Wioletta Rosołowska, LOréal Polska, o wpływie cyfryzacji na rynek beauty

Wioletta Rosołowska, L'Oréal Polska, o wpływie cyfryzacji na rynek beauty

Wioletta Rosołowska, prezes L'Oréal Polska

Rewolucja online to totalny przewrót dla całego biznesu beauty. Inaczej oceniamy produkty kosmetyczne, korzystając z opinii online, szukamy nowości, patrząc na lokalne i międzynarodowe strony e-commerce, szukamy doradztwa poprzez tutoriale czy pytamy o wrażenia podczas czatów online.

Zmienia się rola kosmetyków, częstotliwość ich używania. Skutkiem tego jest kolejna, dość ważna dla nas zmiana – nowy konsument, o innych potrzebach i zwyczajach.

Na świecie robi się 93 mln selfie dziennie. To wcześniej się nie zdarzało. (…)

Ale jest jeszcze ważniejsza zmiana: wiedza i świadomość. Konsument jest bardzo dobrze wyedukowany, oczekuje transparentności, informacji o składnikach, formułach, działaniu produktów. Kontakt z nim jest ciągły. Zadaje pytania i oczekuje natychmiastowej odpowiedzi, sprawdza nas, testuje. Wyraża na bieżąco swoją opinię we wszystkich możliwych social mediach. 94 proc. polskich milenialsów dzieli się zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi informacjami o markach i produktach.

Kiedyś ten dialog był prowadzony od producenta do konsumenta – mieliśmy kampanie w mediach, przekazywaliśmy informacje. Teraz reagujemy na bieżąco, wymieniamy opinie z konsumentami, odpowiadamy na pytania zadane online, robimy tutoriale makijażowe, często zapraszając do współpracy konsumentów. 

Nigdy konsumenci nie byli tak świadomi, tak dobrze poinformowani i aktywni jak obecne pokolenia. Dostęp do wielu informacji z różnych źródeł oraz udział w społecznościach daje im wielką władzę. Chcą wiedzieć, czy jesteśmy etyczni, angażujemy się w społeczne projekty, mamy cele związane z ochroną środowiska.

Jest więc oczywiste, że cyfryzacja spowodowała prawdziwą rewolucję w naszym biznesie. Internet i media społecznościowe nigdy nie były bardziej istotne. Będą jeszcze bardziej i na pewno pojawią się nowe.


źródło: Patrycja Maciejewicz, „Co zjawisko #selfiereadyoznacza dla wielkich koncernów", "Gazeta Wyborcza", 23.06.2018

# Cytat tygodnia
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi