Sztuczna inteligencja coraz mocniej wykorzystywana w komunikacji marek

Sztuczna inteligencja coraz mocniej wykorzystywana w komunikacji marek

Sztuczna inteligencja powoduje dynamiczne zmiany odkąd weszła do głównego nurtu w 2022 roku. Temat wywołuje wiele emocji. Spora grupa ankietowanych przez Hootsite (62 proc.) uważa, że podchodziłaby z dużą ostrożnością do pewnych treści, wiedząc, że stworzyła je SI.

Zainteresowanie SI rośnie. Od 2022 do 2023 roku liczba zagadnień dotyczących nauki o sztucznej inteligencji wzrosła o 550%, zgodnie z analizą przeprowadzoną przez Hootsuite na podstawie ponad 15 500 artykułów informacyjnych i blogów.

SI wchodzi do sociali

Coraz częściej sztuczna inteligencja wykorzystywana jest przez marketerów. Firmy i organizacje deklarują, że planują podwoić wykorzystanie sztucznej inteligencji w różnych działaniach - w niektórych przypadkach nawet potroić lub zwiększyć jej zastosowanie czterokrotnie. Dotyczy to zarówno tworzenia kontentu, jak też obrazów/ilustracji.

Generatywna sztuczna inteligencja zdecydowanie może usprawnić pracę w wielu obszarach – w tym marketingowych i komunikacyjnych - ale nie jest pozbawiona ryzyka. Badanie Hootsuite Social Trends 2024 Survey wykazuje, że odbiorcy niekoniecznie akceptują AI i treści generowane przez AI w takim samym stopniu, jak marketerzy społecznościowi.

Różne pokolenia mają różny poziom zaufania do treści generowanych przez sztuczną inteligencję. Na przykład przedstawiciele pokolenia Z częściej twierdzą, że wiedzą, co jest prawdziwe, a co stworzone przez sztuczną inteligencję. Są również bardziej skłonni ufać treściom generowanym przez SI i angażować się w nie. Zdecydowanie więcej nieufności przejawiają przedstawiciele baby boomers. Może to oczywiście wynikać z tego, że im mniej wiemy na dany temat, tym więcej mamy związanych z tym obaw.

Autentyczność w świecie sztucznej inteligencji

Autorzy raportu piszą, że sztuczna inteligencja jest nieunikniona w mediach społecznościowych, a wycofanie się z jej wykorzystania byłoby jak powrót do maszyn do pisania zamiast używania komputerów. Aby jednak dobrze odnaleźć się w tym nowym środowisku, marketerzy i marki muszą wyjść poza definiowanie "prawdziwości" i "autentyczności" w oparciu o to, czy coś zostało stworzone wyłącznie przez człowieka.  W 2024 r. marki powinny na nowo zdefiniować "autentyczność". Nie chodzi już o to, kto (lub co) tworzy treści. Chodzi o doświadczenie marki, które treści tworzą dla klienta. Czy są one odpowiednie? Czy wzmacniają markę? Czy działają? Jeśli to się uda, pytania o to, czy stworzył je bot czy człowiek, będzie można zbyć wzruszeniem ramion.

Badacze sugerują więc, by coraz bardziej polegać na treściach tworzonych przez SI, ale nie rezygnować z finalnego nadzoru człowieka. Osoby odpowiadające za komunikację marek najlepiej znają swoich odbiorców, rozumiane przez nich konteksty, uwarunkowania kulturowe. Trzeba więc „sprawdzać”, czy treści generowane przez SI nie są zbyt mechaniczne lub w jakimś stopniu mylące. W 2024 sprawdzi się więc uczłowieczanie tego, co proponuje sztuczna inteligencja.

Na razie odbiorcy doświadczają pewnej konfuzji. Często nie mają pewności, czy obrazek, który im się wyświetla lub treść, którą czytają, stworzony został przez człowieka czy przez SI. Pytanie, jak wielu w ogóle nad tym się teraz zastanawia? Jedno jest pewne: świat cyfrowy totalnie przyspiesza. Dziś nie tylko nie znamy wielu odpowiedzi, ale nawet trudno nam stawiać pytania dotyczące przyszłych wyzwań związanych z SI.  

fot. unsplash.com
# Raporty tematyczne
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi