Brytyjski detalista przewiduje trendy w branży beauty na rok 2022

Brytyjski detalista przewiduje trendy w branży beauty na rok 2022

Na podstawie tegorocznych wyborów konsumentów oraz zaplanowanych wdrożeń wiodących marek kosmetycznych sieć sklepów John Lewis opublikowała raport dotyczący trendów, które będą mieć znaczenie w branży beauty w 2022.

2022 ma być rokiem makijażowego maksymalizmu. Po trzech lockdownach, kiedy w Wielkiej Brytanii poluzowano restrykcje, wyraźnie było widać odbicie w sprzedaży kolorówki. Miał to być symbol pożegnania z pandemią (jak się okazało przedwczesny). Sprzedaż różów do policzków wzrosła o 181%, cieni do powiek o 145%, a szminek o 178%. John Lewis podkreśla, że klienci chętnie wracają do stoisk z kosmetykami do makijażu, aby odkrywać, eksperymentować i korzystać z porad ekspertów. Ogólnie więc na horyzoncie widać, że jeśli życie ma wrócić do normalności, wróci też makijaż. I to na bogato!

To ma być również lepszy rok dla perfum. Pandemiczne zakupy w 2020 zdominowały zapachowe świece i dyfuzory. W tym - już momentami spokojniejszym roku – kiedy wracaliśmy do pracy, do spotkań ze znajomymi, sprzedaż perfum wzrosła o 24% rok do roku, a to ma być dopiero początek lepszej fali. Po zakupowych listach życzeń widać wzrost zainteresowania mocniejszymi zapachami i bardziej trwałymi formułami – klienci wybierają raczej wody perfumowane niż wody toaletowe. Poszukują zapachów w całej swojej kosmetycznej rutynie, zaczynając od pachnących olejków pod prysznic, balsamów do ciała, na mgiełkach do włosów kończąc.

W pielęgnacji mocnymi trendami są minimalizm kosmetyczny i wielofunkcyjność. Idea "oszczędnej pielęgnacji" stała się bliska wielu klientom, którzy rezygnują z rozbudowanej, wieloproduktowej pielęgnacji, skupiając się na produktach, które spełniają nie jedną, ale wiele funkcji. Nie wynika to nawet z kwestii oszczędzania pieniędzy. Coraz częściej klienci deklarują, że są gotowi zapłacić za jednostkowy produkt więcej, ale powinien być naprawdę skuteczny i dobry.

A kiedy jest skuteczny? Kiedy ktoś dobrze zaprogramował mu skład. Klienci mocniej intersują się obecnie działaniem składników aktywnych – i to w konkretnych stężeniach. W czołówce kosmetycznych poszukiwań znajdują się produkty z retinolem, witaminą C, kwasem hialuronowym, niacynamidem. Focus ten dotyczy zresztą nie tylko pielęgnacji, ale ma coraz istotniejsze znaczenie w przypadku kosmetyków makijażowych. Tu też ma być wyraźne 2w1 - upiększenie i pielęgnacja jednocześnie.

A skoro znów jesteśmy przy makijażu – mamy obecnie powrót mody lat 90-tych. Moda, kultowe seriale, muzyka – ten powrót jest bardzo widoczny, szczególnie w przypadku zetek i millenialsów. Na kanwie tych fascynacji „ninetiesami” John Lewis przewiduje duży popyt na szminki w kolorach nude i beż. W tej chwili detalista naliczył, że już ma w ofercie aż 1274 tego typu produktów, a ich popularność ma jeszcze wzrosnąć w nadchodzącym roku.

Kolejny trend to ekologiczne opakowania i refille. Coraz więcej marek wchodzi w te rozwiązania, a to dopiero początek prawdziwie zielonej rewolucji. Marki kosmetyczne komunikują więc już nie tylko to, co dobrego kryje się w ich kosmetykach i jak naturalne są ich formuły, ale jaki wpływ na środowisko naturalne wywierają opakowania, po które sięgają. W obliczu klimatycznego armagedonu wydaje się to koniecznością, by zapanować jakoś nad odpadami, które są efektem ubocznym epoki konsumpcjonizmu.

I tu dochodzimy do punktu dość kontrowersyjnego: minisy. Wzrost zainteresowania tą kategorią jest widoczny (u brytyjskiego detalisty to +35% w ujęciu rocznym), ale zdania na temat słuszności idei minisów są podzielone. Dla jednych to właśnie produkowanie nadmiaru odpadów, dla innych przeciwnie – produkty te wpisują się w ideę świadomego kupowania, pozwalając na przetestowanie produktu przed zakupem. Minisom ma sprzyjać również post-pandemiczny wzrost zainteresowania wyjazdami i zwyczajna skłonność konsumentów do odkrywania nowych produktów. W efekcie w jednym ze sklepów John Lewisa powstała cała jedna ściana jedynie minisom wybranych marek dedykowana. I cieszy się szaloną popularnością, więc koncept ma być rozszerzany o kolejne sklepy. Prawo popytu rządzi...

Pandemia sprzyjała też beauty high-tech. Konsumenci kupowali urządzenia kosmetyczne i produkty, pozwalające zastąpić im wizyty w gabinetach. Po maseczkach ze światłem LED, przychodzi czas na coraz bardziej zaawansowane domowe zabiegi ze wspomaganiem technologicznym, m. in. mikropeelingi czy zabiegi intensywnie nawilżające/detoksykujące. Co ciekawe idei technologicznych rozwiązań sprzyja to, że... mnóstwo czasu spędzamy przed ekranami imitującymi szkodliwie światło HEV. Także elektroniczne śmieci z naszej skóry mają eliminować wysokotechnologiczne produkty... Postępowo!

Ogólnie też zżyliśmy się w pandemii z ideą domowego spa. I nie musiał być to już tylko jeden dzień w tygodniu na kosmetyczny relaks, bo czasu w domach mieliśmy jakby więcej. Gdy świat wokół stał się mniej przyjemny, klienci zaczęli szukać drobiazgów, które pozwalały poprawić samopoczucie. Świece, jedwabne poszewki na poduszki, opaski na oczy, koce obciążeniowe - zainteresowanie nimi nie wzięło się przypadkowo. Jakoś trzeba było sobie przecież ze stresem radzić (skądinąd przecież w pandemii wzrosło też spożycie alkoholu)... Do domowego spa, które ma się wciąż dobrze, dochodzą teraz zestawy w duchu 24h wellness – produkty, które dzięki olejkom eterycznym trzymają nastrój przez cały dzień. Od dodawania energii na starcie po wyciszanie przed snem. Bo jak wiadomo, sen może zastąpić każdy kosmetyk, ale w drugą stronę to nie zadziała.

I jeszcze jeden trend – suplementacja. Coraz częściej klienci o swój wygląd i kondycję dbają także od środka. Hasło „weź pigułkę” nabiera nowego znaczenia. Ma to być swoiste uzupełnienie ciałodbałości. Zresztą nie musi być to jedynie forma kapsułki dla zdrowia i urody – to także napoje funkcjonalne, dodatki do jedzenia, których celem ma być poprawa zdrowia i estetyczny wygląd skóry. Jak widać eliksir piękna będzie zawsze chętnie poszukiwany. A rozwój biotechnologii będzie sprzyjać coraz ciekawszym rozwiązaniom na tym polu.

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi