Blanka Chmurzyńska-Brown o sile oznaczenia Made in UE i wciąż dość słabej rozpoznawalności kosmetycznego Made in Poland
Blanka Chmurzyńska-Brown o sile oznaczenia Made in UE i wciąż dość słabej rozpoznawalności kosmetycznego Made in Poland

Wejście do UE wiązało się z koniecznością dostosowania produkcji polskich kosmetyków do wysokich standardów i bardzo wyśrubowanych regulacji unijnych. Stara Europa produkowała kosmetyki zgodnie z kolejnymi dyrektywami nieprzerwanie od połowy lat 70. ubiegłego wieku.

Polscy przedsiębiorcy na taką zmianę cywilizacyjną mieli zaledwie kilka lat.

Wejście do UE otworzyło przed nami cały rynek. Dziś 66 proc. eksportu z Polski trafia właśnie tam. Od 2004 r. udało się nam wyrobić przekonanie, że polskie kosmetyki są przystępne cenowo i dobrej jakości.

- Jeszcze 10 lat temu największym odbiorcą naszych kosmetyków była Rosja, dziś są to Niemcy, gdzie konsument jest bardziej wymagający, świadomy i chce wysokiej jakości. To potwierdza, że marka polskich kosmetyków jest mocna - uważa dyrektor generalna PZPK.

Nie ukrywa, że wciąż pozostało sporo pracy do wykonania. Dlatego dziś PZPK m.in. mocno skupia się na zwiększaniu świadomości na całym świecie, bo nazwy polskich produktów nie zawsze kojarzone są z Polską.

- Znaczek „Made in EU” to z jednej strony błogosławieństwo, a z drugiej przekleństwo. W Azji, np. w Chinach, kosmetyki z tym logo są bardzo pożądane i rozpoznawalne. Tak dzieje się m.in. z marką Ziaja, której maseczka „Kozie Mleko” bije rekordy popularności. Jednak sprzedając pod unijnym logo, nie budujemy, niestety, rozpoznawalności „Made in Poland”. Niektóre firmy, aby zbudować silną pozycję marki za granicą, często rezygnują z łączenia jej z Polską — mówi Blanka Chmurzyńska-Brown.
 

źródło: Puls Biznesu 30/12/19, Dominika Masajło: "Kraj mleczkiem do twarzy płynący"
# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager