Co-packing zlecony operatorowi – każdy zyskuje, bo robi to, na czym zna się najlepiej

Co-packing zlecony operatorowi – każdy zyskuje, bo robi to, na czym zna się najlepiej

Pakowanie i przepakowywanie produktów wydaje się być dość prostym procesem. Kiedy jednak przedsiębiorstwo działa w branży o zmiennym okresowo popycie lub jego strategia wymaga ciągłego stymulowania sprzedaży, a co za tym idzie organizowania wielu akcji promocyjnych, ten “łatwy” z pozoru proces pokazuje swoje bardziej skomplikowane oblicze.

Zorganizowanie odpowiedniej przestrzeni, pracowników, wyposażenia technicznego oraz bieżące kontakty z dostawcami komponentów i materiałów opakowaniowych to największe wyzwania, z jakimi muszą mierzyć się producenci. Z pomocą może przyjść operator logistyczny oferując usługę co-packingu.

Badania marketingowe wciąż sprawdzają motywacje zakupowe konsumentów. Czynników warunkujących wybór jest wiele, ale powszechnie wiadomym jest, że kupujemy oczami. Opakowanie jest zatem jednym z najbardziej istotnych elementów, budujących atrakcyjność produktu, a co za tym idzie zwiększających sprzedaż. Rola opakowania i sposobu ekspozycji w sklepie zwiększa się jeszcze bardziej w okresie okolicznościowych wzrostów popytu, jak np. Święta Bożego Narodzenia, czy okazji wykreowanych przez rynek, jak Black Friday, Dzień Matki czy Wszystkich Świętych. Producenci najmocniej walczą wówczas o uwagę konsumentów. Wzrosty sprzedaży mogą być naprawdę duże, dlatego potrzebują oni wsparcia nie tylko w ramach składowania czy transportu towarów, ale także w zakresie usług dodatkowych, takich jak choćby tworzenie okolicznościowych i promocyjnych zestawów. Właśnie wokół tego koncentruje się co-packing.

Czym właściwie jest co-packing?

W dużym skrócie to usługa, polegająca na kompletowaniu towarów, ich przygotowywaniu i przepakowywaniu zgodnie z potrzebami klienta. FM Logistic od wielu lat realizuje tą usługę w podwarszawskim Mszczonowie. To pierwsza platforma, która powstała w Polsce pod znakiem FM Logistic.

W ramach usług co-packingowych operator logistyczny może realizować szereg rozmaitych działań: oklejanie materiałami identyfikacyjnymi takimi jak etykiety, kody kreskowe czy naklejki, grupowanie produktów w pakiety, blistry, zgrzewki, kartony zbiorcze, foliowanie, zgrzewanie, pakowanie termokurczliwe, łączenie produktów w zestawy i gift-packi, a także pakowanie na displaye i inne ekspozytory gotowe do wystawienia w sklepach.

Producent czy dystrybutor może realizować konfekcjonowanie towaru we własnym zakresie, ale jak przekonują się codziennie klienci z Mszczonowa, powierzenie tego zadania profesjonalnemu operatorowi logistycznemu ma wiele zalet.

Uwolnione zasoby procentują

Aby sprawnie przeprowadzić proces przepakowywania niezbędna jest przestrzeń, infrastruktura i doświadczony zespół, posiadający odpowiednie kompetencje. – Zarządzanie operacjami co-packingowymi przypomina kierowanie produkcją. To proces wymagający skrupulatnego planowania i koordynacji rozmaitych działań – tłumaczy Arkadiusz Buczek, Dyrektor ds. Procesów Copackingowych, FM Logistic Central Europe. Warto zatem zlecić to zadanie operatorowi logistycznemu jeżeli czas pracy, potrzebne zasoby technologiczne oraz ludzkie przekraczają opłacalność wykonania takiej operacji wewnątrz firmy.

Najważniejszą korzyścią z outsourcingu pakowania jest zatem znaczne obniżenie wydatków. Klient płaci za konkretne zlecenie, ograniczając koszty stałe. Nie bez znaczenia jest także oszczędność czasu, który można poświęcić na aktywną sprzedaż i rozwój biznesu. Jeżeli zlecający korzysta równocześnie z usług magazynowania danego operatora to umiejscowienie wszystkich usług w jednym miejscu dodatkowo minimalizuje terminy realizacji i koszty.

