Anna Grzebień, Yope, o komunikacji w czasach zarazy
Anna Grzebień, Yope, o komunikacji w czasach zarazy

Chciałem zapytać, czy pandemia wpłynęła na markę Yope, ale w sumie lepiej zapytać, nie CZY, ale JAK?

Anna Grzebień, brand manager Yope: Wpłynęła, wiadomo. Pamiętajmy jednak, że naszym głównym produktem są mydła, które stały się obiektem pożądania #1. Chociaż szczyt szaleństwa już minął, bo fabryki zaczęły produkować więcej i konsumenci chyba zwrócili uwagę na to, że nie skończy się pustymi półkami w sklepach. Za to popyt na produkty antybakteryjne niezmiennie jest najwyższy od lat. Podobnie jak drogerie sieciowe, zdecydowaliśmy się wprowadzić na jakiś czas ograniczenie na koszyk zakupowy w naszym sklepie internetowym, aby sprostać zwiększonym potrzebom konsumentów.

Czu udało się wam uniknąć głosów sprzeciwu wobec reklamowania marki w kontekście kwarantanny?

Nie spotkaliśmy się z negatywnym odbiorem. Chyba, że zabrakło akurat płynu antybakteryjnego w sklepie online. Myślę jednak, że znaczenie ma tu ogromne wsparcie konsumentów dla polskich marek, które w obecnej sytuacji jeszcze wzrosło. Wydaje mi się, że ludzie przyjęli do wiadomości, że marki muszą się komunikować, żeby utrzymać się na rynku, zwłaszcza jeśli są polskimi firmami i muszą konkurować z globalnymi graczami.

Piję trochę tutaj do McDonald’s. Co prawda to jest ogromna, globalna marka, ale jako taka zaczęła komunikować w swoich reklamach zachowania dystansu już na samym początku lockdownu. Spotkało się to z kiepskim przyjęciem, a teraz wiele marek robi podobnie i nie ponoszą takich konsekwencji.

W komunikacji jest bardzo cienka granica między próbami oparcia się na pandemii i mówieniu ludziom „zostań w domu, kup nasz produkt”, a solidaryzowaniem się z konsumentami i dawaniem im jakiejś wartości dodanej, choćby to miało być umilanie czasu. Moim zdaniem nie każda marka może się obronić, podpinając się pod hashtag #zostańwdomu, nie wszystkim to wyjdzie. W przypadku McDonald’s pewnie było też za wcześnie, ludzie jeszcze nie oswoili się z nową sytuacją, czuli się niepewnie, a nastroje w społeczeństwie były ponure. Gdyby z tą komunikacją wystartować nawet dwa tygodnie później, to bardzo możliwe, że nie trzeba by jej wycofywać.

źródło: www.lettly.com; Wojtek Boliński

# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager