11% wzrost sprzedaży zanotował dział Perfumes & Cosmetics luksusowego giganta. Jean-Jacques Guiony, dyrektor finansowy LVMH, przyznał, że wyniki były w dużej mierze napędzane przez wysoką sprzedaż kosmetyków do makijażu i zapachów.
To był dobry czas marki Christian Dior, która odnotowała silny wzrost w tym okresie, a zapachy Sauvage, Miss Dior i J'Adore były liderami sprzedaży.
- Występ Rihanny na Super Bowl przyniósł również większą widoczność marki Fenty Beauty - powiedział Chrisopher Hollis, dyrektor ds. komunikacji finansowej w LVMH. Wyszukiwania dotyczące Fenty Beauty Rihanny wzrosły o aż 833% podczas jej występu na Super Bowl w lutym 2023 roku. Tak działa siła ekranu i magia product placement. Podczas swojego 13-minutowego show gwiazda zatrzymała się w połowie występu, aby poprawić swój makijaż za pomocą produktu Invisimatte Instant Setting + Blotting Powder firmy Fenty Beauty.
Makijaż i zapachy wypadały generalnie sprzedażowo znacząco lepiej w LVMH niż pielęgnacja skóry. - To trwa już od jakiegoś czasu, ze względu na fakt, że mamy mniejszy wzrost w Azji, a większość wzrostu pochodzi z Europy i USA - komentował Guinoy. Hollis podkreślił również wzrost sprzedaży Sephora w I kwartale, który odnotował zwiększenie udziałów rynkowych w USA, Europie i na Bliskim Wschodzie. Pierwszy sklep stacjonarny Sephory pojawił się również w Wielkiej Brytanii, okazując się znaczącym sukcesem koncernu.
Dodatkowo, właściciel marki odnotował spójny wzrost w swoich kluczowych regionach handlowych. Azja doświadczyła najbardziej znaczącego odbicia po zniesieniu ograniczeń w podróżowaniu spowodowanych pandemią Covid-19 i wygenerowała ponad 36% przychodów w okresie handlowym. Zwłaszcza Japonia była jednym z najlepiej radzących sobie krajów w obszarze APAC, który odnotował 7% wzrost sprzedaży w porównaniu z I kwartałem 2022 roku. - Wydaje się, że japoński konsument jest bardzo pewny siebie, jeśli chodzi o gospodarkę, sytuację na świecie i inflację. Ta dotyka Japonii o wiele słabiej niż gdzie indziej, a kupujący są aktywni pod względem zakupów - dodał Guiony.
Sprzedaż w Europie tymczasem skorzystała z dużego popytu ze strony lokalnych klientów i międzynarodowych podróżników. Rynek amerykański wzrósł w I kwartale tylko o 8%, co jest wynikiem większej niepewności gospodarczej w tym kraju.
"Grupa będzie nadal realizować swoją strategię skupioną na rozwoju swoich marek, napędzaną przez zrównoważoną politykę innowacji i inwestycji, a także przez ciągłe dążenie do jakości swoich produktów, ich pożądalności i dystrybucji." – napisano w raporcie kwartalnym.