. - Według analiz Beauty Research (ośrodka badawczego przy Beauty Razem) w latach 2025-2026 bylibyśmy skazani na 50-proc. podwyżki cen usług. Dzięki wdrożeniu naszego postulatu przez rząd przerwaliśmy hiperinflację w salonach. To wielki sukces branży - konkluduje.

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi