Dr. Miele Cosmed Group S.A.: na ostatniej prostej realizacji rocznego planu

Dr. Miele Cosmed Group S.A.: na ostatniej prostej realizacji rocznego planu

Zgodnie z opublikowanymi wynikami za trzy kwartały 2024 roku producent kosmetyków i chemii gospodarczej osiągnął 368 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 12% dynamiki rok do roku.

Zgodnie z zapowiedzią zarządu, spółka chce do końca roku wypracować EBITDA na poziomie 60 mln zł, po trzech kwartałach jest to już niemal 48 mln zł (dynamika EBITDA do analogicznego okresu 2023 roku to 56%). Osiągnięte wyniki to efekt realizacji zdywersyfikowanego planu rozwoju opartego na  wzroście sprzedaży własnych brandów, rozwoju sprzedaży na rynku niemieckim, nowych rynkach eksportowych i pozytywnym trendzie sprzedaży w kategorii produktów private label.

Rys.1. Ewolucja EBITDA

źródło: dane spółki

Inwestycje i wyceny

Poprawa wyników finansowych umożliwia realizację wielu równoległych celów. Chodzi przede wszystkim o inwestycje w park maszynowy wspierający budowę efektywności produkcyjnej i materiałowej. Kwota 13 mln zł została zainwestowana w zakup m.in. robotów pakujących, paletyzerów, stawiaczy butelek. Łączna wartość wszystkich inwestycji przekroczyła 18 mln zł w okresie dziewięciu miesięcy tego roku.

„Doskonałe wyniki finansowe spółki i silne, doceniane marki (m.in. w ostatnim kwartale tytuł Dobra Marka 2024 i Dobra Marka XV-lecia dla udrażniacza Kret) to tylko jeden z powodów do zadowolenia akcjonariuszy. Cena akcji Dr. Miele Cosmed Group S.A. w ostatnim kwartale, choć w dalszym ciągu niedowartościowana, powoli zaczyna odzwierciedlać wyniki i włożony potężny nakład pracy naszego zespołu. Ponadto w ostatnich trzech miesiącach zarząd spółki zrealizował ogłoszoną w czerwcu wypłatę dywidend. Łączna wypłacona kwota wyniosła 7,8mln zł.” - podsumowała Magdalena Miele, prezeska zarządu spółki.

„Nie mniej niż wyniki finansowe nasz zespół cieszy docenienie naszych wysiłków w obszarze zrównoważonego rozwoju. Coraz częściej jesteśmy zapraszani w roli partnera do wypracowywania nowych produktów wspierających odpowiedzialny biznes. Ogromny nakład siły włożony w działania z obszaru ESG i transparentna komunikacja o postępach zostały docenione mianem lidera w ramach badania Świadomości Klimatycznej Spółek organizowanego przez Fundację Standardów Raportowania, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych oraz Bureau Veritas Polska” - dodała Miele.

# Newsy producenci
 reklama