Brytyjski detalista przewiduje trendy w branży beauty na rok 2022
Brytyjski detalista przewiduje trendy w branży beauty na rok 2022

Na podstawie tegorocznych wyborów konsumentów oraz zaplanowanych wdrożeń wiodących marek kosmetycznych sieć sklepów John Lewis opublikowała raport dotyczący trendów, które będą mieć znaczenie w branży beauty w 2022.

2022 ma być rokiem makijażowego maksymalizmu. Po trzech lockdownach, kiedy w Wielkiej Brytanii poluzowano restrykcje, wyraźnie było widać odbicie w sprzedaży kolorówki. Miał to być symbol pożegnania z pandemią (jak się okazało przedwczesny). Sprzedaż różów do policzków wzrosła o 181%, cieni do powiek o 145%, a szminek o 178%. John Lewis podkreśla, że klienci chętnie wracają do stoisk z kosmetykami do makijażu, aby odkrywać, eksperymentować i korzystać z porad ekspertów. Ogólnie więc na horyzoncie widać, że jeśli życie ma wrócić do normalności, wróci też makijaż. I to na bogato!

To ma być również lepszy rok dla perfum. Pandemiczne zakupy w 2020 zdominowały zapachowe świece i dyfuzory. W tym - już momentami spokojniejszym roku – kiedy wracaliśmy do pracy, do spotkań ze znajomymi, sprzedaż perfum wzrosła o 24% rok do roku, a to ma być dopiero początek lepszej fali. Po zakupowych listach życzeń widać wzrost zainteresowania mocniejszymi zapachami i bardziej trwałymi formułami – klienci wybierają raczej wody perfumowane niż wody toaletowe. Poszukują zapachów w całej swojej kosmetycznej rutynie, zaczynając od pachnących olejków pod prysznic, balsamów do ciała, na mgiełkach do włosów kończąc.

W pielęgnacji mocnymi trendami są minimalizm kosmetyczny i wielofunkcyjność. Idea "oszczędnej pielęgnacji" stała się bliska wielu klientom, którzy rezygnują z rozbudowanej, wieloproduktowej pielęgnacji, skupiając się na produktach, które spełniają nie jedną, ale wiele funkcji. Nie wynika to nawet z kwestii oszczędzania pieniędzy. Coraz częściej klienci deklarują, że są gotowi zapłacić za jednostkowy produkt więcej, ale powinien być naprawdę skuteczny i dobry.

A kiedy jest skuteczny? Kiedy ktoś dobrze zaprogramował mu skład. Klienci mocniej intersują się obecnie działaniem składników aktywnych – i to w konkretnych stężeniach. W czołówce kosmetycznych poszukiwań znajdują się produkty z retinolem, witaminą C, kwasem hialuronowym, niacynamidem. Focus ten dotyczy zresztą nie tylko pielęgnacji, ale ma coraz istotniejsze znaczenie w przypadku kosmetyków makijażowych. Tu też ma być wyraźne 2w1 - upiększenie i pielęgnacja jednocześnie.

A skoro znów jesteśmy przy makijażu – mamy obecnie powrót mody lat 90-tych. Moda, kultowe seriale, muzyka – ten powrót jest bardzo widoczny, szczególnie w przypadku zetek i millenialsów. Na kanwie tych fascynacji „ninetiesami” John Lewis przewiduje duży popyt na szminki w kolorach nude i beż. W tej chwili detalista naliczył, że już ma w ofercie aż 1274 tego typu produktów, a ich popularność ma jeszcze wzrosnąć w nadchodzącym roku.

Kolejny trend to ekologiczne opakowania i refille. Coraz więcej marek wchodzi w te rozwiązania, a to dopiero początek prawdziwie zielonej rewolucji. Marki kosmetyczne komunikują więc już nie tylko to, co dobrego kryje się w ich kosmetykach i jak naturalne są ich formuły, ale jaki wpływ na środowisko naturalne wywierają opakowania, po które sięgają. W obliczu klimatycznego armagedonu wydaje się to koniecznością, by zapanować jakoś nad odpadami, które są efektem ubocznym epoki konsumpcjonizmu.

I tu dochodzimy do punktu dość kontrowersyjnego: minisy. Wzrost zainteresowania tą kategorią jest widoczny (u brytyjskiego detalisty to +35% w ujęciu rocznym), ale zdania na temat słuszności idei minisów są podzielone. Dla jednych to właśnie produkowanie nadmiaru odpadów, dla innych przeciwnie – produkty te wpisują się w ideę świadomego kupowania, pozwalając na przetestowanie produktu przed zakupem. Minisom ma sprzyjać również post-pandemiczny wzrost zainteresowania wyjazdami i zwyczajna skłonność konsumentów do odkrywania nowych produktów. W efekcie w jednym ze sklepów John Lewisa powstała cała jedna ściana jedynie minisom wybranych marek dedykowana. I cieszy się szaloną popularnością, więc koncept ma być rozszerzany o kolejne sklepy. Prawo popytu rządzi...

Pandemia sprzyjała też beauty high-tech. Konsumenci kupowali urządzenia kosmetyczne i produkty, pozwalające zastąpić im wizyty w gabinetach. Po maseczkach ze światłem LED, przychodzi czas na coraz bardziej zaawansowane domowe zabiegi ze wspomaganiem technologicznym, m. in. mikropeelingi czy zabiegi intensywnie nawilżające/detoksykujące. Co ciekawe idei technologicznych rozwiązań sprzyja to, że... mnóstwo czasu spędzamy przed ekranami imitującymi szkodliwie światło HEV. Także elektroniczne śmieci z naszej skóry mają eliminować wysokotechnologiczne produkty... Postępowo!

Ogólnie też zżyliśmy się w pandemii z ideą domowego spa. I nie musiał być to już tylko jeden dzień w tygodniu na kosmetyczny relaks, bo czasu w domach mieliśmy jakby więcej. Gdy świat wokół stał się mniej przyjemny, klienci zaczęli szukać drobiazgów, które pozwalały poprawić samopoczucie. Świece, jedwabne poszewki na poduszki, opaski na oczy, koce obciążeniowe - zainteresowanie nimi nie wzięło się przypadkowo. Jakoś trzeba było sobie przecież ze stresem radzić (skądinąd przecież w pandemii wzrosło też spożycie alkoholu)... Do domowego spa, które ma się wciąż dobrze, dochodzą teraz zestawy w duchu 24h wellness – produkty, które dzięki olejkom eterycznym trzymają nastrój przez cały dzień. Od dodawania energii na starcie po wyciszanie przed snem. Bo jak wiadomo, sen może zastąpić każdy kosmetyk, ale w drugą stronę to nie zadziała.

I jeszcze jeden trend – suplementacja. Coraz częściej klienci o swój wygląd i kondycję dbają także od środka. Hasło „weź pigułkę” nabiera nowego znaczenia. Ma to być swoiste uzupełnienie ciałodbałości. Zresztą nie musi być to jedynie forma kapsułki dla zdrowia i urody – to także napoje funkcjonalne, dodatki do jedzenia, których celem ma być poprawa zdrowia i estetyczny wygląd skóry. Jak widać eliksir piękna będzie zawsze chętnie poszukiwany. A rozwój biotechnologii będzie sprzyjać coraz ciekawszym rozwiązaniom na tym polu.

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager