Global Cosmed stawia na skokowy wzrost sprzedaży własnych brandów

Global Cosmed stawia na skokowy wzrost sprzedaży własnych brandów

2023 rok ma przynieść efekty finansowe obliczonych na długoterminowy wzrost inwestycji: w portfolio, efektywność produkcyjną, relacje z klientami i silną strategię zrównoważonego rozwoju. Firma od początku roku skutecznie realizuje strategię wzrostu poprzez pełną introdukcję nowego portfela produktów i rozwój eksportu.

Grupa Kapitałowa Global Cosmed, jeden z największych w Polsce producentów kosmetyków i chemii gospodarczej, obronną ręką wyszedł z okresu pandemii wykorzystując czas na inwestycje w efektywność kosztową produkcji oraz automatyzację parku maszynowego. Równocześnie trwały prace nad jeszcze lepszym dostosowaniem produktów do wymagań konsumentów i klientów. Rebranding objął nie tylko prace nad formułami produktów, ale także nad wizerunkiem i ich formatami. Firma zdecydowała także o wejściu w najbardziej wartościowe kategorie rynku, czego przykładem jest marka płynów do prania i płukania Sofin.

Silne wejście na rynek środków do prania i płukania

Rynek środków do prania zanotował w ostatnim roku wartościowy wzrost o ponad 7% - kategoria warta jest 1,97 mld zł a sam rynek ustabilizował się po dużych, ponad 40%. wzrostach w 2021 r. w odniesieniu do 2020 r. (dane NielsenIQ za handelextra.pl). W miejsce klasycznych proszków do prania wchodzą kapsułki (37% rynku) oraz płyny (25% rynku) i żele do prania (12% rynku)*. Global Cosmed S.A. wprowadzając dobrze przyjęte przez konsumentów kapsułki Sofin (a chwilę wcześniej płyny do prania i płukania) walczy o swój udział w rynku zdominowanym przez globalne korporacje. Przewagą produktów GC ma być skuteczna formuła, atrakcyjne zapachy i efektywność stosowania - wartości podkreślane w badaniach przez użytkowników. Kapsułki są wegańskie i testowane dermatologicznie.

Podobną strategię wejścia w nowe kategorie widać w marce Kret. Lider udrożniania, siłę i skuteczność działania rozszerzył o produkty takie jak spraye do czyszczenia kuchni i łazienki, które już trafiły do dystrybucji w dużych sieciach.

Digitalizacja sprzedaży

Global Cosmed S.A. stawia też na wykorzystanie potencjału rynku w najdynamiczniej rozwijających się kanałach dystrybucji: dyskontach i e-commerce. Skuteczność silnego wsparcia sprzedaży w firmowym sklepie internetowym widać po wynikach - już w pierwszych miesiącach tego roku potrojone zostały obroty. Spodziewane jest utrzymanie dużej dynamiki sprzedaży a to za sprawą licznych promocji, rozszerzenia asortymentu i udziału w akcjach organizowanych przez platformy, np.: Allegro days czy Smart okazje. Analogiczne działania realizowane są w sieciach dyskontowych, gdzie coraz więcej produktów zyskuje nowe listingi.

Nowe rynki eksportowe

Wzrost sprzedaży spodziewany jest także za sprawą rozwoju eksportu. Już w chwili obecnej Global Cosmed wysyła swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na całym świecie. W ostatnim miesiącu lista ta poszerzyła się o Gruzję. Klientem firmy stała się jedna z największych sieci drogeryjnych, na półki trafiły kosmetyki i środki do prania dziecięcej marki Bobini. Pierwsze raporty sprzedażowe napawają dużym optymizmem. W perspektywie kolejnych 2-3 miesięcy Global Cosmed widzi możliwość otwarcia sprzedaży na kolejnym rynku azjatyckim.

*HURT & DETAL Nr 05/195, maj 2022
 
O GRUPIE GLOBAL COSMED
Grupa kapitałowa Global Cosmed koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Bobini, Kret, Apart i Sofin, ze szczególnym uwzględnieniem ekspansji na rynki zagraniczne, gdzie upatrywany jest potencjał skokowego wzrostu przychodów ze sprzedaży. Spółka duże nadzieje wiąże z rozwojem swojej aktywności na rynku niemieckim, a także na terenie Azji.
# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi