Ziaja, Wibo i Aflofarm - w zestawieniu Rzeczpospolitej 30 firm 30-lecia

Ziaja, Wibo i Aflofarm - w zestawieniu "Rzeczpospolitej" 30 firm 30-lecia

Dziennik "Rzeczpospolita" opublikował zestawienie 30 firm założonych w 1989 roku, które mocno wyróżniają się na polskim rynku. W gronie najlepszych przedsiębiorstw różnych branż znalazły się oczywiście i te, które produkują kosmetyki: Ziaja, Wibo oraz Aflofarm.

Ziaja to już niemal taka branżowa wizytówka biznesowego sukcesu okresu transformacji. Firma założona przez Aleksandrę i Zenona Ziajów jest obecnie rynkowym liderem w wielu kategoriach na rodzimym rynku, a stale rosnący eksport udowadnia, że wciąż można powiększać biznesową skalę. Kapitał spółki jest w 100 proc. polski. Działalność firmy to przede wszystkim produkcja farmaceutyków oraz kosmetyków pielęgnacyjnych pozycjonowanych w segmencie masowym. Pierwszym produktem, który wszedł na półki, był kultowy już dziś krem oliwkowy, cieszący się nadal dużą popularnością. Cała oferta to obecnie aż 1000 pozycji preparatów przyjaznych dla skóry i środowiska.

Kaszuby mają też drugą firmę w zestawieniu - Wibo.  Firma została założona w Kartuzach przez Jadwigę Bożenę Adamczyk i jej męża Wiktora. Przedsiębiorstwo zaczynało od lakierów do paznokci, które i dziś są mocną kategorią w portfolio spółki. Obecnie jednak firma mocno rozwija ofertę kosmetyków makijażowych. Markę wyróżnia szybkie reagowanie na światowe trendy, a także bardzo dobre czucie social mediów, co pozwala jej zdobywać popularność wśród młodych konsumentek. A to ważne - problemem dojrzałych biznesów jest to, że mogą zestarzeć się wraz ze swoimi dotychczasowymi klientkami. W tym przypadku takie ryzyko jest raczej zażegnane.

Aflofarm jest jedną z wiodących dziś na polskim rynku firm farmaceutycznych. Sukces zrodził się ze skłonności Polaków do sięgania po sporo obiecujące suplementy i produkty medyczne dostępne bez recepty. Portfolio firmy poszerzyło się także o kosmetyki - z flagową marką Bioliq na czele. W ofercie kosmetycznej znajdują się również marki: Iladian, Medispirant, Regenerum czy Acerin. Firmę wyróżnia mocne inwestowanie w reklamę, co znacząco wpływa na wyniki sprzedaży w aptekach i drogeriach, a także rozpoznawalność marek wśród konsumentek.

# Newsy producenci
 reklama