K-Beauty wciąż trzyma się mocno
K-Beauty wciąż trzyma się mocno

Korea Południowa stała się niedawno trzecim co do wielkości eksporterem kosmetyków na świecie, po Francji i Stanach Zjednoczonych.

Dzięki dwucyfrowemu wzrostowi eksportu kosmetyków w 2020 roku w porównaniu z rokiem poprzednim (+15% według danych Koreańskiej Służby Celnej i Koreańskiego Stowarzyszenia Kosmetycznego), Korea Południowa jest obecnie jednym z czołowych światowych eksporterów kosmetyków. W wartości bezwzględnej, według tych samych źródeł, koreański eksport wyniósł w 2020 roku 6,12 mld USD, podczas gdy import spadł o 0,7% do 1,07 mld USD.

W tym samym czasie zarówno Francja, jak też Stany Zjednoczone odnotowały spadek eksportu z powodu pandemii Covid-19. Koreański eksport był w stanie utrzymać swoją dynamikę w 2020 roku, głównie dlatego, że nadal jest on przeznaczony głównie na rynek chiński (50,3% całkowitego eksportu), pomimo wysiłków kraju w kierunku dywersyfikacji rynków. Jednak kraj ten nie został całkowicie oszczędzony przez kryzys, gdyż według Ministerstwa Bezpieczeństwa Żywności i Leków produkcja kosmetyków spadła o 6,8% w 2020 roku do około 13,4 mld USD.

- Drugim po Chinach największym importerem południowokoreańskich kosmetyków są Stany Zjednoczone są. W Europie na pierwszym miejscu kluczowych importerów koreańskich kosmetyków jest Francja, a następnie Wielka Brytania i Niemcy - wyjaśnia Zoé Maillet, specjalista ds. marketingu w KOTRA (Korea Trade-Investment Promotion Agency).

Koreańska fala

Szał na K-Beauty ukształtował się w następstwie tego, co chińskie media nazywały w latach 90-tych Hallyu, czyli dosłownie "koreańską falą", czyli rosnącą popularnością południowokoreańskiego przemysłu rozrywkowego (głównie seriali telewizyjnych i koreańskiego popu, ale także filmów i literatury).

Korean Beauty po raz pierwszy wysunęło się na pierwszy plan dzięki światowemu sukcesowi niektórych z jego emblematycznych produktów, w szczególności kremów BB i kompaktów w kompakcie, które zostały zaadaptowane również przez europejskie i amerykańskie marki, pragnące pozyskać azjatyckich konsumentów.

Jednocześnie, główne marki koreańskie wykorzystały sukces tych produktów, aby wyrobić sobie markę, mocno stawiając na sklepy lotniskowe, a potem międzynarodowe sieci handlowe, aby zyskać rozgłos wśród zagranicznej publiczności.

Koreańskie marki czerpią swoją siłę ze szczególnie dynamicznego rynku lokalnego, na którym ostra konkurencja wymaga zdolności do innowacji i szybkości wprowadzania produktów na rynek, do której "stare" zachodnie marki nie są przyzwyczajone. W tym kraju, gdzie pielęgnacja skóry jest prawdziwą troską zarówno kobiet, jak i mężczyzn, wielkie konglomeraty, takie jak AmorePacific czy LG, ścierają się z ultradynamicznymi markami niezależnymi, takimi jak Look at Me, When, Let Me Skin. Marki te zyskały również reputację naturalnych, zgodnie z zapotrzebowaniem konsumentów, szczególnie dzięki składnikom botanicznym, takim jak zielona herbata, żeń-szeń czy Centella Asiatica.

Czy trend K-Beauty się utrzyma?

Koreańska rutyna piękna jest szczególnie atrakcyjna dla azjatyckich konsumentów ze względu na swoją spójność i skuteczność. Jednak w Europie i Ameryce Północnej jest ona często uważana za zbyt skomplikowaną. - Chodzi o metodę warstwową, która zaczyna się od podwójnego oczyszczania skóry olejkiem, następnie sięgnięcia po piankę, eksfoliant, esencję, serum, maseczkę, krem pod oczy, krem do twarzy i krem z ochroną UV - wylicza Zoé Maillet.

Czy ta bardzo rozbudowana rutyna piękna ucierpi z powodu wyraźnej chęci konsumentów do ograniczenia konsumpcji i usprawnienia rutyny pielęgnacyjnej? Nie jest to przesadnie pewne. W Azji (czyli mówimy o gigantycznym rynku), konsumenci są znacznie mniej zainteresowani przejściem na stronę kosmetycznego minimalizmu. Co więcej, poszukiwanie bardziej naturalnych produktów i zdrowej skóry wciąż może mocno sprzyjać produktom do oczyszczania twarzy, co jest mocnym atutem marek koreańskich.

Według Zoé Maillet popyt na produkty oczyszczające, takie jak olejki do twarzy, balsamy oczyszczające czy pianki oczyszczające, gwałtownie wzrośnie w nadchodzących latach. Niedawny sukces Cica, składnika roślinnego występującego w wielu koreańskich produktach do pielęgnacji skóry, w tym w kultowych produktach Dr Jart+, świadczy o zdolności marek koreańskich do ciągłego wprowadzania innowacji i zdobywania globalnego uznania, prawdopodobnie jeszcze przez wiele lat.

I zapewne to zarówno pod względem innowacyjnych składników, które szybko stają się modne globalnie, jak też pomysłowości na nowe produkty - pod względem ich formuł, konsystencji, możliwych zastosowań - koreański przemysł piękna wciąż może grać pierwsze skrzypce i wyznaczać nowe kierunki.

 
źródło: premiumbeautynews.com
Fot. unsplash.com
# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager