Nicolas Hieronimus: innowacje będą motorem wzrostu dla branży kosmetycznej

Nicolas Hieronimus: innowacje będą motorem wzrostu dla branży kosmetycznej

Mimo pewnych trudności w trzecim kwartale L’Oréal odnotował 6% wzrost sprzedaży do 32,4 mld euro w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 r.

Dyrektor generalny L’Oréal Nicolas Hieronimus za czynnik negatywnie wpływający na biznes wymienił słabszy popyt w Azji Północnej, gdzie sprzedaż dóbr luksusowych spadła o 6,5% w trzecim kwartale oraz spowolnienie w amerykańskim sektorze kosmetyków dermatologicznych.

Podczas rozmowy z Cosmetics Business Hieronimus przyznał, że branża kosmetyczna, która odnotowała przyspieszony wzrost w okresie rekonwalescencji po COVID-19, powraca obecnie do poziomów sprzed pandemii.

Dział dermatologiczny L’Oréal, do którego należy popularna marka CeraVe, odnotował spadek wzrostu, szczególnie w USA. Francuski gigant kosmetyczny powiązał to ze spadkiem popytu latem, gdy młodsi konsumenci, zwłaszcza z pokolenia Z, wybierali propozycje alternatywnych konkurentów. Pomimo że CeraVe ma 19% udziałów w rynku amerykańskim, Hieronimus przyznał, że ostatnie wyniki były dotknięte brakiem innowacji, z czym firma planuje sobie poradzić, wprowadzając na rynek kolejne produkty. „Rynek amerykański odnotował spadek, spowodowany brakiem ostatnich innowacji w CeraVe, ale apetyt na kosmetyki dermatologiczne pozostaje wysoki”. – przekonuje prezes koncernu.

Jego zdaniem innowacje będą kluczowe dla rozwoju marek. „Skupiamy się na wprowadzaniu nowych produktów na rynek, aby ekscytować konsumentów i ponownie napędzać wzrost”. – mówi.  Stabilna pozostaje sprzedaż kosmetyków do makijażu i perfum, a nowe premiery produktów w tych obszarach mają jeszcze bardziej zwiększyć wzrost w nadchodzących miesiącach. Duże nadzieje wiąże oczywiście z okresem przedświątecznym, który od zawsze przynosi branży kosmetycznej dobre wyniki sprzedażowe. Szczególnie w kategorii perfum, które są w topie świątecznych podarunków.  

L’Oréal przygotowuje się do dużego impulsu na rok 2025, zwiększając zarówno jakość, jak i liczbę wprowadzanych produktów. „W kontekście ciągłej niepewności gospodarczej i geopolitycznej jesteśmy przekonani, że osiągniemy kolejny rok wzrostu sprzedaży i zysku operacyjnego, dlatego przygotowujemy własny plan stymulacji sektora kosmetycznego na rok 2025” – podsumował Hieronimus.

źródło: Cosmetics Business
# Newsy producenci
 reklama