Outsourcing oznacza elastyczność

Z co-packingu regularnie korzystają producenci realizujący sezonowe akcje i krótkie serie takie jak: kalendarze adwentowe dla branży spożywczej i beauty, pakowanie zestawów dla sektora FMCG, czy wprowadzanie nowego produktu w miksach ze znanymi już towarami. Wymagają one krótkiego czasu realizacji oraz konieczności szybkiego dostarczenia produktów do sklepów, terminy dostaw są w tym przypadku nieprzekraczalne. Bo komu będą potrzebne zestawy świąteczne w styczniu? Żeby temu sprostać konieczna jest duża elastyczność operacyjna. Do co-packingu potrzebne są dziesiątki osób, które będą gotowe pracować w systemie zmianowym. W przypadku dużej skali, przy zleceniach obejmujących dziesiątki tysięcy sztuk to zapotrzebowanie jest jeszcze większe. Operator logistyczny dysponuje odpowiednim, doświadczonym zespołem pracowników i może ich swobodnie przesuwać między określonymi zadaniami.

Platforma FM Logistic w Mszczonowie przygotowana jest na wiele możliwości. Średnio, działa tu ponad 50 linii produkcyjnych, które obsługują nawet 10 mln jednostek sprzedażowych rocznie. Funkcjonują tu zarówno linie stałe, jak i te uruchamiane sezonowo, które można dostosować do wymagań klienta, aby zrealizować nawet najbardziej nietypowe zlecenia.

Wsparcie na każdym etapie

Wiedząc jak duży wpływ ma opakowanie na doświadczenia zakupowe konsumentów, ale też na koszt i efektywność produkcji, FM Logistic wspiera klientów już na etapie planowania działań związanych z wprowadzeniem produktu na rynek. Zespół ekspertów R&D pomaga zaprojektować optymalne rozwiązania i procesy od początku lub w oparciu o koncepcję klienta. – Przy tworzeniu dedykowanych usług współpracujemy z klientami już na bardzo wczesnym etapie projektu. Wszystko po to, aby opracować rozwiązania, które pomogą zminimalizować czas realizacji, zagwarantować wysoką jakość i zoptymalizować proces – dodaje Arkadiusz Buczek. Rozwiązania, o których mowa to np. projektowanie opakowań, etykiet i kodów ułatwiających kontrolę przepływu towarów, kompletowanie różnych wariantów towaru w zgrzewki lub kartony, czy opracowywanie ekspozytorów według wytycznych sieci handlowej. Wszystko to, przynosi wymierne korzyści klientom i zwiększa ich przewagę konkurencyjną.

Opcja win:win - zysk dla producenta i środowiska

Jak w każdej dziedzinie, tak również w co-packingu, coraz ważniejszym aspektem jest ekologia. W całym procesie wykorzystuje się wiele materiałów opakowaniowych. FM Logistic opracowało specjalne procedury, które pomagają odzyskać jak największą ilość odpadów makulaturowych i foliowych i zastosować je ponownie. Dodatkowo, współpracując z klientami na etapie projektowania opakowań, zespół R&D proponuje rozwiązania, które spełnią oczekiwania wizualne i funkcjonalne i będą jednocześnie korzystne zarówno z punktu widzenia producenta, jak i dla środowiska.

Doświadczony dostawca co-packingu

Zespół z platformy w Mszczonowie każdego dnia realizuje procesy magazynowe i usługi wartości dodanej, które mogą stanowić wizytówkę FM Logistic. Dzięki wypracowanemu przez lata know-how spełnia najważniejsze kryteria, jakie warto wziąć pod uwagę wybierając partnera do co-packingu: elastyczność, technologię i procedury ułatwiające sprawną wymianę informacji. Wszystko to pozwala reagować na dynamiczne zmiany i realizować zadania, których klient w danym momencie oczekuje.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają skuteczną obsługę klientów w regionie.FM Logistic Central Europe oferuje kompleksowe usługi logistyczne, takie jak magazynowanie, dystrybucja, transport oraz zarządzanie łańcuchem dostaw. Firma dysponuje łącznie ponad 1 000 000 mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 000 pracowników. Posiada nowoczesne centra logistyczne, wyposażone w zaawansowane technologie i systemy informatyczne. Dzięki bogatemu doświadczeniu, szerokiemu zakresowi usług i elastycznemu podejściu, FM Logistic Central Europe jest w stanie dostosować się do indywidualnych potrzeb każdego klienta. 
# Newsy producenci
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi