Wśród nich byli klienci i dostawcy grupy HEINZ oraz lokalne władze.
Podczas części oficjalnej zaprezentowano fabrykę HGD w nowej odsłonie: imponujący nowy piec, umożliwiający wytop 150 ton szkła na dobę oraz 8 linii produkcyjnych. Firma mocno zainwestowała w proekologiczne rozwiązania. W zakładzie został zainstalowany filtr świeczkowo-kompaktowy, redukujący emisję gazów i pyłów do atmosfery. Filtr kompleksowo zmniejsza emisję tlenków azotu (NOx), dwutlenku siarki (SO2) i pyłu powstającego w procesie topienia szkła, znacznie poniżej niż wynoszą obecne normy europejskie określone dla przemysłu szklarskiego. Zużycie energii do procesu topienia zostało również poprawione o około 40%.
Jak powiedział podczas spotkania Carl August, prezes zarządu grupy HEINZ, dbałość o zrównoważony rozwój i ochronę środowiska naturalnego ma dla firmy wielkie znaczenie. Wartość inwestycji w rozbudowę zakładu i infrastrukturę HEINZ-GLAS Działdowo wyniosła około 38 mln euro.
Spotkanie było również okazją do świętowania jubileuszu 20-lecia powstania w Działdowie spółki HEINZ-PLASTICS Polska, produkującej opakowania i zamknięcia z tworzywa sztucznego dla przemysłu kosmetycznego. Zaproszeni goście mieli szansę poznać bliżej także zakres działalności tej spółki.
Zaprezentowana została również najmłodsza spółka Grupy HEINZ-GLAS w Działdowie - firma 2HD, zajmująca się dekoracją wyrobów ze szkła i tworzywa, co stanowi doskonałe uzupełnienie całościowej oferty.
Dla firmy zawsze najważniejsze są potrzeby klientów, dlatego także przy okazji tego spotkania przygotowano przestrzeń, w której każdy mógł dowiedzieć się więcej na temat procesu wytwarzania opakowań szklanych, plastikowych czy najnowszych możliwości dekoracji. Spotkanie było również dobrym momentem zacieśnienia osobistych relacje, które są niezwykle ważne w biznesie.
Wydarzenie miało bardzo pozytywny odzew. Integracja zacieśnia relacje, to na pewno, ale istotne jest też pokazanie skali biznesowej spółek HEINZ oraz ich możliwości produkcyjnych - jest to czytelnym sygnałem dla sektora kosmetycznego w Polsce, że w dziedzinie opakowań ten ma naprawdę solidnego dostawcę.
Globalnie grupa HEINZ-GLAS zatrudnia na całym świecie 3,2 tys. osób. Fabryki ulokowane są w Niemczech, Polsce, Peru, Indiach. Szwajcarii, USA i Chinach. Ich roczna sprzedaż generuje około 280 mln euro. HEINZ-PLASTICS to natomiast trzy fabyki (Niemcy, Polska, Szwajcaria) z rocznymi obrotami rzędu 30 mln euro.