Nowe wytyczne dla żeli wodno-alkoholowych obowiązują od 1 kwietnia 2021 - żele antybakteryjne wprowadzone przed tą datą zostaną na półkach

Nowe wytyczne dla żeli wodno-alkoholowych obowiązują od 1 kwietnia 2021 - żele antybakteryjne wprowadzone przed tą datą zostaną na półkach

Główny Inspektorat Sanitarny pozytywnie rozpatrzył apel Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego o zmianę podejścia do terminów przejściowych dla zastosowania nowego dokumentu technicznego wobec żeli wodno-alkoholowych.

To pierwsza korzystna wiadomość dla branży w nowym roku. GIS wykazał się otwartością i zrozumieniem zarówno dla przedsiębiorców, jak i konsumentów. Dzięki decyzji Inspektoratu produkty będą mogły być stale dystrybuowane, a przedsiębiorcy unikną zbędnych kosztów ich wycofywania z rynku.

Termin wejścia w życie nowych wytycznych został utrzymany - jest to 1 kwietnia 2021 roku. Jednak będzie on stosowany tylko do produktów wprowadzanych do obrotu po tej dacie. Wszystkie kosmetyczne żele wodno-alkoholowe, np. z deklaracją antybakteryjności, wprowadzone do obrotu do 01.04.2021 będą mogły pozostać na rynku do momentu wyprzedania zapasów lub upływu terminu ważności produktów.  To oznacza brak konieczności wycofywania produktów z rynku.

GIS podkreślił jednak, że „nie dotyczy to jednak wyrobów zawierających oznakowanie lub inne odniesienia zarezerwowane ewidentnie dla produktów biobójczych”.

Wszystkie produkty posiadające deklaracje o działaniu antyseptycznym, biobójczym, przeciwwirusowym, zarówno słownie jak też graficznie, będą musiały być wycofywane z obrotu zgodnie z dotychczasowym stanowiskiem GIS. Te produkty są niezgodne z dotychczas obowiązującymi zasadami rozgraniczania pomiędzy produktami kosmetycznymi i biobójczymi.

- To były długie i trudne negocjacje, więc dzisiejsza wiadomość szczególnie nas cieszy – komentuje Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Obiecaliśmy firmom należącym do naszej organizacji, że będziemy o to walczyć do końca. - Jesteśmy dumne, że nasze wysiłki przyniosły oczekiwany rezultat, który znacząco poprawi sytuację firm w kontekście zmian dla żeli wodno-alkoholowych.

# Raporty tematyczne
 reklama