Celebrycka rodzina, social media i kosmetyki - przepis jak dorobić się milionów i zostać najmłodszą miliarderką Forbesa

Celebrycka rodzina, social media i kosmetyki - przepis jak dorobić się milionów i zostać najmłodszą miliarderką Forbesa

Kylie Jenner została najmłodszą w historii osobą z majątkiem wartym miliard dolarów.

Wszystko dzięki Kylie Cosmetics, firmie kosmetycznej, którą stworzyła i wypromowała w ekspresowym tempie na Instagramie.

Kylie jest najmłodszą przedstawicielką celebryckiej rodziny Kardashian-Jenner. Rodziny, która zarabia głównie na skandalach: rozstania, powroty, operacje zmiany płci, seks-taśmy - czego tam nie było, a wszystko na oczach kamer. Reality show „Z kamerą u Kardashianów” emitowany był w ponad 160 krajach, za co rzecz jasna rodzina inkasowała majątek.

Najbardziej znaną przedstawicielką familii jest przyrodnia siostra Jenner - Kim Kardashian-West. Prekursorka trendu na okrągłe pupy i mocne konturowanie twarzy. Kylie postawiła na usta, które od lat były jej wizytówką. Co prawda trochę pompowaną, bo ostatecznie przyznała się do ich powiększenia. Nim jednak w doprowadzeniu warg do pożądanego kształtu pomogła jej medycyna estetyczna, wcześniej powiększała je wizualnie poprzez wychodzenie konturówką poza linię warg.

W sierpniu 2014 roku, mając 17 lat, oficjalnie opatentowała hasło reklamowe „Kylie Lip Kits... for the perfect pout” („Zestawy Kylie… dla idealnych ust”). Dwa lata później założyła własną firmę. Kosmetyczny startup - Kylie Cosmetics osiągnął spektakularny sukces. To jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm kosmetycznych na świecie.

W 2016 r. Kylie Cosmetics wprowadziła na rynek zestawy do makijażu ust za 29 dolarów. Sprzedaż przez e-commerce szła doskonale, a marka, która zdobyła błyskawiczną popularność wśród młodych kobiet na całym świecie, nie musiała dobijać się o wejście na półki stacjonarnych sieci handlowych.

Pod koniec sierpnia ubiegłego roku podpisana została umowa z amerykańską siecią drogerii Ulta. W połowie listopada produkty trafiły do sklepów. Przez sześć tygodni wartość sprzedaży osiągnęła poziom 54,5 mln dol. Przychody Kylie Cosmetics wzrosły w zeszłym roku o 9 proc. do około 360 milionów dol. Biorąc pod uwagę ten fakt oraz perspektywy branży kosmetycznej, „Forbes” szacuje, że firma Kylie Jenner jest warta przynajmniej 900 milionów dolarów. Do tego dochodzą jeszcze generowane przez nią wpływy z reklam i występów telewizyjnych. Dziewczyna ma więc tylko 21 lat, a już stuknął jej pierwszy miliard wyceny biznesu.

Instagramowa królowa

Każdego dnia twórczyni marki wrzuca dziesiątki zdjęć i filmików w sieć. Te materiały trafiają do ponad 128 milionów obserwujących na Instagramie i jeszcze większej grupy fanów na Snapchacie. Są to przede wszystkim młode dziewczyny, które na punkcie produktów idolki naprawdę oszalały.

Kupują je na potęgę, a potem same wrzucają zdjęcia i filmy, zachęcając kolejne koleżanki do nabywania kosmetyków Kylie Jenner. Niektóre produkty wyprzedają się w sklepie internetowym w tempie błyskawicznym, a potem ich cena na e-Bayu jest wielokrotną przebitką tej oficjalnej. Klientek to nie ostrasza; -)

Kosmetyki produkuje firma Seed Beauty, za sprzedaż i wysyłki odpowiada sklep internetowy Shopify, a matka Kylie - Kris realizuje się się w trzymaniu pieczy nad finansami firmy, za co otrzymuje 10 proc. wypracowanych zysków. Zresztą operatywna matka jest mózgiem operacyjnym wszelkich biznesów swoich dzieci. Większość zresztą sama zawczasu wymyśliła, by dochody rodzinnego klanu pochodziły z rozmaitych branż i źródeł.

Młoda przedsiębiorczyni marzy, by przekazać kiedyś swoje kosmetyczne imperium córce. Analitycy studzą jednak te sukcesyjne zapędy. Ich zdaniem siłą napędową Kylie Cosmetics jest sława kreatorki marki i jej kochającej skandale rodziny. Nie wiadomo, ile to pięć minut (umówmy się, że w tej rodzinie trwa dość długo) potrwa. Na razie jednak bez wątpliwości dziewczyna zarabia na tym biznesowym pomyśle krocie.

# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi