Konsumenci kosmetyków przywiązują większą wagę do wartości, zwiększając znaczenie jakości i sprawdzonych składników. Konsumenci traktują priorytetowo dobre samopoczucie i zwiększa się poczucie zależności między ciałem a umysłem. Sztuczna inteligencja przekształca branżę poprzez wydajność, innowacje i inkluzywność. Te trendy kształtują rynki kosmetyczne na całym świecie.
Ludzie coraz częściej poszukują produktów, które przedkładają skuteczność i funkcjonalność nad ekstrawaganckie opakowania i krzykliwe kampanie marketingowe. Współcześni konsumenci szukają przejrzystości. Są bardziej skłonni szukać uzasadnienia dla cen premium w oparciu o namacalne wyniki, a nie powierzchowne czynniki. Badania kliniczne lub certyfikaty potwierdzające skuteczność kosmetyków zyskują wiarygodność i zaufanie. Obserwujemy nową falę "minimalizmu nowej ery" i "zakodowanego luksusu", ponieważ uwaga konsumentów przenosi się z gromadzenia obszernej kolekcji kosmetycznej na starannie wyselekcjonowaną gamę wysokiej jakości niezbędnych produktów. Wzrost osiągną marki, które koncentrują się na innowacjach, ekspansji i ekologicznych praktykach. Oczekuje się, że firmy będą inwestować w zaawansowane formuły, najnowocześniejsze składniki i technologie w celu uzyskania ukierunkowanych rozwiązań.
Umysł i ciało mają kluczowe znaczenie dla zrozumienia roli piękna w ogólnym samopoczuciu. Dzięki temu podejściu marki będą starały się oferować kompleksowe podejście, poprawiając wygląd zewnętrzny, ale też poprawiając samopoczucie psychiczne i emocjonalne. Praktyki takie jak psychodermatologia (badająca związek między samopoczuciem psychicznym a zdrowiem skóry) i neurokosmetyka (skupiająca się na połączeniu umysłu ze skórą) zyskają na popularności. Te zależności można też badać dzięki nowym technologiom - urządzenia do noszenia na ciele będą dostarczać w czasie rzeczywistym informacji zwrotnych na temat poziomu stresu i zdrowia skóry. Zaawansowana analiza danych, testy DNA i zaawansowane algorytmy umożliwią markom wprowadzanie innowacji w zakresie spersonalizowanych produktów kosmetycznych i schematów dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychicznych i fizycznych.
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje branżę kosmetyczną, przyspieszając rozwój produktów i promując inkluzywność. Analizując dane, ucząc się wzorców i generując spostrzeżenia, sztuczna inteligencja rozwiązuje problemy etyczne i przyspiesza wdrażanie pożądanych nowości. Marki powinny wykorzystywać informacje, takie jak opinie klientów w mediach społecznościowych, aby identyfikować luki i tworzyć innowacyjne produkty dostosowane do konkretnych potrzeb. W przyszłości należy spodziewać się, że sztuczna inteligencja umożliwi wysoce dostosowane doświadczenia kosmetyczne w oparciu o indywidualne preferencje, genetykę, środowisko i styl życia, a także pomoże w precyzyjnej analizie skóry, spersonalizowanych zaleceniach dotyczących produktów i monitorowaniu stanu zdrowia w czasie rzeczywistym.