Produkty Barwa Siarkowa odpowiadające na potrzeby skóry trądzikowej i problemowej znają pokolenia. Pierwsi użytkownicy linii już dawno osiągnęli przysłowiową dojrzałość. Na przestrzeni lat słynna siarkowa moc towarzyszyła kolejnym pokoleniom nastolatków (i nie tylko). W tym roku Barwa Cosmetics zainspirowana najnowszymi osiągnięciami naukowymi w pielęgnacji skóry z niedoskonałościami stworzyła nową generację produktów.
„To ogromne wyzwanie dla marketingu i technologii. Stworzyć produkty, których receptury będą jeszcze bardziej skuteczne w walce z trądzikiem, a jednocześnie ich składy będą zgodne z trendami i potrzebami dzisiejszego pokolenia. Miesiącami pracowaliśmy w firmie nad tym, aby zaproponować formulacje pozbawione absolutnie wszystkich substancji o wątpliwej reputacji, walcząc o jeszcze lepszą skuteczność. Wzbogaciliśmy wszystkie produkty o niacynamid i cicę – dwa składniki, które w ostatnich latach szturmem podbiły rynek kosmetyczny, dzięki swoim niezwykłym właściwościom antybakteryjnym, kojącym i pielęgnującym różne rodzaje cery. Seria została poszerzona o tonik bezalkoholowy i peeling-maskę 2w1, a słynne serum siarkowe wzbogacone o kwas salicylowy” – mówi Natalia Czyrny, kierownik Działu Marketingu Barwa Cosmetics.
Wraz z metamorfozą formuł marka zdecydowała się na zmianę designu, która z jednej strony nawiązuje do tradycji linii, jednak wygląd produktów stał się bardziej nowoczesny i współczesny.
„Wróciliśmy do charakterystycznych dla Barwy Siarkowej kolorów – pomarańczowego i turkusowego. Czy to rewolucja, czy ewolucja? Zdecydowanie ewolucja. Tak znaną i uwielbianą przez ponad 40 lat markę trzeba traktować z należytym jej szacunkiem, stąd decyzja o powrocie do kolorystyki znanej przed laty, jeszcze jako marka Siarkowa Moc. Zależało nam na tym, aby design był profesjonalny, wskazywał na skuteczność produktu i podkreślał jego specjalistyczne działanie, jednocześnie trafiając zarówno do osób dorosłych, które borykają się trądzikiem w wieku dojrzałym, jak i przedstawicieli pokolenia Z, czyli bezpośredniej grupy docelowej, a także do ich rodziców, którzy poszukują skutecznych produktów antytrądzikowych dla swoich dzieci” – argumentuje Natalia Czyrny. Nowe logo Barwy Siarkowej zyskało nowoczesną i minimalistyczną formę. Na opakowaniach podkreślono główny składnik – bioaktywną siarkę, a jej symbol nawiązuje do siarki w układzie pierwiastków na Tablicy Mendelejewa.
Wprowadzeniu nowej Barwy Siarkowej towarzyszą działania, które doskonale wpisują się we współczesne trendy marketingowe. Marka do współpracy zaprosiła Natalię Skroczek – influencerkę uwielbianą przez młode pokolenie i jedną z najbardziej rozpoznawalnych twarzy Tik Tok’a. Ukrywająca się pod nickiem @talarek02 dziewczyna może pochwalić się już ponad 2 milionami obserwujących jej konto w cieszącej się uznaniem na całym świecie aplikacji. Content Natalii ma przede wszystkim charakter humorystyczny, który wpisuje się w strategię marki, jaka zostanie zaprezentowana na przełomie 2023/2024 roku. Hasłem kampanii marketingowej jest „You’re the one in CTRL”.
„Ma ono podkreślać, że z jednej strony masz kontrolę nad trądzikiem dzięki produktom z serii Barwa Siarkowa, z drugiej – kierujesz swoim życiem i sprawiasz, że trądzik w ogóle nie ma na nie wpływu. Chcemy pokazać, że trądzik nie jest problemem, który determinuje życie i nie powinien w żaden sposób wpływać na kształtowanie poczucia własnej wartości. Należy go normalizować i walczyć o to, by był uznawany za coś absolutnie naturalnego, co dzięki stosowaniu odpowiedniej pielęgnacji można ograniczyć lub całkowicie zwalczyć, ale nie kosztem własnego samopoczucia. Pryszcze, krosty, wągry, zaskórniki, liszaje, to wszystko określenia o bardzo negatywnych skojarzeniach. Jeśli chodzi o społeczną akceptację zmian skórnych w Polsce, jesteśmy dopiero na początku drogi. To bardzo potrzebna zmiana, więc chcemy o niej głośno mówić. Zwłaszcza, że trądzik jest schorzeniem, na które cierpi na którymś etapie swojego życia większość ludzi i które w wielu przypadkach da się skutecznie wyleczyć” – podsumowuje Natalia Czyrny.