Miuccia Prada wprowadziła na rynek Miu Miu w 1993 roku jako bardziej współczesną, ale wciąż wyrafinowaną „młodszą siostrę” swojej głównej marki Prada. Pierwsze zapachy Miu Miu w ramach partnerstwa z L’Oréal mają pojawić się w 2025 roku. „Jesteśmy podekscytowani nawiązaniem współpracy z wyróżniającym się i wiodącym graczem w branży kosmetycznej, takim jak L'Oréal” – powiedziała Benedetta Petruzzo, dyrektor generalna Miu Miu. „Ten nowy rozdział podtrzyma rozwój marki i pomoże w dalszym wykorzystaniu pełnego potencjału Miu Miu w tej kategorii” - dodała.
Prezes L’Oréal Luxe Cyril Chapuy podkreśla: „W ciągu ostatnich lat z sukcesem nawiązaliśmy bardzo silną współpracę z zespołem Prady. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy powitać Miu Miu i wspólnie uwolnić wyjątkowy potencjał tej marki w zakresie piękna. Dzięki swojej wyjątkowej pozycji, napędzanej nieograniczoną kreatywnością, Miu Miu doskonale uzupełni portfolio kultowych marek L'Oréal Luxe i wzmocni naszą światową pozycję lidera w dziedzinie zapachów".
Rodzinny dom mody Prada zleca tworzenie zapachów i kosmetyków firmie L’Oréal od 2021 roku, odkąd Prada rozstała się z hiszpańską firmą Puig. Jednak Miu Miu, siostrzana marka Prady, do tej pory udzielała licencji na swoją linię produktów kosmetycznych firmie Coty. Miu Miu i Coty ogłosiły, że nawiązały współpracę w 2013 roku, a debiutancki zapach Miu Miu trafił na półki w 2015 roku. Inne ważne pozycje w portfolio obejmują dodatek Miu Miu Twist (2019), stworzony przez perfumiarkę Danielę Andrier.
L’Oréal, odkąd przejął stery tworzenia kosmetyków Prada, w 2022 roku stworzył hitową linię zapachów Paradoxe, której twarzą jest Emma Watson. W zeszłym roku natomiast marka wypuściła na rynek kolekcję do pielęgnacji skóry i makijażu, opracowaną we współpracy z wizażystką Lynsey Alexander.