Sztuczna inteligencja pomoże lepiej dobierać influencerów do współpracy z marką - to już się dzieje!
Sztuczna inteligencja pomoże lepiej dobierać influencerów do współpracy z marką - to już się dzieje!

Coraz więcej marek podejmuje współpracę z influencerami w social media, aby dotrzeć do jak największego grona potencjalnych odbiorców. Jak ocenić skuteczność takiej współpracy z perspektywy oczekiwań firmy? Pomocne mogą być sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i analityka danych.

ITMAGINATION stworzył i wdrożył prototypowo u klienta system rozpoznawania obrazu w social media. Głównym jego celem jest weryfikacja jakości pracy influencerów, którym firmy płacą za pozycjonowanie ich marki i produktów.

System stworzony przez ITMAGINATION umożliwia skuteczne monitorowanie pozycjonowania marki w wybranym kanale social media, dzięki automatyzacji i cyfryzacji procesu, który do tej pory wymagał interwencji człowieka.

Pozwala również analizować i porównywać wyniki kampanii we współpracy z jednym lub kilkoma influencerami, a także śledzić analogiczne aktywności konkurentów firmy. Dzięki zaawansowanym technologiom system pomaga sprawdzać efektywność kampanii reklamowych, umożliwiając porównanie poszczególnych wyników działań na przestrzeni czasu. Dlatego najlepiej może się sprawdzić przy długofalowej współpracy z influencerem.

Siła sieci neuronowych

– Zaawansowana analityka danych potrafi czynić cuda. Dzięki wykorzystaniu konwolucyjnych sieci neuronowych nasz system oparty o technologię Python oraz Tensor Flow może sprawdzić setki tysięcy zdjęć, co pozwala na wiarygodne zbadanie rynku. Czasem wystarczy podać hasztag, nazwę produktu lub profilu, który chcemy przeanalizować. Rozwiązanie to może być wykorzystywane w różnych sieciach społecznościowych. Ponieważ jednak jego podstawowym celem jest rozpoznawanie obrazu, Instagram wydaje się najlepszą infrastrukturą do takiej analizy – zaznacza Łukasz Dylewski, Data Science Team Manager w ITMAGINATION.

Wykorzystanie głębokiego uczenia maszynowego pozwala nauczyć model rozpoznawania marki klienta, rodzaju oraz kształtu analizowanego produktu. Wymaga to przeanalizowania dużej ilości różnych zdjęć z produktami, tak aby w efekcie system potrafił samodzielnie odróżniać go od innych, a także indentyfikować, w jakich okolicznościach i stanie pojawia się na zdjęciach influencerów.

Jak to działa w praktyce?

Wystarczy że osoba odpowiedzialna za monitorowanie kampanii wprowadzi do niego nickname influencera, nazwę i rodzaj produktu do analizy. System identyfikuje wszystkie zdjęcia opublikowane przez influencera, na których jest dany produkt.

Automat jest w stanie zmierzyć powierzchnię zdjęcia, jaką dany produkt zajmuje, analizuje, jaką reakcję wywołuje zdjęcie wśród użytkowników i jak w związku z tym postrzegają oni reklamowany produkt.

System liczy polubienia posta, komentarze pod nim, a także może zostać rozszerzony o klasyfikację sentymentu, np. na komentarze pozytywne, neutralne i negatywne. Wszystko to w pełni automatycznie i precyzyjnie, dzięki zastosowaniu zaawansowancyh, najnowszych technologii.

Na podstawie przeprowadzonej analizy system przygotowuje zagregowany raport dla zamawiającego. Przedstawia w nim statystki KPI, szczegółowe dane o rozmiarze i miejscu zajętym przez produkt na danym zdjęciu, a także informacje o tym, w jakich okolicznościach i kontekście się on pojawił – np. czy zdjęcie było zrobione na zewnątrz czy w pomieszczeniu, przy świetle jasnym czy ciemnym.

Opisuje również inne przedmioty, które znajdują się na zdjęciu, oraz identyfikuje czy są na nim produkty innych marek. Tym samym rozwiązanie pozwala łatwo ocenić, jak influencer poradził sobie z danym zleceniem i czy wywiązał się z warunków umowy.

Wiele funkcji, jeden cel

– System rozpoznawania obrazu oraz tekstu ma wiele przydatnych zastosowań we wszystkich obszarach marketingu. Dobrze może się sprawdzić np. w transmisjach sportowych, gdzie zawsze jest duża aktywność sponsoringowa. Dzięki zastosowanym technologiom może on identyfikować logotypy i poszczególne produkty marek podczas relacji oraz analizować czy zostały rozmieszczone zgodnie z założeniami sponsora. Instagram jest otwarty na integrację i wykorzystanie nowych technologii, dlatego przeprowadzenie tego typu analizy jest dosyć łatwe do zrealizowania dla celów biznesowych – mówi Łukasz Dylewski z ITMAGINATION.

System wspiera marketera nie tylko na etapie analizy po kampanii. Jego możliwości analityczne będą przydatne również na etapie projektowania kampanii.

Rozwiązanie to jest w stanie, bazując na danych z wybranej platformy, zaproponować do współpracy grupę influencerów, którzy odpowiadają celom biznesowym i konkretnemu produktowi firmy, np. pod względem zasięgów, grupy docelowej czy zdjęć, jakie użytkownicy „lajkują” i publikują.

Klient może sam wybrać miernik i zdecydować, pod jakim względem oceni pozycjonowanie swojej marki w mediach społecznościowych – czy będzie to np. liczba „lajków”, zasięg danego posta, zainteresowania użytkowników, którzy weszli w interakcję z postem, czy wydźwięk komentarzy pozytywnych lub negatywnych.

# Raporty tematyczne

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Brand Manager - rekrutacja ukryta Oferta pracy: Export Manager/rekrutracja ukryta Oferta pracy: Dr Grehen - Specjalista działu sprzedaży i mediów społecznościowych Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Specjalista ds. digital marketingu Oferta pracy: Dax Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja - Menedżer ds. E-commerce Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego